vinterbarn ;O) Skrevet 9. desember 2006 #151 Skrevet 9. desember 2006 Hebbie.. fikk du meld av meg istad???????????
Chiquita Bananas Skrevet 9. desember 2006 #152 Skrevet 9. desember 2006 Aaaargh...innlegget forsvant !! Vurderte å ringe deg Idefix halv 4 på natta - fikk hetta ja ! men du synes faktisk ikke den prisen var mye for de madrassene ?? er det bare jeg som er gal ? så klart det er jo bra å ha skikkelige madrasser til babyen, men billigere er vel like bra ? men nå hadde han egentlig funnet en bra hos Jysk til 450 kr som er bestselgeren der. Så han kommer til å kjøpe den. Gubben kan virkelig slå til og gjøre de søteste tingene. Sure meg hadde tatt meg en lur på halvannen time og begynte å klage da jeg sto opp på små ting. Men etter en stund så gikk jeg inn på kjøkkenet for å lage mat og mens jeg var der inne så hadde gubben ryddet gjesterommet og i stua og skiftet dorull på do ) Han roste maten og koste seg. Og han er en ketchupman og må ha det til ALT - i stoooore mengder. Men han har lovet meg når jeg har laget skikkelige middager så skal han smake på maten først. Og nå glemte han helt ut flaska som sto ved siden av seg og la ikke merke til at han glemt å ha på ketchup før han var nesten ferdig med maten og da lot han det være.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #153 Skrevet 10. desember 2006 Bare å ringe meg hebbie :0) Sikkert våken alikevel,best å nå meg på privat telefonen.Mobilen har jeg alltid i stua på natta. Knall bra at han glemte Ketchupen :0) Før var hadde jeg også det på alt nå har jeg kutta den ut på mye. Mamma sprøyter på FØR hun smaker maten hun,DET irriterer meg. Gubben fant til slutt boken.Etter å ha tømt og rydda hele boden.Da han var nesten ferdig lurte jeg på om han ikke hadde lagt den på et skap uten for boden :0) Der låg den gitt.HEHE har iallefall kjempe ryddig bod nå.Innepakka gave og er strålende fornøyd.Uten om 1 ting.Klokka er 2 ,jeg er stup trøtt og Marius er lyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys våken.zzzzzzzzzzzz På meg.Øynene er i kryss. Har fått meg skravle tråd på dib også jeg nå,fant igjen attpåklatten. Helt sikkert like gode madrassene de billige.Men uansett har dere spart 1000 vis på alt dere har fått.Jeg må kjøpe flere flasker.Siden han får tilegg etter mange av måltida.Tenkt å kjøpe smokker og flasker og putte i sokken fra nissen.Hva trenger en baby med tre søsken liksom.Her er jo til taket med leker fra før :0( Har pakket inn flere gaver i kveld,fant både det ene og det andre som jeg selv har kjøpt inn og glemt at jeg hadde.så her får ungene gave fra pus.Hehe..Måtte jo gi de siden jeg har kjøpt de da.Hama perler utrykknings kjøretøy og sirenebiler.Alle tre kan sitte i timesvis med de perlene.Har en diger boks fra ikea som snuppa på 2 får i morgen.Tipper mammaen blir glad.Niesa mi elsker de perlene og da mener jeg ikke å spise de :0) Nei,nå får jeg prøve å få Marius til å sove. Leser boka Italienske sko av Henning Mankell nå,tenk at jeg får tid til å lese :0)
Møøø Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #154 Skrevet 10. desember 2006 Ruth sov over i natt ;o) (vertfall fra 23.30 til 6 da...) Håper hun har tenkt til å gjøre det til en vane... Måtte virkelig tenke etter om jeg hadde vært opp da hun våkna kl 6, men så kjente jeg at jeg hadde skikkelig melkespreng, så da kunne hun ikke vært våken før... (ja jeg er trøtt om natta...) he he Åssen har natta for dere andre vært da? Marius har holdt mamma'n våken ser jeg... Hva med Fredrik da? Gjort noen mer tegn på å ville ut? Murmela virker jo snill, titsi ) Ketchup ja... Lillesøs er skikkelig ketchupoman... I bryllupsgave pakka vi inn alle ketchup-typene vi fant og skrev "til bruden, fra Idun og Heinz" he he. For noen år siden var jeg, lillesøs og den ene av storesøstrene mine i Oslo på Les Miserables. Vi var på kinarestaurant og spiste før forestillinga og tom da spurte lillesøs etter ketchup... på kinamaten liksom... Servitøren så rart på henne... Jeg og storesøs bare himla med øya.... ;o) He he... (liker ikke ketchup jeg da... litt rar jeg...) Var koselig med besøk i går da, de var her helt til kl 23. Ungene var rimelig gira da ja... Drar til Marokko da! Agadir. Antagelig reiser vi 24. mars, dvs uka før påske. Da er Ruth 6 mnd, så jeg håper jeg fullammer enda... Fullamma eldstejenta til hun var 7 mnd, hun ville ikke ha noe annet før da, så nå stresser jeg ikke med det vertfall... I dag skal vi i bursdag til min eldste søster og hennes forlovede. Det blir nok koselig!
Møøø Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #155 Skrevet 10. desember 2006 Hmmm.. hvor er dere i dag da jenter? Ikke her vertfall.... Kommer vel inn hit når jeg drar i bursdag tenker jeg.... Ja, ja, snakkes vel i kveld eller i mårra da. *furten her nå...* ;o)
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #156 Skrevet 10. desember 2006 Heisann har vært i selskap idag.2 års dagen til niesa vår.Søstra mi sin jente bor i nabo huset :0) Familien til svogeren min er håpløs de prater bare med hverandre så nok en gang ble vi to delt,håpløst.Meg og min fam,mamma og søstra mi og svogeren min på ett bord resten på det andre og de er en god gjeng.Sukk.Spist masse god mat da.Spekemat og kaker :0) Om du har sett Les Mis..mamma mø så husker du kanskje at det er en Marius i det stykke? Min yndlings misical,såg den på Brodway i New York og var hel frelst.Det var en opplevelse.Fikk biletter av vertsfamilien min i julegave det året,tenk det er snart 10 år siden det.Lurer på hvordan barna "mine" har det,har ikke kontakt med de,desverre. De er jo 21,13 og 16 år nå..Helt vilt å tenke på. Marius sovna i natt klokka 4 igjen,så sov han en time og jeg ammet hver time.Øynene mine går i kryss.Tror mammaen til svogeren min vil bli bestemor igjen.Satt lenge og kosa med Marius,eneste hun jeg prata med der oppe... Ene dattra blir ikke gravid har gått på flere pergotime kurer,fikk mine to kurer som jeg hadde igjen.Så slapp hun betale og ta ut sin kur.Håpte liksom på at hun skulle bli gravid på "mine" piller :0) hmmm tro hvor dere andre har gjort av dere idag da? Vi holder på å lage julekort så jeg må etterhvert ha alle adressene til dere ;0)
Chiquita Bananas Skrevet 10. desember 2006 #157 Skrevet 10. desember 2006 Tok en tur til Tønsberg for å kjøpe madrass - dro til der kameraten til gubben jobber. Så der fikk vi endelig madrass. Alle butikker er oppe - nesten alle da. Så vi stakk innom noen butikker for å kikke - kjente det godt i ryggen, må gjøre en innsats så noe kan starte. Har følt skikkelig press i rumpa/bekkenet - veldig rart. Fikk endelig brukt gavekortet vi fikk ifjor - vi gikk rundt og rundt i butikken og fant ingenting....men tilslutt så tok vi en vannkaraffel i serien Grand Cru siden vi har litt fra før av. Hmm.....nå kjente jeg et trykk nedover i bekkenet ! Hva skjer ?? Istedenfor på siden av magen så gikk det nedover i skrævet.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #158 Skrevet 10. desember 2006 Håper du føder snart hebbie,du vinterbarn bør vel vente litt til for jenta sin skyld så du ikke må ligge 14 dager på sykehuset.Det passer vel ikke helt nå. Husker ikke om jeg sa det,men skulle hilse så mye tilbake fra banshee hebbie. Nå må vel jeg snart finne senga,men Marius har sovet i heeeeeeeeeeeele dag så nå våkner han snart opp for natta.Håpløst.Er sår i halsen og groggy. Men har fått ferdig julekorta og julebrevet,måtte nesten oppdatere folk vi ikke har daglig kontakt med..Litt av ett år vi har hatt gitt :0/ snakkes i morgen..
vinterbarn ;O) Skrevet 11. desember 2006 #159 Skrevet 11. desember 2006 god morgen jenter ;O) Dere har ikke blåst bort håper jeg??? Herregud å det har blåst her i natt... da tør jeg ikke tenke på hvordan Titsi har hatt det.. for jeg ser ikke sjøen engang!!! Idefix. om lille kommer ut nå blir det ikke noe ekstra sykehus dager.. er jo straks 4 uker igjen, så ikke noe kuvøse eller noe.. så det er bare å komme ut!!! Skal en tur til jordmor nå... så satser jeg på litt julegave shopp etterpå!!!
Chiquita Bananas Skrevet 11. desember 2006 #160 Skrevet 11. desember 2006 Sender ikke julekort i år - har jo ingen å ta bilde av og jeg er lei av dem man kjøper. Kunne jo tatt bilde av Fant med juleting på da ;op Men det blir for teit - er så typisk par som ikke har barn, men dyr å sende et slikt kort. Så et hos svigerinna mi - var et par med to hunder. Jeg har ikke blåst bort ) Er så feit og tung at det skal myyyye til før jeg blåser bort !!! Men det regner og regner her borte. Vil du vi skal håpe på at babyen din kommer ut nå snart eller i januar ? Vinterbarn.... Nei nå kjenner jeg det verker godt i bekken og rygg nå så jeg må gi meg og legge meg ned.
Møøø Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #161 Skrevet 11. desember 2006 Blåser som bare f... her å, glad jeg ikke bor ved kysten nå, kan tenke meg det er vind der ja.... Du kan jo ta bilde av magen din da, hebbie ;o) Eller kopiere opp UL-bildet, he he... Håper du føder snart da! Virker jo som om kroppen din er klar... Personlig syns jeg det er helt teit med søndagsåpne butikker jeg da... Hvis folk ikke klarer å handle ellers i uka så kan det være.... Har selv jobba i butikk og syns synd på dem som må jobbe... Ruth sov ikke til 6 i natt da ( Men sover stort sett til 4, så jeg kan ikke klage. Da får hun jo bare pupp og så sovner hun igjen. Har ingen natterangler som Marius...
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #162 Skrevet 11. desember 2006 Vinterbarn,ei jeg kjenner fikk fire uker før og den ungen fikk sånn gulsott at de måtte være 14 dager på sykehsuet,var egentlig det jeg tenkte på..Spennende uansett når det skjer :0) Kjekkest for ungen å bli født i januar da,populære foreldre når de er født i januar :0)) Helt enig mamma mø,søndags åpne butikker er bare tull samme med natt åpne butikker.Hørte på radioen at flere butikker ville ha åpent til midnatt lille julaften.Sykt,når skal de få lage til hjemme de som jobber på butikkene da?? Mens ribba står i ovnen,må en pynte tre... I natt holdt jeg på å klikke...Marius var våken gra 1 til 5.30 i strekk og skreik i natt.Klokka 4.30 vekka jeg gubben,da ville jeg pælma hele ungen ut vinduet.Var så sliten.Han har helt snudd døgnet,lurer på hva vi skal gjøre for å få snudd han. Skal iallefall sette opp senga idag.Kanskje han sover bedre i den.Korga nekter han å bruke,så den kan vi bare ta bort.Kjedelig at kusina mi måtte kjøpe ny siden vi skulle låne denne.Hadde jeg visst at han ikke sov i den hadde hun fått den korga ! nei,nå brøler han igjen..Sukk.. Regna og blåst hver eneste dag her i evigheter nå :0(
Candy girrrl Skrevet 11. desember 2006 #163 Skrevet 11. desember 2006 Hei folkens! Nå har jeg gitt pupp og skiftet bleie og gjort husarbeid etter å ha lest innlegga, så husker ingenting nå.. Men ingen fødsel ennå.. Lurer på hvem som føder førs av dere jeg. Håper du slipper overtid *jegvet* Sendte nå med alt jeg hadde av fødestøv med stormen i går. Så da får vi håpe en stor dose for til Drammen og Moss ;o) Stakkars Idefix da. Du må bare gjøre en snuoperasjon på Marius. Lettere sagt enn gjort. Men du kan ikke ha det sånn. Hadde gått om du var førstegangs, men du har jo tre til. Han har nå næringsvett han der poden din. Og dere strikkefantaster.. Ikke farlig å ikke kunne strikke når det dumper de flotte strikkedraktene ned i postkassa! (Hebbie, jeg får pakker i posten jeg og!!! ;o) Skal ta et bilde etter kveldsbadet å sende. *stolt mor* Vært til kiropraktor i dag da. Andre behandlingen nå. Må gå annen hver dag. Noe som har skrudd seg helt fast etter fødselen. Så fikk shoppet pittelitt og. Fikk byttet en del gaver vi har fått til ungene. En haug med "juggel" som jeg kaller leker uten sjel. Dvs masse leker som bare lager bråk og rot som ungene hiver fra seg etter 10 sekunder. Og kjøpt nye, spennende leker. Det er jo gøy!! Blitt en leketøysekspert ;o) Nå er det barnetv og vesla ligger å sover, grynter litt da. Hun er foreløbig utrolig lettstelt. Så får jeg bare krysse fingrene for at det varer. Får håpe på en Ruth 2. Hvordan har jentene dine vært Vinterbarn? Vet dere om en bra Babycall?
Møøø Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #164 Skrevet 11. desember 2006 he he Ruth 2, den var bra... Heldig du, som får strikkedresser... Får ingen jeg, fordi jeg strikker sjøl... Da "trenger" jeg liksom ikke det.. Men det er jo såå moro å få ting jeg ikke har strikka sjøl da... Apropo strikking, åssen går det, vinterbarn? Fått strikka noen flere biser?? ;o) Leker ja.... Mye tragisk der ja!! Rydda bort en hel haug da jeg vaska rundt på kjøkkenet her, men det fylles nok opp etterat nissen har vært her... Er bøker og puslespill som er favoritt her, og duplo da. Og litt dokke, men ikke så mye. Har noe "little people", men det er ikke noe gøy... Skal snart vaske rundt på rommet hennes, så da får jeg ta en opprydning der og... Noen som nevnte "bruk og kast-samfunn??" Åssen går det ned storesøster og storebror da, titsi? Er de sjalue? Og hvordan går det hos gjengen din, idefix? Her går det over all forventning ) Hun virker ikke sjalu i det hele tatt. Men det kan komme sier alle til meg... Blir nok kanskje litt krig når Ruth begynner å blande seg borti eldstejentas leker... Har vært veldig fornøyd med min babycall, kjøpt i sverige for snarrt 3 år siden. Foreldreenheten er veldig liten og grei og rekkevidden er veldig bra. Virker vertfall langt nedi jordet når jeg må være med å plukke stein.... *løpe og sjekke hvilket merke dette var...* Padwico stod det visst her. Har "bare" 2 kanaler, men det holder i massevis her på bygda ;o)
vinterbarn ;O) Skrevet 11. desember 2006 #165 Skrevet 11. desember 2006 Titsi... vi har hatt 2 soooooooove barn... så satser på det 3 der!!! Er ikke veldig fan av våken netter.. har ikke vært så veldig plaga av det, så veit vel egentlig ikke helt hva det er.. men høres ikke ut som noe jeg har veldig lyst på heller akkurat.. hehe... Åja.. mamma mø... her strikkes det biser... holder på med 2 til nå... så er det 4 stk etterpå...... spyyyyyyy... eneste fordelen er at nå er jeg nedi 300 masker ihverfall.. hjelper litt på det! Var hos jordmor på kontroll idag.. alt var så bra, så nå skal jeg ikke tilbake før 3 januar... 3 uker til!! Blir spennende å se om jeg møter da ;O) Trodde det var kontroll hver uke jeg den siste tiden.. men blitt kortet ned noe voldsomt på de timene nå.. jeg skulle jo egetlig tilbake om 2 uker.. men da er det jo jul ;O) Og jeg er så glaaaaaaad idag.... er ferdig med alle julegavene... hadde jo aldri trodd jeg skulle komme i mål. Jeg er FERDIG!!!!! Så nå har jeg tro på at det kanskje blir litt julebakst også. Har fått litt energi igjen... Blir jo ikke slapp av å måtte opp å tisse hver halv time.. hehe...Rekker ikke å bli det da ;O) Hebbie da??? venter og venter??? Idefix; håper knerten finner ut hva som er natt og dag snart.. dere kan jo ikke gå rundt sånn... er jo regne rovdriften på mennesker.... Så den kiropraktor tingen fungerer ikke noe særlig da??
Candy girrrl Skrevet 11. desember 2006 #166 Skrevet 11. desember 2006 *****Titsi`s fødselshistorie***** (laaaaaang) Det hele startet en stormfull natt. Våknet klokken fem av en ri. Reagerte på tidspunktet. For maseriene brukte å herje fra leggetid og dabbe av rundt tre. Nektet å stå opp før jeg visste de kom regelmessig og ble vondere. Og det ble de. Ringte svigermor seks. Hun har 40 minutt å kjøre så greit at hun var på plass i god tid. Riene ble enda vondere så pga rushbelastet vei til sykehuset bestemte vi oss for å dra halv åtte. Da hadde det vært 5 minutter mellom riene lenge. Jeg gikk av på mottaket mens mannen min dro for å finne parkering. I luken møtte jeg et oppgitt fjes som kunne opplyse om at den vanlige fødeavdelingen (den med epuderal) hadde det veldig travelt, så måtte ikke regne med å få plass. Satt meg ned ventet på jordmor. (Blitt hentet av jordmoren min de andre 2 andre gangene) Omsider kom det en dame. Presenterte seg og begynte å haste av gårde. Og jeg fant ut at det var best å følge etter. ”Har du rier eller?” spør hun over skulderen. ”Eh, ja” sier jeg og synst de var et litt rart spørsmål å få på et fødemottak. Passerte en gjeng jordmødre på gangen. Ingen nikket hei eller smilte. Ble vist inn på et bad og fikk beskjed om å vente der. (Tror moderne fjøs i dag har lekrere bad enn det der.) Og der satt jeg aleine i 10 minutter. Kjente jeg var sliten og anspent, allerede litt skuffet over mottagelsen. Så kom det inn en jordmor. Så med en gang at jeg ikke var ”velkommen”. Dere vet.. når folk står å smiler så godt de kan men øynene er ikke med. Hun sa de kunne ikke ta hensyn til en enlkeltpersom som ville ha epuderal i bakhånd når de hadde mye viktigere, akutte fødsler å ta seg av. Jeg er jo rasjonell nok til å forstå det. Men ble likevel veldig skuffet og lei. Merket jeg fikk tårer i øynene og fikk skjelvinger i beina. Satt å ristet på benken og innså at kjerring-jordmora jeg hadde på helsestasjonen hadde rett. Hun hadde sagt at epuderal - det kunne jeg bare glemme!! Så da ble det overflytting til den alternative fødestua. (Fin fin avdeling. Født de to andre der, men pga jeg var veldig sliten hadde jeg lyst å ha epuderal i bakhånd. Det hadde de ikke der.) Så etter mye att og frem, skuffelser og venting synst jeg riene kom litt sjeldnere. Mens beina bare ristet mer og mer he he.. Fikk en turnusjordmor som var søt og grei og tildelt fødestua jeg fødte eldstejenta på. (rakk bare være der i 1,5 time før hun var ute) Pga skjelvingene ble det bestemt jeg skulle få akupunktur. Og etter det var det at rierne virkelig dabbet av. De kom med 10-15 min mellomrom. Noen var ikke vonde engang. Ble skuffet. Følte meg allerede som en inntrenger og belastning, så det hjelp jo ikke på selvfølelsen akkurat .. Jordmor sjekket åpning, 2-3 cm. Timene gikk. Riene kom fortsatt, men de tok ikke av for å si det sånn. Vaktskifte. Fikk enda en kjempekoselig jordmor. Ny sjekk av åpning, 3 cm rundt fem på ettermiddagen. Fikk tilbud om å ta en tur ut, gå litt. Fødestua skulle være reservert. Vi bestemte oss for å ta en tur hjem. Tross storm og stengt bro tidligere på dagen. La meg på senga i håp om å sove. Da kom en kraftig ri. Nå kom de tettere og ble vondere. Bestemte oss for å dra på sykehuset igjen. Kom inn litt over åtte. Ny åpningsjekk. 5-6 cm. Juhu! Endelig var fødselen i gang. Og jeg følte at jeg hadde noe der å gjøre, omsider.. ) Det rare er at selv om ting var godt i gang så vedvarte uregelmessigheten på riene helt til utdrivningen. Gjorde meg litt engstelig på at det kunne drøye lenge enda, med de andre gikk det i rennfart på slutten. Kom i badekar. Deilig! Kjente riene ble kraftigere, om enn ikke så ofte. (Fikk aldri tettere enn 5 min faktisk..) Ble nok litt for varmt i badekaret for hjertelyden til barnet ble for høy og jeg måtte ut av. Ble litt urolig. Skulle jeg føde uten både badekar og epuderal? Det var liksom de to alternativene jeg hadde håpt på. Ennå var riene til å holde ut. (men jeg visste jo ikke da at jeg faktisk var ferdig innen en time) Skremte meg selv med at kanskje jeg måtte ha det sånn i timesvis og følte jeg ikke hadde krefter til det. Så etter å skremt meg selv opp spurte jeg til jordmora om hun kunne ringe bort på den andre fødeavdelinga å høre om det var roligere der nå. Bare en korridor i mellom. Og dessverre hadde de tid. Det valget er det dummeste jeg kunne ha tatt. Her forlot jeg verdens søteste jordmor, en koselig fødestue med stearinlys og rett inn i maskinrommet på et romskip og en kaotisk jordmor. Først skulle hun sette veneflon. Bommet i ene armen og sprøytet saltvann angagelig gjennom blodåren. Så etter mye au i armen var det nytt forsøk i andre armen. Hun stresset veldig med hjertelyden og. (Var jo bare høy pga. badet. Men da var det på med måleinstrumenter og sette volumet på max. Dunk, dunk, dunk ut i hele rommet. Pga feilstikking i armen og at hun kommanderte meg til å ligge på rygg i senga begynte jeg å besvime. ”Jeg hører ikke dere” sier jeg. Og da ble hun enda mer stresset. Begynte å rope til meg og vaske meg i fjeset, og da mener jeg vaske he he.. (hadde mascare ned på knærne oppdaget jeg noen timer senere ) Sa jeg måtte sitte, og da kom hørselen tilbake. Anestesilegen kom inn. Riene var fortsatt til å holde ut. Og der, mens jeg satt på sengekanten og anestesilegen begynte å gjøre seg klar kjente jeg den kjente følelsen av at ungen borer seg nedover. ”Tror jeg må presse snart” sier jeg. Anestesilegen så litt paff ut kan man si ) Og jordmora ble jo enda mer stresset og begynte å svinse rundt for fullt. Jeg kjente at på neste ri (som fortsatt ikke kom mer enn hvert 5 minutt) ville pressriene komme. Som sagt, fødestua var et maskinrom i sammenligning med de jeg har født på tidligere. Sa jeg ville stå på kne. Jordmora ville ha meg opp på en fødebenk. Hard fæl seng som er 1,5 meter høy. Fikk litt hetta og savnet intens den andre fødestua med mulighet for gode fødestilinger. ”Jeg nekter å føde i det klatrestativet der” sier jeg strengt. Så hun visste ikke annen råd enn å hive puter og dyner på gulvet. Og pang, der kom pressriene. Alle tre barna mine har vært ute på under 10 minutter, og denne var ikke unntak. Jeg fødte ut vesla klokken 23.14, stående på kne på gulvet, lent oppi en stressless. Ikke så romantisk kan man si.. Jordmora klart jo å røpe kjønnet og før vi rakk å se. Men når alt var over tilgav jeg henne alt stress og kaos, lykkelig for at det hele var over. Hun gjorde nok bare sitt beste. Og du verden hvor glad jeg var!! Jeg var ferdig, hadde fått en nydelig datter og minimalt med blødning og ingen revning. Vi måtte ligge på ”masinrommet i romskipet” i fire timer til. Men det var helt i orden nå ;o) For nå hadde jeg en nydelig liten (stor) prinsesse i armene. Vitale mål: 4159 g og 51 cm lang. Og masse hår som barnepleieren festet en sløyfe i ) Så min konklusjon er at fødselen i seg selv ikke var så ille. Men en del ytre omstendigheter fra A til Å gjorde at det ble litt rotete og kaotisk og ødela litt av fødselsopplevelsen. Hadde jeg visst at det ville gått så greit på slutten hadde jeg ALDRI forlatt fødestua mi for en epuderal. For den hadde jeg ikke trengt uansett ser jeg i ettertid. Så det var min historie. Ønsker Hebbie og Vinterbarn masse lykke til. Gled dere!!
Candy girrrl Skrevet 11. desember 2006 #167 Skrevet 11. desember 2006 Å helledussen den ble lang! Tilgi meg. Men så var det en lang fødsel og he he..
Møøø Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #168 Skrevet 12. desember 2006 Der kom endelig den historia vi har venta på ;o) Var sikkert ikke gøy å komme inn og føle seg nesten uønsket da... Din fødsel var da minst like viktig som de andre!! Skjønner de kan bli stressa når det er mye å gjøre, men det må da være mulig å ta seg sammen og være litt hyggelig likevel da... Synd du forlot fødestua og kom til romskipet da, he he.. Men du kunne jo ikke vite at vesla plutselig fikk det såå travelt... Vil bare få gratulere igjen jeg da!! Er en grunn til at det er kvinnene som føder, menn hadde ikke tålt smertene... Gleder meg til de 2 andre fødselsistoriene kommer også!! Sitter her alene jeg nå, Ruth har ikke stått opp neda, hun fikk pupp i senga vår ved 6-tida og sover godt enda. Eldstejenta sendte jeg med pappa'n til barnehagen, så jeg og Ruth skal kose oss alene i dag ;o) Vinterbarn: Fortsatt mange biser igjen... Høres ut som en kjempejobb du har tatt på deg der... ;o) Blir sikker kjempefin kjole da!! Håper vi får se bilde av den etterhvert da!! Har visst nok å strikke fremover jeg å... Driver med et hvitt sett i str 6 mnd til Ruth nå (etterat jeg måtte rekke opp hele kanindressen... grrr!! ), min beste venninne har termin i slutten av mai, så jeg må finne noe søtt og strikke til bebisen hennes. Og så skal jo min eldste søster gifte seg i juni, har strikket en nydelig bomullskjole til eldstejenta, så da hadde det jo vært fint om jentene var like... Det er også jakke til den, og hatt ) Hadde jo og tenkt å strikke gensere til brudeparet (siden jeg har gjort det til mine andre 2 søstre da de gifta seg) men jeg må bare innse at jeg ikke får tid til det... Kan jo ikke sitte å strikke hele dagen heller... Tror ikke 2-åringen hadde syntes det var noe kult.... Leser dere Mamma eller Foreldre og barn? Hvem er best? Abonnerer på Foreldre og barn jeg da, godt fornøyd med det. Har ikke lest mamma da... Åssen går det, hebbie? Kynnere eller rier??
vinterbarn ;O) Skrevet 12. desember 2006 #169 Skrevet 12. desember 2006 Hebbie på føden????????????!!!!!!!!!!!!!! Åj åj åj... da er jo det sanne faktum at det faktisk bare er meg igjen snart da... Uff og uff.... ;O) Så bra om hun føder nå da.. før tiden med nr 1 og i god tid før jul... da rekker de å venne seg litt til Fredrik før nissen kommer ;O) Så spennende da!!!!!!!!!!!!!!!!!! Titsi: kjempe fin fødselshistorie... høres ut som det sykeh deres har samme opplegg som våres. Jeg kommer også mest sannsynlig på sånn fødestue.. Kan få epidural om jeg vil visst nok.. men da ¨må jeg flytte til en annen avd som deg, uti fødslen ;O) Men satser på ¨å føde uten... vi får de hvordan det går ;O) Klar for en kort fødsel jeg!! Hehe... I natt sovna jeg halv 3... nå har det startet... jeg som har vært så fornøyd med natte søvnen min.. Ligge sånn bare å se i taket i time etter time.. det er skikkelig artig igrunn.. Pluss all den tissingen.. bortimot hver halv time... Skikkelig gøy. Jeg som har hatt noen knall dager med god form... den blir jo fort borte om natte søvnen forsvinner da.. BLÆÆÆÆÆ ;O( Mamma mø: jeg har lurt litt på det mamma bladet også.. har lest det et par ganger og syns det er litt morsom lesning. Men lurer også på forskjellen mellom det og foreldre og barn... Klart jeg skal ta bilde av kjolen når den er ferdig.. jeg sier nå at vi må jo nesten ha flere barn.. synd med så mye arbeid for 1 unge ;O) Men blir veldig fin da!!!!
Candy girrrl Skrevet 12. desember 2006 #170 Skrevet 12. desember 2006 Er Hebbie på føden???? Noe jeg ikke har fått med meg? I tilfelle..oi! Må amme litt++, skriver mer etterpå.
Møøø Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #171 Skrevet 12. desember 2006 eh... jeg har ikke sagt at hebbie er på føden hvis dere tolket det sånn.... beklager hvis dere misforsto....
vinterbarn ;O) Skrevet 12. desember 2006 #172 Skrevet 12. desember 2006 Mamma mø... ikke du som har skylda i det ;O) Teaokt som har lagt inn innlegg på 3 tri og skravl om at hebbie er på føden ;O)
Møøø Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #173 Skrevet 12. desember 2006 he he, ser jo bare etter oppdateringer på denne tråden her inne jeg... temaene på 3.tri er liksom ikke så aktuelle for en med en baby på 2 mnd... ;o) Så bra hun virkelig er på føden da! Håper du får en grei fødsel, hebbie-vennen!! Rask og grei alà mamma mø sine )
Candy girrrl Skrevet 12. desember 2006 #174 Skrevet 12. desember 2006 Da har vi oppklart alle forviklinger ;o) Var litt usikker selv hvor Vinterbarn hadde nyheten fra. Uansett, kjempespennende!!!!!!! Og neste gang er det deg Vinterbarn! Pyton den tissinga om natta da. Var det som gjorde at jeg var helt utslitt på slutten. Sov ingenting pga maserier og dogåing. Skulle ha sovet på et bekken ) Blader ja.. Har abbonert selv på Foreldre og Barn. Synst det er bra. Har ikke lest Mamma. Tror det er bra det og. Kanskje Foreldre og Barn er litt mer overkorrekt, dvs litt sånn helsesatasjonsriktigt enn Mamma? For det er jo noe greie mellom Bam og F&B. Føler meg som et gedigent søppelspann!! Fytti hvor mye drit jeg spiser om dagen. I stede for å finne meg skikkelig mat, som bare tar litt lenger tid. Spiser sikkert en sånn svær sjokolade hver dag + pepperkaker hver gang jeg går forbi boksen + smultringer. Må tenke litt på melka!! Men er nede i gammel vekt da. 57 kg. Amming er virkelig slankekur. Redd jeg kommer til å rase mer av. Gjorde det med førstemann. Ikke pent.. Nå skal jeg se Stolthet og fordommer, BBC sin. Fikk den i gave av mamma når hun var her. Siden mann og barn er ute en tur. Love is in the air........ Håper du har fått sovet litt i dag Idefix.. Heia Hebbie!!
Candy girrrl Skrevet 12. desember 2006 #175 Skrevet 12. desember 2006 Noen som har hørt noe mer fra Hebbie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå