vinterbarn ;O) Skrevet 12. desember 2006 #176 Skrevet 12. desember 2006 Rart ikke idefix har kommet inn med noen oppdatering fra hebbie... hm..merkelig!!!!!!!!!!!! Må jo skjønne vi sitter her og lurer!!!!!!! Nå har jeg vært en tur på sykehuset... bare på omvisning da.. hihi.. skal si ting hadde blitt forandra siden sist ja!!! Skikkelig klar for 7 etg jeg... fødestuen... med bare badekar og akupunktur.. var så koselig der. Med dobbel seng og greier... Lurer litt på om jeg skal prøve å føde i vann... noen av dere som har prøvd det???? Har plutselig fått det for meg nå.. at det kan være litt ok kanskje??!! Eller??!!! Men vil også si at nervene kom litt også, fikk litt flash back når jeg kom inn der... plutslelig ikke så lenge siden alikevel... HJELP!!! Kanskje ikke jeg er så klar alikevel.. hehe...
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #177 Skrevet 12. desember 2006 Klokka 15 hadde hebbie svake rier...2 cm åpning...
Candy girrrl Skrevet 12. desember 2006 #178 Skrevet 12. desember 2006 Krysser fingrene for Hebbie. Det er i gang iallefall. Håper ikke hun må slite hele natta, det er tungt. Kjekt med omvisning da Vinterbarn. Hørt mye skryt om vannfødsel. Fikk tilbudet selv nå. Men ble litt i stuss når hun sa jeg måtte ligge i "misjonærstillingen" ;o) i vannet. Etter å født i knestående er alt annet utenkelig for meg. Men det gikk ikke i vannet. Det som var viktig, var at i det barnet kom ut måtte det være 100% under vann sa jordmora. Slik at barnet ikke rekker å trekke pusten, noe de gjør med en gang de kommer i luft. Mamma Mø fødte jo i vann. Har du lest fødselshistorien hennes. En av de fødselshistoriene på bim som kan måle seg med min i lengde he he.. Men den er bra! Den som har kontakt med Hebbie må oppdatere oss!
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #179 Skrevet 12. desember 2006 Da prøver jeg igjen :0) Marius våkna.Har sendt flere meldinger til hebbie og klokka 15 hadde hun svake rier,hun mente det kunne ta laaaaang tid.Håper ikke det,håper hun får en rask og grei fødsel og hun har lovd å oppdatere meg etterhvert :0) Har vært hos kiropraktor med Marius,han hadde stiv nakke og stivt bekken,skal kanskje en gang til. Måtte shoppe litt julegaver så det er ikke så lenge siden vi kom hjem.Stod opp klokka 12,idag,låg og melda med Titsi og hebbie før jeg tusla meg i dusjen.Sendte sutre melding til Titsi i natt,sorry den der..Tenkte ikke på at du kunne ha telefonen på natt bordet.Håper ikke jeg vekket dere! Koselig å lese fødsels historien din,nå forstår jeg bedre det du mente med følte det lite ønska ja.Dårlig gjort mot deg ! Godt det gikk raskt og greit iallefall :0) Bare å få en til ;0) Ser du er på tanken vinterbarn ;0)) Samme har jeg sagt siden jeg kjøpte ny vogn,men har ingen planer om det nei.Fikk mensen idag,har hatt spotting noen dager og nå har den kommet.Ikke rart Marius har hatt vondt i magen og hylt. Var våken fra klokka 1 til 5.30 i natt.Bar og bar var så sliten til slutt...Måtte vekke gubben og få assistanse,da sjangla jeg.Magen har trøbla noe inderlig så er glad for at jeg har time hos lege på torsdag. Laget krum kaker i går og deig til smultringer,de skal jeg lage til idag,satser jeg på.Etter at de største ungene er i seng. Mine er ikke sjalu,koser seg med lille bror.Heldigvis.Men snuppa er fæl til å bruke hans ting til dukkene.Vippestol og bilstol osv... Var og kjøpte ny baby gym til guttungen fra nissen idag.Den andre er slitt.Tinga henger nesten ikke på gymen lengre.Brukt til 4 barn før. Nei,nå skal jeg tusle meg inn i stua og lese Her og Nå :0) Jeg holder foreldre og barn og er helt enig ,alt skal være korrekt... Mamma virka veldig bra,las det på helsestasjonen da jeg venta på jordmora.
Candy girrrl Skrevet 12. desember 2006 #180 Skrevet 12. desember 2006 Det er bare å sutre i vei på natta Idefix. Har alltid mobilen på nattbordet, men på lydløs. Så ingen fare!! )
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #181 Skrevet 12. desember 2006 Fikk panikk i det jeg sendte meldinga :0( Godt at den var på lyd løs :0) hebbie har vondt og rier,men hun sier at det ikke blir fødsel i natt.Håper hun tar feil.Hun er sliten nå.Tørr ikke mase mer hun hadde visst fått masse sms er... Da har jeg meldt meg på deal eller no deal...Hi hi garantert å vinne 50 øringen jeg med min flaks :0) Kasta nettopp en dobbel deig med smultringer.Pyton å bake ut og med min PMS gikk den i søpla.Kjøper smultringer i år !
