Gå til innhold

Skravletråden......... (ny 27.11) ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan jeg bare ikke la innlegg nr 100 gå fra meg før jeg kryper til køys... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... ingen natteranglere i natt?? Alle hatt en brukbar natt da, kanskje?

Ser ut til at det blir bra vær her i dag, så da får jeg vel ta med snuppa ut en tur.

Store planer for dagen da folkens? Var så fornøyd med meg sjøl i går jeg, så jeg skal ikke gjøre stort i dag... :o)

Skrevet

Oppe og hopper??? hihi...

Se der ja mamma mø... der fikk du sniki til deg innlegg 100.. bra jobba ;O)

Idag skal jeg på lunch men en venninne som har termin lik dag som meg.. skal ikke gjøre noe her hjemme... kjenner jeg gjorde mere enn nok igår!!!

Er så urolig om natten nå jeg.. faller liksom ikke ordentlig ned i dyp søvn, kjenner ut som jeg ligger på overflaten og kaver bare.. drømmer, tenker, baby som sparker... skjer så masse!!

Rosa alder ja!!!! Den har vi... men minste... men hun har hatt den en god stund nå... rosa, glitter og svinge kjoler er det beste. Igår fant hun en gull hårbøyle som vi kjøpte.. den skal visst på i barnehagen idag!! Hun er skikkelig jenten jente. Eldste har ikke vært sånn... Så det er ikke alle som får sånn... Men starter vel gjerne i 3-4 års alderen!!

Hadde vært kjempe morsomt å møtes alle sammen ja... da måtte vi jo bare funnet et sted sånn midt i mellom... er jo ikke SÅ store avstander at vi ikke kan klare å få det til!!!

Skrevet

Forresten noe jeg har tenkt på siden igår... hun der prinsesse anastasia i bergen.. noen som har fått med seg henne??? Kaller seg det, men ingen veit hvem hun er.... Så hun ble satt i fengsel i bergen.

Så visst titsi ikke kommer inn her på noen dager så veit vi ihvetfall hvor hun er ;O)

Har hørt noen blir litt rare av å være småbarnsforeldre... og hun har jo 3 små ;O)

Skrevet

Våkna i halv 5 tida i natt, men var aaaakkurat litt for trøtt til å sette meg ned foran pc'en.....

Ellers har jeg vært på legekontroll og dem fant ut at jeg hadde lavt B12 nivå i meg. Det som er ok er 300, men det normale er 600 !! Og jeg hadde bare 167....er det rart jeg har vært så trøtt og slapp - men det er jeg alltid når mørketiden begynner. Men fikk en heftig kur da - skal ta 2 sprøyter i uka. Da skal dere høre at jeg er høyt og lavt og gjør aaaalt jeg skulle ha gjort for en måned siden ;o) Har jo mista helt piffen og vil bare sove og sløve....

I dag fant jeg en mikroskopisk klatt med blodig utflod - ble så gllllaaaad. Og de siste dagene har jeg fått en større klatt tykk gult slim og vært uggen i magen....Så noe skjer i kroppen min ja !! Jeg kommer til å bli så glad om jeg ikke går lengre enn til terminen....

Hehehe......så et innlegg på BIM igår fra Hotell Cæsar som søker høygravide kjerringer. Gubben digger serien og følger med. Så jeg ringte inn og spurte om dem hadde fått alle dem trengte, men dem manglet et par da. Så da skal vi være med på innspilling !!

Men.....det er visst rundt den 15 desember så vi gambler da. Men hun skulle ha et backup par visst jeg skulle føde før innspilling. Synes jeg hører mora mi klage på det også - hvordan kan du finne på noe slikt rett før termin og dagen etter hun har kommet til meg. Varer fra 8 - 16. Men HEI....det er meg hun snakker med - hun vet jeg kaster meg på rare ting. Og hvor mange andre sjanser får man !!

Tenkte at - det er jo typisk at det skjer noe slik at man IKKE får vært med på det. Så hvorfor ikke lage en slik avtale og jeg skal banne på at jeg føder rett før ;op

Jeg har ikke fått med meg det der Anastacia greiene....

Skrevet

hihi.. så artig hebbie... blir skikkelig gøy å se deg i hotell cæsar da... håper virkelig du rekker å bli med.. for da får vi endelig se "vimselingh" og mann i show... det har vi jo ventet på hele gjengen en stund ;O) hehe..

Nå skal jeg dra på gravid daten min.... tatt over for deg jeg hebbie... brukte opp alt B12 på alle lunchene du fløy på en stund du veit du... blir nok et rivjern etter litt påfyll!!! Skal du ta de sprøytene selv eller??

Skrevet

Kos deg masse på daten din :o) Var så sulten og kikket i kjøleskapet - endte med å bare rydde, kaste og vaske litt....er fortsatt sulten. Så spis litt ekstra for meg da !

Gubben tar B12 sprøyter selv faktisk - stakkars er så sliten og daff til tider. Så siden han tar på seg selv så kan han ta på meg.

Orker ikke å dra på legekontoret tre ganger i uka...sette sprøyte og kontroll.

Håper jeg får vist de flotte skuespillerkunstene mine - er en racer på tragiske gråtescener ;o) Men vi skal sitte i en halvsirkel og ha sånn kurs i pusteteknikker - så da må jeg puste og pese ekstra så seerne legger merke til meg ;o) hehehehe.......og kanskje at jeg får en rie eller vannet går...Man vet aldri...

Skrevet

He he stilig da hebbie,men med den blod greia i trusa er jeg ikke helt sikker på at du rekker noen innspilling,da må du nok knipe igjen.Men kommer dere på hotell Cæcar så si fra når :0)

Har ennå tilgode å se en hel episode.

Men har begynt å følge med på Grays da..hekta siste ukene..

Hatt en j..natt.Marius skreik som han aldri har skreket før og jeg har fått stressmage igjen,slått ut i full blomst.Gått ned 2,5 kg på ei uke.Går bare å svimler.Orker ingenting.Imodium hjelper heller ikke.Skal til lege den 12 håper på at han kan hjelpe meg før jeg stuper.Ingen eneri og på toppen løper jeg 100 ganger på do.Torde ikke sovne heller for jeg hadde ulykke i natt,flaut :0(

Skal helvete hos meg aldri ende? føler at jeg skal plages til min siste dag.

nå hyler lillegutt så må gå.Får se om jeg kommer innpå igjen idag.

Ha en fin dag jenter.

Skrevet

Så kult da hebbie, deg på hotel cæsar!! Tenk så gøy om vannet går under opptak da, he he!! Men som idefix så tviler jeg og på at Fredrik fortsatt er i magen din da.... Hvem i hotel cæsar er det som blir gravid og skal på kurs da, tru?? Hmmm... Anastasia og Svein kanskje? He he, det hadde vært gøy...

Sjekk denne linken da, hebbie, hold deg unna kanel du.......

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164671

Og en bør ikke fly med mageproblemer... he he :

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164647

Greys er ukens høydepunkt på tv ja!!

Håper du blir bedre når du får opp B12 din da, hebbie! Godt å finne en årsak, så en slipper å skylde alt på graviditeten... Nå er du jo blitt mye bedre i bekkenet og, så nå kan du vel gå gravid til over jul nå?? he he...

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAA.........da håper jeg søren meg at Fredrik kommer ut før innspilling !! Finner ikke mer blodig utflod jeg :o( Leter og leter.......Fant litt gult da, men det er feil farge.

Har ikke peiling på hvem som er skuespilleren, men det skulle understrekes at hun kom alene til dette kurset, mens vi andre var par.

Og Mamma mø - takk skal du ha !! Kunne liksom ikke kommet med den artikkelen liiiiiitt før da. Som f.eks FØR jeg prøvde det ekle trikset ?

Blir dårlig bare med navnet kanel.....

I dag skal jeg ha pannekaker - skulle ha kylling, men gubben kjøpte med seg ferdiggrilla kylling. Jeg synes ikke det er noe godt lengre...

Men snakka med broren min på tlf og dem skulle ha pannekaker i dag og da fikk jeg skikkelig lyst på det heller.

Skrevet

Hahaha.....gubben her er en demented old cirkus monkey !!

Spurte han om han kunne kjøpe 1 KG hvetemel - etter å ha understreket at det er hvete IKKE bygg, rug etc som han ramset opp. Han visste jeg skulle lage pannekaker til ham. Og kanskje en liten pakke Jubelsalami - IKKE mer !! Han har det med å kjøpe halve butikken.

Han kom hjem og stakk ut på tur med hunden. Så jeg gikk ut på kjøkkenet og så på benken at der var det : 2 kg hvetemel + Toro Økonomipakke og en annen pakke for ferdigpannekaker som skal bare blandes ut !!! Og inni kjøleskapet er det en JUMBOpakke med Jubelsalami og masse annen spekemat til ham ooooog en ny pakke med smør. Så nå har vi 2.5 pakke med smør....

Hvor får han alt det andre fra ??? Jeg ba om 1 kg hvetemel.......

Skrevet

Jeg skal snart melde meg inn i jehovas vitner !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Bare så det er sagt !!

Har bakt kakemenn dobbel oppskrift pluss dobbelt med risboller hva skjer?? Jo svogeren min kommer å henter gubben og her står jeg alene med en hylende unge og masse deiger.Pluss at gubben ikke fikk lagt seg nedpå,skal ha natt arbeid.Der reiste han...

Midt i alt har jeg da fått mensen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Marius blir 5 uker i morgen og jeg har fått mensen,livet er urettferdig :0(

Selvsagt med mens smerter første dagen og PMS.Blæh...

Og ingen smertestillende i hus.

Jeg klarer aldri å bare handle det som står på lista,gubben derimot klarer det...Kommer alltid på noe når jeg tusler i butikken..

Anastasia ja,kan jo begynne å lure,hvor er Titsi idag da??

Snuppa mi er også i den rosa fasen.Men hun er så vansekelig med klær,skal ha en bukse på seg og den er snart for liten.HUn har en kommode med flotte klær,men hjelper det???

Blir snart gal!

Lurer på om trikset med malt har fønka,for jeg har mer melk og spruten står når liten skal ha mat,sånn var det ikke før.

Han har heller ikke spist noe når vi tilbyr han flaske etter på.Håper noe ordner seg nå.

Men som sagt neste år skal jeg være jehovas,gå fra dør til dør og få slengt den i tryne...

Ikke feire en dritt...

Hadde vel holdt knapt en dag :0)

ha en fin kveld videre venner,har ennå 2 brett til m,ed kakemenn som skal stekes.

Skrevet

Ja, er ikke menn morsomme... Har liksom ikke barn... Vertfall er min sånn... Han er liksom barnepike så fort han må ha jentene 5 min alene... Og så fort Ruth grynter så roper han på meg, nå skal hun ha pupp sier han... Så er det kanskje 30 min siden sist... Huff.. Kan bli litt oppgitt av dem innimellom... Kan ikke ha med han å handle da, blir MYE mer enn planlagt da ja... Men samtidig så pleier han ofte å betale hvis han er med og handler da, så da kjøper han det sjøl ;o)

Mensen allerede?? Stakkars deg... Blødde frem til 6 uker jeg da... Og 1 uke senere så trodde jeg mensen kom, men var bare litt friskt blod da... Har ikke sett noe av den siden, ikke noe savn i grunn, men hvis det var mensen så kommer den vel neste uke da... Men har blitt lovet at den så og si forsvinner med hormonspiral, så jeg satser på det... Sist kom den etter 10 mnd :o) Da brukte jeg minipillen.

Bra det ser ut til at du har fått masse melk da!! Godt det er noe positivt hos deg ;o)

Send noen kaker hit da....

Skrevet

Ønsker meg ny laptop til jul,en med alle tastene i orden,mangler en hel haug og en eller annen unge har søla noe kliss ned i tastaturet så det er mye grunnen til merkelige skrivefeil.

Jeg blødde hver dag i 6 mnd med hormonspiral tok den ut tilslutt orka den ikke.Prøvde engang til og da gikk det bra ett år,men den hadde flytta seg så jeg fikk en styrtblødning og måtte fjerne den.Det var sikkert en spontanabort.Pluss da jeg fjerna den så ble jeg mye friskere.Da fikk jeg vite at jeg ikke tåler hormonpreparat.

Pokker nå brøler guttungen,så ha ei god natt jenter :0)

Kaker sendt over......:0)

Skrevet

Morn jenter. Går litt i ett med besøk her nå. Men leser nå og følger med om en av tjukke-bolle-feita-kanonene våre føder ;o)

Slimpropper med feil farge:o) og slitne mammaer..

Tenker på dere, om jeg er litt bizzy noen dager

Klem

Skrevet

Håper du får en bedre dag i dag Idefix og at du fikk sove godt etter all kakebakinga....

Jeg får min del gikk faktisk og la meg kvart på 11 fordi jeg var så uggen og dårlig....hadde lyst å legge meg allerede i 8 tiden.

Så dere jenter som har gjort dette før...noe tegn på at noe er på ferde ? De siste dagene så har jeg vært kvalm og rar i magen - vondt på en måte, men ikke fysisk vondt. Hadde vondt i hodet også igår og kjente akkurat nå at jeg det enda.

Er så lei av leppene mine - til tider kan dem sprekke på samme sted enda jeg har smurt dem. I går hadde dem sprukket på to forskjellige plasser så jeg smurte dem godt før jeg la meg - det første jeg gjør når jeg biter over skiva mi er at det sprekker i det ene. Hater det - er så ekkelt.

Ble vekket av masse bråk utenfra og skjønte tilslutt at det var søppelbilen - kvart på 7 om morgenen !!!!! Og i dag !!!!

For det første så pleier den å være her i 9 tida og for det andre så trodde jeg ikke den kom før neste uke. Ble skikkelig sur fordi det sto ihvertfall to søppelposer inne på kjøkkenet som ikke var blitt bært ut. Men da jeg tok runden og samla sammen dritt nå i morges så ble det søren meg 5 !! Hvor kom alt det andre fra ???? Så nå får vi halvfull dunk med en gang......Er ikke som sambo er så behjelpelig og er med og samler søppel og kaster - han drar frem ting og lar det ligge....

Jeg gir opp....

Hmmm....har ingen planer i dag. Kanskje få gjort noe husarbeid og begynt på å rydde gjesterommet til mora mi som kommer neste uke.

Hvordan gikk daten din igår Vinterbarn ??

Hehehe....fikk enda en pakke fra USA igår. Denne gangen var det en julestrømpe med Fredrik skrevet på (håper virkelig at det er en gutt som kommer ut) og enda flere tupper til tåteflasker fra 4 mndr og en informasjonsbrosjyre fra Johnsons til alle gravide (tips og råd).

Sånn - nå har dere fått morgeninnlegget ;o)

Og jeg er den uten babyer og er oppe på denne tida...tsk tsk....

Skrevet

Jøss Titsi....er du våken !!

Og kaller du meg tjukke-bolle-feit ?? hrmf....

Meeeen jeg begynner å bli vant med det - får da slengt tjukka etter meg fra en viss tøff-i-trynet-på-avstanden sambo. Helt jeg kommer med alle kiloene i rasende fart mot ham og truer med å hoppe på ham. Da holder han kjeft.

Skrevet

Hadde en mensenvondt følelse i går eller i morges - husker ikke....

Er så mye nytt som jeg føler på kroppen min nå.

Pleeeeeaaaasseeeee la det starte ett eller annet i meg....

Kommer helt sikkert til å brøle stopp og ombestemme meg om vannet går eller riene starter...men akkurat nå så vil jeg komme i gang.

Skrevet

Vi gravide er oppe og hopper tidlig ser jeg ja... bra jobba hebbie ;O)

Jeg hadde en veldig bra lunch date igår, utrolig hvor fort tiden går når man skravler.. Men jeg hadde også en veldig slitsom dag igår, dagen igår var full av kynnere og mens murringer... trodde jg skulle bli gal!! Roa seg litt før jeg la meg, men har holdt på i hele natt også... det resulterte jo i at jeg i drømme var på føden i natt, og at vi glemte og hente jentene på skole og i barneh. Skal bekymre seg for mye rart!!!

Idag er jeg helt støl i magen og nå har mens murr startet igjen... Men håper det stopper opp så jeg får en litt mere behagelig dag i dag, skal nemlig ut med jentene på jobben i kveld.. og det gleder jeg meg sånn til ;O)

Og hebbie.. høres jo ut som kroppen din forbreder seg på fødsel, det håper jeg jo virkelig da.. er jo ikke mange dagene til termin nå!!!! Heia heia.. får håpe lille fredrik kommer ut før jul. Koselig med en liten baby juleaften... ønsker vi oss litt også ;O) hihi...

Nå skal jeg til fysio en tur.

Skrevet

Heisann fant denne på side 2 !!!

La meg ved midnatt av i ryggen og Marius sovna som en stein,jippi tenkte jeg,sovna til og våkna av ett brøl i 2 tiden da var guttungen våken og ville slettes ikke sovne til igjen.Sovna i 4 tiden og jeg etter det engang.Sov fram på idag.Men er trøtt likevel.Gubben kom hjem litt over 2 i natt.

Høres også ut for meg som om noe er på gang med kroppen din hebbie,er så spent.Hver morgen sjekker jeg mobilen for nytt,håper på at snart får jeg melding om at Fredrik er født.

Det nærmer seg jo med stormskritt for deg også vinterbarn nå :0)

Skal se dere begge får baby til jul.For din del vinterbarn håper jeg ikke du havner der julaften.For ingen av babyene deres skyld egentlig.Kjedelig å ha bursdag på slik en dag.

Har en venninne som har termin 17 mai,hun vil ikke føde den dagen,nevøen hennes har bursdag den 17 mai og kan aldri feire dagen den dagen.Med venner og sånt,blir vel bedre når han blir voksen da...

Ha en fin dag videre,jeg fryser slik..Men det kan vel ha med at jeg går ned i vekt ennå.Er 18,5 kilo lettere nå enn for 5 uker siden.Marius er 5 uker idag :0)

Skrevet

Nå har jo begge mine fødsler starta med vannavgang, men det høres jo ut som at noe er på gang, hebbie :o) Åssen er det med nr 2 på do da? Hadde veldig løs mage den siste uka jeg... Kroppen forbereda seg nok... Spennende da!! Ikke lenge før vi har en liten Fredrik på tråden her tenker jeg!!

Vært i byen i dag jeg da, kjørte snuppa i barnehagen og så shoppa jeg litt etterpå :o) Men når det er fullt på parkeringsplassen på kjøpesenteret 30 min etter åpning så sier det seg sjøl at jeg ikke orka å være der lenge..... Hater å gå i butikker nå det er masse folk der... og med barnevogn i tillegg... Nei, ikke mer shopping før etter jul... Ikke hvis jeg ikke må vertfall...

Kos deg med besøk du, titsi, koselig det!! Skal dere til Gjøvik i jula da? Eller skal foreldrene dine til deg? Eller gjør de unna besøket nå før jul?

Og jenter, Gjøvik er et fint sted å møtes da... Midt mellom øst og vest og dessuten har Titsi familie her ;o)

Må jo være fint å ha bursdag 17.mai, alle roper hurra og flagger for deg ;o) Bursdag på samme dag som Norge!! He he, men skjønner godt hva du mener ja... Svigermor har bursdag på julaften, får jo aldri feira på dagen...

Skulle og ønske jeg kunne gå ned mer i vekt... 5 kg igjen til målet... Men slik som jeg propper i meg godt og med jula i møte så trur jeg at jeg dropper noe slanking før jul ja... Vi får backe hverandre opp på nyåret jenter!!

Skrevet

Tidligere har jeg hatt veldig treg mage, men etter akupunkturen så har jeg fått løsere mage. Eller er det KANEL trikset ;o) Finner enda kanel når jeg tørker meg hahahaha....

I dag har jeg hatt litt mensmurringer i magen og vært rar og uggen i magen - hååååper virkelig noe er på gang !!!!

Håper du har det kos med besøk Titsi....håper jeg overlever mitt mammabesøk neste uke. Som regel holder en halvtime med henne.

Hahaha...din luring Mamma mø. Men da må vi bo hos deg ;o) hehehe.... neida det fins jo hoteller der....

Jeg lar ihvertfall slankinga være til etter jul - kommer ikke på tale å tenke på hva jeg stapper i meg da.

Skrevet

Glemte å si kos deg med besøket Titsi og lykke til med ditt besøk hebbie :0)

Ja møtes på Gjøvik er kos,har en venninne på Skreia da kan jeg si hei til henne også ;0)

Jeg har IKKE matlyst,det er helt håpløst,spiser en yogurt eller to pr dag,det er alt.Maten vokser i munnen min.Forstår ikke hva som har skjedd.Spist to kakemenn,guttene hadde bakt på skolen og jeg måtte smake.

Gi meg litt av deres matlyst please :0)

Kommer meg vel aldri ovenpå igjen om jeg ikke spiser,men alt smaker pyton.

Marius måtte bades nå,han gulpa over hele seg.

Han har begynt å bli forkjølt ikke noe greit,sliter når jeg skal amme han,er så tett.

Skrevet

I morgen er det ett halvt år siden pappa døde ,har tenkt så mye på dette at jeg hadde helt glemt at gubben skal på julebord i morgen.Datt helt sammen da han sa det,etter at jeg fikk tusla meg på loftet da.Han såg det ikke.Nå har han vært kjempe mye på jobb og kom hjem klokka 2 i natt,når han er hjemme er han så sliten at han orker ikke så mye,det kan jeg absolutt forstå.

Men ble så lei meg da jeg oppdaget at jeg skal være hjemme i morgen også.

Tror jeg er hormonell ennå jeg.

Vi blir jo utslitte begge to.Jeg tar Marius på natten.Har lyst å hyyyyle.Bruker heller dere som klage mur,håper det er greit.

Skrevet

God morgen jenter ;O)

Herregud å mørkt det er ute nå... ikke rart minste jenta tror det ennå er natta... er jo bek svart jo!!!!!!!!! Sent lyst og tidlig mørkt! Trist tid uten snø.....

Idag er det julebord for min del... både gleder og gruer meg.. liker jo å kose meg med vin i godt selskap.. denne gangen blir det bare å sitte å glane på de andre... Så er det kles valget.. ser jo ut som en stranda hval uansett hva jeg har på.... ja,ja....blir nok gøy forde da. Er en vanvittig livlig gjeng ihverfall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ganske stolt over at jeg faktisk er først idag, kan det være at hebbie er på føden????? Spent spent.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...