Møøø Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #182 Skrevet 12. desember 2006 Stakkars hebbie-vennen da... Håper hun tar feil og føder i natt da... Hvis ikke får dem gi henne noe å sove på, så hun får mere krefter... Hun fikk ikke fødsel alà mamma mø vertfall.... Hadde vannfødsel jeg ja, vinterbarn og vil ha det hvis vi skal ha flere barn og. Hørte ikke noe om at jeg måtte ligge i misjonærstilling jeg titsi... Men gjorde det da... for måtte ligge slik da jm skulle sjekke åpning og Ruth var jo ute 5 min etterpå... rakk liksom ikke noe annet... ) Men historien er her, vinterbarn: (Og ja, den er laang... ;o) ) : http://www.barnimagen.com/forum/thread/6557746 Heldig du, titsi, som alt er nedatt i vekt... Sånn var det sist med meg å, men denne gangen har jeg 5 kg igjen, som ikke vil bort av seg sjøl... Så jeg får ta meg i nakken på nyåret og prøve å få dem bort da.... Spiser alt for mye godt jeg å... huff... var flink på butikken i stad da, kjøpte ikke noe.. for har vi noe i huset så spiser jeg... sånn er gubben og... Så tynn du er da!! 57 kg... har vel ikke veid det siden ungdomsskolen... he he.. kommer jeg meg ned til 68 er jeg fornøyd ;o) Men håper å klare å stabilisere meg på 65 etterhvert... Ja ja, egentlig aldri vært opptatt av vekta da ;o) Imponert over bakinga di, idefix! Du baker jo mer på et par dager enn det jeg har gjort så lenge jeg har levd...
vinterbarn ;O) Skrevet 12. desember 2006 #183 Skrevet 12. desember 2006 Ligger hebbie på føden eller??? evt hvorfor blir hun ikke sendt hjem for å være hjemme å slappe av?? Blir jo ufattelig lenge å være på sykehuset da!!! Mamma mø; jeg skal lese fødselshistoria di.. men må bare spørre det ekle spørsmålet... ble det mye søl i vannet??? Det jeg er fryktelig bekymret for. Kan ikke se at det er så digg ;O) 57 kg ja... hm.. når var det da??!!! 2 klasse eller noe... hihi... Kommer jeg meg ned i 68/70 så er jeg vel fornøyd.. var der jeg var før jeg startet nå.. og da syns jeg det var greit. Kunne sikkert vært ned litt til men trivdes da.. så da stresser jeg ikke noe med det!! Litt spooki å være over 80 nå... glad jeg slipper 90 eller 100-- hehe... Har dere tenkt over at nå er det snart bare jeg som har "lov" å være her.. er jeg som gjør at dere ennå henger her inne og ikke på et nytt forum... Hvor skal vi ta veien etterpå?? Må jo fortsett et sted... Titsi og jeg snakket litt om kokebok forum kanskje... hihi ;O) Her blir det kjøpe smulteringer også.. aldri lagd det jeg.. liker ikke sånn smult lukt ting.. hehe... ;O) Blir nok peppekaker, kransekakestenger og skal jo prøve de sarah bernard.. blir nok ikke 7 slag.. men blir vel jul endå ;O)
Møøø Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #184 Skrevet 12. desember 2006 Ble ikke mye søl nei.. Var bare oppi der 50 min før hun var ute da... Klart det ble sikkert med noe blod ut da hun kom, men hun ble jo lagt rett opp på magen min og da tenkte jeg ikke akkurat over noe annet... JM begynte å tappe ut vannet med en gang hun var ute. Først da jeg reiste meg for å gå ut av bassenget så jeg at vannet var rosa... Og da nådde vel vannet meg til leggen kanskje. Fødte morkaka i senga etterpå. Ja, vi er her på ulovlig grunnlag vi... men du trenger jo noen å klage til når det for alvor nærmer seg da ) Og nå er vi snart 4 til å støtte deg ) Har fått en pose smultringer av gubbens mormor jeg, holder til vårt bruk ) Ruth er bare såå utrolig snill!! Lå under babygymmen og pludra for seg sjøl hele tidens mens mamma så på Greys anatomy ) McSexy... nam... ;o) Natta jenter!! Ønsker deg en baby i natt, hebbie-vennen!!!! På selveste lucia-dagen!!
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #185 Skrevet 12. desember 2006 Hebbie har sterke astma anfall hver 2-3 time derfor har hun blitt satt igang. Håper du føder i natt vennen,krysser fingrene for at meldinga ligger på telefonen i morgen om at du er ferdig :0) Det ble ikke mye baking i dag bare forbannelse eder og galle.Dobbel deig gikk i søpla,butikken her kommer jeg.KJØPER smultringer i år. Har sett bonderomantikk,teite Terje,må jo bare være helt blåst han,hun Anne burde heller ikke vært med snakk om å være sær.... Samma det måtte se Grays jeg også.yammi Yammi pen liksom lege der ja :0) Nå sover Marius så derfor må jeg også finne senga,håper han sover i hele natt.
vinterbarn ;O) Skrevet 13. desember 2006 #186 Skrevet 13. desember 2006 Gratulerer masse med Fredrik Hebbie... endelig er du ferdig, og virket jo som en grei fødsel også... var sikkert vond da.. men gikk jo fort!!! Gleder meg til å se bilde av den lille sjønnheten ;O) Herregud nå er det BARE meg igjen... håper virkelig dere vil være her samme meg til jeg er ferdig.. jeg skal ikke klage.. bare være snill.. loooooooooooover!!!!!!!!!!! Idag har jeg tatt ny stå-opp rekord. Var i barnehagen kl 07,15... er jo lucia dagen.. så da fikk vi med oss det også.. hva gjør man ikke for barna sine ;O) Men så er jeg så heldig at jeg kan stupe i seng igjen nå da.. og det har jeg tenkt til!!! Avd til minste har spilt inn cd... sitter å hører på den nå... de er jo bare sååååå søte da... blir nok noen glade besteforeldre denne jula også.. hehe.. 16 sanger har de spillt inn!! Plutt <3 Så var det en mamma der som skal ha liten i mai.. herregud det er deilig å si at en bare har 4 uker igjen!!!!!! YAHOOOOOO
Møøø Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #187 Skrevet 13. desember 2006 Hipp hurra for Hebbie og Fredrik!! Godt det er over da vennen. Du er glad nå tenker jeg!! Gleder meg til å se lille Fredrik ja!! Var akkurat passe stor tenker jeg ) Født på selveste lucia-dagen ble han da ) Kanskje han burde hete Lucifer... he he.. Skal bort på frokost til gubbens besteforeldre, så vi må dra nå, skriver mer senere i dag jeg )
Candy girrrl Skrevet 13. desember 2006 #188 Skrevet 13. desember 2006 Gratulerer Hebbie!!!! Må si jeg ble paff når du fødte allerede før fire. Men ingenting er bedre enn det. Gleder meg til mer detaljer. Hipp hipp hurra!!! Tror jeg må ned i festkomite-kassa mi å hente litt champagne. Og denne gangen er det bare Mozelle til Vinterbarn he he.. vi andre tåler et liiiiite glass Don Perion nå! Skål for Fredrik!!!!! Og Ruth, Marius, vesla og magedyret til Vinterbarn!!
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #189 Skrevet 13. desember 2006 Hurra for Fredrik og Hebbie :0) Flagget til topps og det vaier i vinden!!!!!!! God at du er ferdig vennen,men hadde det sterkt på følelsen etter siste meldinga di i går ja ;0) Skal være her på ulovlig vis ennå jeg vinterbarn ;0) Må jo følge deg også til endes. I natt sov Marius fra 01.30 til klokka 6 !! Jeg sovna ikke før 2.30 da låg og venta på at han skulle våkne.Men tenk om det snur nå da,håpe håpe... Våkna klokka 6 av grusome mens smerter,så lenge varte det ja,måtte be om ny resept hos legen.Skulle til legen i mogen ,men han skulle i begravelse så måtte få meg ny time senere.Får ta det etter jul.
vinterbarn ;O) Skrevet 13. desember 2006 #190 Skrevet 13. desember 2006 Kom til å tenkte på noe snodig her nå... mens både Idefix og Titsi lå på føden så rundet vi innlegg 200 og lagde ny tråd til de kom hjem... Ser jo nesten ut som det samme vil skje nå???!!! Dvs at jeg må føde rimelig kjappt eller så skjer det ikke noe før vi nærmer oss innlegg 180-190 igjen... hm... noe å tenke over ;O) hehe.. Og det stemmer jo kanskje med romjul/januar det.. for det er nok da hun kommer. Rimelig sikker på det!! Så hold ut jenter.. er noen uker igjen ;O) Nå har jeg fått meg en god lur her... våkna til bikkja spiste potetgull.. hehe.. Så nå skal jeg rydde litt her.. kommer noen jenter på gløgg og pepperkaker i kveld. Blir vel den siste sosiale tilsteldningen jeg setter i gang før lille kommer!!
Møøø Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #191 Skrevet 13. desember 2006 Vi skal være skikkelig aktive fremover nå, så da er vi oppe i 200 igjen før du aner... he he, så du får født snart du og ) Så kos med gløgg og pepperkaker da!! Blir alene i kveld, kanskje jeg skal lage meg litt gløgg ) Ikke helt alene da... har jo jentene mine her... men ingen mann. Så flink Marius var i natt da!! Håper det har snudd seg nå da, så du kan få brukbare netter fremover... Var det nå du skulle på 6-ukersktr med han?
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #192 Skrevet 13. desember 2006 Han har sover i hele kveld dag så det er vel liv til kvelden igjen.Skal lage pepperkake deig i kveld,skal lage hus og tog i år også.Pleier å lage delene og sette de sammen så pynter ungene. Koselig med gløgg kveld da :0) Jeg er trøtt som ei sviske i kveld går på sterke smerte stillende pga mensen så er kjempe sløv..Har skrevet 70 julekort.SLÅ DEN ..Hihi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå