Møøø Skrevet 29. november 2006 Forfatter #26 Skrevet 29. november 2006 Glemte å si at jeg fulgte hebbies eksempel og sendte mail til sebamed og ba om gratisprøver da. Kom pakke i posten i dag, hadde jo helt glemt den mailen jeg... var sååå koselig å få noe annet enn reklame og regninger i posten da ;o) (for dette er jo liksom ikke reklame.... eh...)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #27 Skrevet 29. november 2006 Gratis prøver?? Gi meg litt tips da om hvem jeg kan sende mail til :0) Nå har jeg laget ferdig to kalendere,har pakket inn gaver i hele kveld.Marius har vondt i magen,ligner stygt på kolikk.Krysser alt jeg har for at det ikke er det.Gubben er på jobb og i går var han på møte hele kvelden.Så da har jeg vært mye alene.Måtte ringe mamma og be om hjelp i stad,hun tok seg av Marius ,mens jeg pakket inn gavene til kalenderen.Har en kalender igjen.Skal henge opp alle pakkene på gamle kalenderen til snuppa så får jeg se om jeg klarer å bli ferdig med den nye før advent er over,da bare bytter jeg.Har ikke så veldig mye igjen å brodere.Men når lillegutt skal være i armene hele dagen så er det ikke lett å få gjort så mye. Nå er han lys våken. I morgen skal jeg være med gubben ut til moa,rett uten for Ålesund,han skal på jobb.Jeg skal kjøpe julegaver.Gjøre ferdig mest mulig.Pluss kjøpe gensere og jakker til lillegutt.Han er alltid kald og jeg har ørten sparkebukser,men ikke noe til. Hebbie,spør legen du,veninnene mine med sterk bekkenløsning har fått den beskjeden. Håper dere andre har det bra,nå er bim radaren slått på igjen.Hyl og skrik. Amilie,Malin,Hannah,Ida :0) Tips til mini TItsi.
Chiquita Bananas Skrevet 30. november 2006 #28 Skrevet 30. november 2006 Libero, Nestlé (her må du si at babyen er 6 måneder ellers får du ikke. Men dem sendte meg musikkcd, pekebok og en solkskjerm til bilen. Men kanskje ikke vits å få maten enda for da går den ut på datoen), Sebamed..... Da sitter jeg her atter en natt og får ikke sove. Våkna av hosting og at jeg måtte tisse....Får selvfølgelig ikke sove etterpå.... Hva var det jeg skulle spørre legen om Idefix ? Om igangsetting når jeg skal inn igjen ? Dette er vel et forsøk på å slippe å gjøre det - ble visst litt mer planlegging enn om jeg kom inn på naturlig måte. Derfor har jeg skaffet meg akupunktur og holder på å prøve ut tips. Kaneltrikset går dårlig. Og sexen igår var mislykka - vi lo så vi skrek og jeg prøvde å drikke noe fordi jeg begynte å hoste og skvette på meg. Lå over senga og spytta vann i en bærepose og da klarte ikke sambo å fokusere lengre og gikk for å se på Hotell Cæsar....han skulle komme inn etterpå. Men jeg var så trøtt at jeg ville mest sove. Men det gikk på et vis da. Men har ikke kjent noe rier etter det. Jeg tissa på meg i senga !! Hadde mine bange anelser så jeg hadde lagt meg oppå et håndkle.....Trodde det skulle være turn off for gubben, men han dreit i det og skulle gjennomføre....
vinterbarn ;O) Skrevet 30. november 2006 #29 Skrevet 30. november 2006 Hehe.. Hebbie showet er fortsatt igang ser jeg ;O) Dere er flate meg ikke mye gode!!!!!!!!!!!! *ler meg i hjel* Er det du eller babyen som ikke forstår at natten er natten??? Sover som en stein jeg... bare oppe å tisser i søvne... *bank bank* Idefix, nå må den lille gutten din bli snill snart.. forstår ikke at han gidder å skrike så ille jeg... Kan jo ikke være mye gøy for han heller... ;O) Får håpe det går over snart, må være rimelig slitsomt. Men godt du har god hjelp i nabo huset ihverfall!!! Titsi: ble det ikke noe Amalie denne gangen da?? Er jo det eneste navnet du har nevnt her inne.. Vanskelig med navn.. veit alt om det!!! Hehe.. Og vi sliter jo litt med samme problemet ang mannen.. ;O) Ang vaskemask så har jeg vaska endel hos mamma altså!! Ellers hadde vi gått nakne nå... det gjør vi ikke ;O) Idag skulle jeg sove lenge, mannen stod opp med jentene og leverte de.. men han lufta jo ikke hunden.. så da måtte jeg alikevel stå opp. Så nå sitter jeg her tidlig alikevel... kjipt!! Men idag skal jeg være super effektiv.. kalender shopping på planen idag.. Nå MÅ jeg jo blir ferdig!! Rimelig i siste liten nå syns jeg ;O) Mamma mø: jeg har strikket en bise... det tok vel omtrent 2 timer... skal begynne på en til nå, håper for gudsskyld det ikke er mange av de.. skikkelig knot!!!!!!!!!!! Men ja.. det blir en fold ;O)
Chiquita Bananas Skrevet 30. november 2006 #30 Skrevet 30. november 2006 Prøvde oss på fødselssex - noe som ikke gikk nei....Folk utenfor måtte jo tro vi var syke i hodet - vi lo så mye at vi skrek bokstavelig talt og tårene trilla, mens han holdt på. Hvordan prøve å ha sex med en flodhest på rygg !!!! Sambo har henta hunden til eksen sin - skal passe på henne i helga. Men nå slo det meg, hvem skal gå tur med begge to når han er på jobb. Imorgen skal det være et opplegg fra morgen til langt på kveld. Jeg er ikke istand til å gå - og hun er så propell i begynnelsen og drar masse...og gå med begge to er ikke aktuelt. Med mindre......det setter i gang fødselen. Nå er jeg desperat og vil prøve alt !! Har så vondt og de to paracetene funka ikke....får ta to til og se. Hadde jeg bare vært i stand til å gå tur og gjøre ting uten problemer så hadde det vært greit. AHA !! Jeg vet det...jeg stapper begge to i bilen og kjører til fotballbanen og slipper dem ut der. Da får dem turen sin ;o) og jeg slipper å gå med dem.
Candy girrrl Skrevet 30. november 2006 #31 Skrevet 30. november 2006 He he.. ser du har overtatt min status som drittlei-vil føde Hebbie! Og bra typen din ikke lar et kvalitetsnummer gå fra seg he he.. Skulle nesten ha filmet det. Hadde danket ut Paris Hilton videon den der he he.. Kjekt at snuppa di "driter" i besøket da Mamma Mø. Måtte le litt der og ja! Så nå er det mitt i kalender og gaveinnspurt. Må si både Hebbie og Vinterbarn har en overhengende fare for å feire jul på sykehuset. Kan lønne seg å være en overtidig sånn som meg. Rakk til og med vaske ut kjøleskap og kjøkken før *stolt* Var faktisk aleine noen timer her i dag. Gikk fint. Gikk så fint at jeg bestemte meg for å bimme og, så kom jeg ikke på nettet. Grrrr! Så da fikk jeg ikke breefet over å bidra med mitt faste morgeninnlegg, selv om jeg var en forlatt trebarnsmor ;o) Navn ja.. Amalie er høyt i kurs. Pappa holder litt igjen. Eneste jeg er redd for er et det er litt poppis. Andre på listen er Helena, Cornelia, Leonora, Malene/a, Isadora, Elina++ Så bare stem i vei! Er bare så forelsket i den lille. Gled dere Vinterbarn og Hebbie!! Det er virkelig det største i verden! Så håper Marius er grei og lar deg nyte denne tiden Idefix. Håper dere får en fin tur til Moa i morgen da. Sikker litt ymse feil her. Deler av innleget er skrevet med en hånd.
vinterbarn ;O) Skrevet 30. november 2006 #32 Skrevet 30. november 2006 Jeg HATER pakke kalender.. hvorfor i h... starter man en sånn tradisjon...??? Med første tenker man ikke alltid på konsekvensene av hva man starter på... gud om jeg hadde droppa ut av akkurat den tradisjonen... Nå har jeg sliti meg ut etter 1,5 t (skikkelig bra tid...) på et kjøpe senter.. og tror dere ikke jeg mangler gaver ennå... 2 av lukene i år blir teater.. ihvefall 1 av de er bankers.. "snekker andersen". Har også bestillt billetter til plutti plutti pott.. 18 desemb. Så blir spennende å se hvordan det går med den luka ;O) Men nå overlater jeg resten til pappan, stor fare at jeg gjør det med julegavene også nå, har rett og slett ikke ork jeg altså. Kunne faktisk tenkt meg å sovna nå og vokna opp etter jul.. eller til jul.. og alt var klappet og klart!!! Stor sjanse for at det vil skje.... NOT!!!!!!!!!!!!! Så GLEDELIG GOD JUL allesammen... ;O) Dere er flate meg heldige som har fått ut babyene før dette maset, jeg syns det var ork å gå høygravid på sommeren jeg men.... Kan ikke huske at det var så ille sist, og da hadde jeg jo faktisk en 2 åring i tillegg.. men det er jo 5 år siden da. Var jo bare ungdommen da... *pust pust kynner...* dæven de er sterke nå!!!!!!!!!!!! Titsi: jeg liker amalie så godt jeg da... passer så bra til de andre du har!! Og tror ikke det er så poppis nå, var nok mere for 3-4 år siden!! Så den stemmer jeg på... ;O) hihi... Gud å mye bedre humør man blir av å få luftet sinnet og frustrasjonen ned på en tråd... kanskje ikke like kult for dere men...
Candy girrrl Skrevet 30. november 2006 #33 Skrevet 30. november 2006 he he.. luft i vei du. Jeg skulle gjerne hatt dataen foran meg på de verste riene og luftet litt på tråden da. Men jordmora sa nei der git he he.. Ikke bra med så vonde kynnere nå. You must take it ici!!!!!! Husk, jula står ikke å faller bare på mor. Du skal helst ligge flatt og kun trykke på en fjernkontroll du nå. Faktisk tror jeg det strikketøyet ditt og er litt fy fy. Dagens preken fra meg. Sender god bedring til de med au og sovevibber til Marius!
vinterbarn ;O) Skrevet 30. november 2006 #34 Skrevet 30. november 2006 Skulle gjerne tatt det mere med ro jeg.. men da trenger jeg å ha noe å drive med... og det vil feks si at dere kan kærre dere inn på msn litt oftere... for jeg sitter her i sofaen med pc ved min side hele tiden jeg.. da hadde det blitt litt koseligere se.... ;O) Begrenset hva man kan pløye igjennom på nettet som er like interesant.. men jeg skjønner dere andre da... for dere har jo faktisk ET LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;O)
Candy girrrl Skrevet 30. november 2006 #35 Skrevet 30. november 2006 Litt komisk situasjon her. Kaver med å få to til å sove og en til ikke å sove ) Prøver så godt jeg kan å snu rytmen til vesla. Har de lange lurene sine om dagen. Er fullstendig i koma. Tror faktisk ungene kunne bært rundt på henne som en dukke uten at hun hadde våknet. Lite liv på linja i dag da.. Vet akkurat hvordan det er å sitte aleine på dataen Vinterbarn. Når jeg endelig har en halvtime så er det som regel ingen her + man er lei av å lese om slimpropp,vekt osv osv.. og nettavisene har man lest overskriftene i (man gidder jo ikke lese brødteksten:) og selvfølgelig helt dødt på msn-lista. Hvordan står det til med resten av damene da?? Og her kommer en tilleggsopplysning. Babyen var ikke gul. Ikke i det hele tatt. Bare deilige rosa bollekinn. Men jeg er fortsatt ganske gul (jordmora synst jeg var brun da ;o), men jeg ER gul) og har FORTSATT dilla på gullerøtter. Trodde det skulle gi seg jeg. Ha en fin kveld jenter!
Chiquita Bananas Skrevet 30. november 2006 #36 Skrevet 30. november 2006 jeg har vært så trøtt i dag så jeg sovnet i stolen ellers har jeg fått ryddet og vasket inne på kjøkkenet. Og nå står gubben der inne og lager mat - er bare kokt egg, men han klarer allikevel å rote det til ganske bra igjen. Jeg fatter ikke hvordan han klarer å rote så mye av nesten ingenting ! Vi får se - jeg spurte han fint om han rydde og vaske etter seg. Oj - han har vasket gryta ihvertfall......høres bra ut !! Jeg skal klare å holde meg fra å gå ut på kjøkkenet for å sjekke etterpå, som jeg pleier. Jeg skal ikke....jeg skal ikke....jeg skal ikke..... Imorgen så skal jeg først på modningsakupunktur og deretter på samtale hos fysioterapeut. Håper virkelig at akupunkturen setter igang ting - eller kanskje en til time og DA må det skje noe.....
Gjest Skrevet 30. november 2006 #37 Skrevet 30. november 2006 Hehe sex historia di var bra hebbie :0) Stor fare for at dere havner på føden begge to rett før jul :0) Da må gubbene deres gjøre alt klart,det må jo være perfekt ;0) FAEN ,er det mulig 5 min på bim og han VÅKNER. Har shoppa til den store gull medalje idag.Pluss fått opp jule gardiner og advents stakene(ene virka ikke) og stjernene,ene virka ikke der heller..blæh. Skal prøve å skrive mer i morgen.
vinterbarn ;O) Skrevet 1. desember 2006 #38 Skrevet 1. desember 2006 Hehe.. idefix... advent er ikke helt det samme om alle advent stjernene virker... man er jo bare nødt til å prøve ut alle pærene for å finne hvem som ikke virker.. hører jo med det ;O) Men har funnet ut at det nesten er billigere å kjøpe ny stake jeg.. enn å teste ut de pærene ;O) Jeg tar det i morgen jeg tenker jeg.. eller søndags formiddag.. Skal bli koselig med litt lys i vinduene igjen.. siden snøen ligger så vi nesten ikke kommer ut døra... er det jo koselig med litt inne lys i vinduene.. om det kommer til å syns da.. igjennom snø fonnene utenfor ;O) (eh.......) Nå er jeg klappet og klar for sykehus besøk her.... håper vi "ses" i ettermiddag jenter... Ha en god dag... trenger at dere krysser det som er for meg, jeg vil ikke være der!!!!!!!!!!!!!!!
Møøø Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #39 Skrevet 1. desember 2006 Hadde ikke tid til dere i går, dagen gikk i ett... godt jeg har en rolig unge som tåler å blir dratt rundt på alt mulig... ;o) Var først i byen og gjorde unna resten av julegavene ;o) Vel hjemme måtte jeg jo lage middag og så pakke inn resten av julekalendergavene og henge de opp... og så var jeg i byen igjen, for vi skal ha julekonsert i mårra og måtte øve med bykorpset, for vi har noen felles sanger... Da jeg kom hjem orka jeg ikke inn på nettet... håper jeg er tilgitt ;o) He he, måtte le av sexen deres, hebbie... må ha vært litt av et syn, he he.. Nå vet jeg ikke navnet på de andre barna deres, titsi, så det blir vanskelig å stemme i forhold til hva som passer best da... men her er "min" rekkefølge: Malene, Amalie, Leonora, Cornelia, Isadora, Elina, Helena. Krysser alt som er mulig å krysse for at vi har deg her i kveld, vinterbarn! Snuppa ble veldig glad da hun så alle pakkene i går da... Lurte på om nissen hadde vært her... he he.. Ville gjerne pakke opp mer enn bare 1 pakke i dag da... Men hun skjønner vel at det bare er en om dagen... Tar ikke sjansen på at hun får være alene inne i dag da, for da kanskje hun pakker opp.... ;o) Kom på det sår titsi sa hun ville bimme under riene. Jeg tenkte flere ganger på å ta opp strikketøyet som lå i bagen, hadde jo ikke vonde rier før seent på kvelden... men fant ut at det sikkert ville se litt dumt ut.... he he... Må finne støvsugeren her jeg nå, så jeg får vaska og rydda litt og finni frem adventstakene og stjerna ;o) Har nye staker, så det er best de virker... Min kjære skal på julebord i kveld han da, så jeg blir alene i kveld. Må få med meg noen julekalendere da... Den som begynner på tvn ser litt morsom ut da ;o)
vinterbarn ;O) Skrevet 1. desember 2006 #40 Skrevet 1. desember 2006 YAHOOOOOOOOOOO !!!!!!!!! Som dere ser så er jeg hjemme!!!!!! Og her skal jeg bli, helt til fødslen starter.. så da slapp dere ikke meg så tidlig alikevel!!! (stakkars skuffede jenter) Alt var bra med lille... hadde ikke blitt noe åpning så da er det bare å vente på termin. Hun lå fortsatt dypt ned i bekkenet, men ingen veit når fødslen starter.. så kan jo hende jeg faktisk går over!!! Men om hun skulle komme nå er det ingen krise.. er rett i underkant av 3 kg nå, og ville ikke trenge noe pustehjelp eller noe... så lenge hun er frisk da selvfølgelig!!! Jeg er så lettet!!!!!!! Føler jeg gikk ned 11 kg... (er på start igjen jeg da..) Nå kan jeg belage meg på jul med baby i magen og slippe å ta det med ro med hensyn til babyen.. bare i forhold til bekkenet. Og det går jo faktisk bare ut over meg selv... Så mamma mø... du er tillgitt.. tilgir alle idag jeg.. bare så GLAD!!!!
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #41 Skrevet 1. desember 2006 Stemmer for Amalie, Eline,Malene og Helena,de andre er jeg ikke så vant til så de må jeg venne meg til.Nå sover gutten så da får vi se når bim radaren slår til. Har bestilt kiropraktor time til tirsdag.Nå begynner jeg å bli desperat,nå har han begynt å illskrike i tokter,sa da er det desverre kolikk for 3 gang.Hvorfor skal vi være så uheldige.dvs ungene? Hadde en skremmende opplevelse i natt.Han sovna i 3.30 tiden ,men våkna klokka 5 så da skulle jeg ta han med ned på kjøkkenet og gi han sukkervann.Da holdt jeg på å falle ned trappen.Skalv som ett aspeløv. Da bestemte jeg meg for at dette går ikke lenger.Jeg er utslitt.Det hjelper jo på vekta da,men vil heller være tykk og rolig enn tynn og utslitt.Jeg ser ut som ett vrak,seriøst.Gubben må få sove siden han skal på jobb og han er på møter her og der og natt til i går kom han hjem klokka 5 på morgenen.Greit at det blir penger av det,men vi blir jo litt slitne da. Håper det går bedre for deg Hebbie,jeg mente at du må spørre om du bør vente en stund med å bli gravid og får du igangsetting gå for det.Jeg har gjort det.Bare be om smertestillende når de skrur dryppet opp. Vinterbarn,hvordan går det med vaskemaskina,hvorfor har dere ikke fått en lånemaskin? Det skal en ha om det tar mer en en uke. Titsi hvordan finner du tid til å bimme,dette er det lengste jeg har klart og da har søstra mi bært lille skrål...Får nytt "kjælenamn" for hver dag. Fra lillegull til lille gulp...Har for første gang fått baby som gulper,kan sikkert ha med at han får tillegg. I går var vi på vei ut døra da han gulpa noe så inderlig over hele seg og bilstolen.Skikkelig kjedelig. Så klokka 16 var vi på moa.Hadde glemt at det er kaos å komme seg ut døra med baby,det var bare han som var med i går. Vi kjøpte bilbane til store guttene våre i går,så jeg og gubben gler oss til de har lagt seg på julaften :0) Ellers når vi snakker om adventskalendere.Snuppa fikk en til 10 kr på mega.Da jeg kom ned fra loftet,sovna til igjen i dag tidlig så hadde hun åpnet nesten alle lukene.jippi da...Min skyld egentlig burde jo ha tatt den bort fra henne. Har sendt gubben på handel etter ny adventsstake og sjerne. Har jeg fortalt at da jeg satt barnevakt oppe hos søstra mi hørte jeg at håndtaket på døra til soverommet åpnet seg.jeg trodde det var tantebarnet mitt som stod opp.Men jeg sjekket og hun sov som en stein. I natt hadde søstra mi og mannen hennes opplevd det igjen.Ingen vind og en hører at håndtaket blir trykka ned. Har opplevd mye der selv,da vi bodde der,men har ikke fortalt det til henne før i det siste. Nei,der slo bim radaren seg på gitt. Ha en flott fredag og GOd bedring til alle dere som trenger det.Sorry alle feila får ikke tid å rette.... Klem og kos.
Candy girrrl Skrevet 1. desember 2006 #42 Skrevet 1. desember 2006 Æsj, æsj, æsj! Der forsvant innlegget mitt! Arghh.. Og det var langt. Hmf Først av alt, igjen.. Så bra du ikke ble innlagt Vinterbarn!! Utrolig godt å høre. Blir ikke en gang kuvøsebarn om hun veger å komme. Så er det alltid kjekt med en fersk rapport om at babyen har det fint fint. Og stakkars deg Idefix. Får vondt av deg nå. Selv om jeg måtte flire litt av stadig endring i kosenavn på lillegull he he.. Håper denne kiropraktoren har magic-fingers da.. at han kan trylle bort gråt og vondter. Var kiropraktor som fikk roen til å senke seg hos min bror og de. Gutten der hadde kolikk. Men det er jo en gåte det der. Trodde det bare var snuppa di som hadde hatt det. 3 ganger er jo litt drøyt. Så du har en liten rotekopp du og Hebbie (mannen din). Må si jeg gleder meg til mamma kommer på søndag. Få inn en kvinnelig husmorvikar. Kjenner jeg blir i dårlig humør av se på all rotinga. Spesielt når huset var desinfisert når jeg dro på sykehuset. Men setter inn alt jeg har av superkrefter og anstrenger meg HARDT for ikke å klage.. Han gjør vel sitt beste mannen min.. Må logge av, får ikke skrevet halvparten av det jeg skrev.. Ha en fin alene hjemme kveld da Mamma Mø ;o) Du våkner vel av en en kjemisk akevitt-lukt i rommet sånn i tre-fire tiden ) )
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #43 Skrevet 1. desember 2006 Så godt du ikke ble innlagt vinterbarn,glemte å ønske deg lykke til.Det var ikke meningen.Nå har gubben løpt tulling rundt for å finne adventsstjerne og adventsstake.Jeg vil ha sånne klassiske.DET er ikke lett å få tak i. Har planer om å lage julemenn og pepperkaker i morgen om jeg får sove litt til natta. Kjenner meg slik igjen i det å være dritt lei av å være gravid og alle plagene...Glad jeg ikke er gravid lenger,men tenk i morgen er Marius 1 mnd.Tiden flyyyyyyyyyyyyyyr !!! Eldstemann hadde kolikk i 3 mnd og da var jeg alene mor,gubben bodde i New York da,kom hjem da gutten var 4 mnd gammel. Snuppa hadde kolikk i 4 mnd og kiropraktor hjalp ikke,så er spent på om det virker denne gangen. Stod på vekta nå,1 kg under det jeg var da jeg ble gravid,håper jeg går ned mer.Men jeg sliter med å finne tid til å spise,så den dagen jeg får tid til det,raser jeg vel opp i vekt igjen. gått ned 17 kg uten noe form for trening. Men har 20 kg igjen til drømme vekta da :0( Her ser huset bomba ut,gubben er aldri hjemme så her må jeg rydde selv og bare å få tid til å sette på ei vaskemaskin og oppvaskmaskina er ikke lett.Lurer på å kjøpe meg ett bæresjal,en venninne av meg har det og hun brukte det på lillegutt,da var han fornøyd. Nå har jeg bært han i søvn og hva gjør eldstemann,roper høyt over vuggen og vekker han !!!! Kjenner jeg er så hissig at eldstemann burde sitte på rommet sitt en stund til jeg kjølner ned.BLIR så lei av at de ikke tar hensyn... Er det lov å si at enn er sliten nå? Gubben vil sterilisere seg og jeg truer med at jeg skal leve i sølibat.Men slik denne gutten er lever vi nok i sølibat i mange måneder fremover.hehehe.... Titsi sikker på at du er ferdig nå :0)
Candy girrrl Skrevet 1. desember 2006 #44 Skrevet 1. desember 2006 Oi, var du alenemor i 4 mnd?? Grøss. Sånn som i gamle dager det der. Når mennene kom hjem fra sjøen løp "babyen" de i møte. Svigerfar kom ikke hjem før førstefødte var 9 mnd. Om jeg er ferdig?? Hadde noen tilbudt meg å spole over graviditeten så hadde jeg sagt jatakk. Men akkurat nå frister ikke med en graviditet og fødsel til. Men får et vemodig sug av å tenke på at hun er siste. Begynner å helle mot Amalie. Pappaen liker veldig godt Cornelia og Leonora. Eneste minuset med Amalie er at det er litt poppis nå. Fikk du sett første episode med "Jul i svingen" med riktig lysestke nå Idefix?? Hvordan står det til med resten av gjengen? Kan jo begynne å spøke med at Hebbie er på føden nå. Hebbie.. det kaneltrikset. Nytter ikke med litt på grøten. Oppskriften jeg tok er hentet fra mammanett. Da tager man 4 ss kanel (ja, ikke ts og rister det sammen med litt melk. Skal bonskes. Resten i bunnen spises med skei. Så er det bare å vente ) Jeg tok pusevariant. Delte det opp, og drakk i tre omganger med litt tid i mellom. Var litt redd for å sette fyr på den stakkars babyen. Når jeg stelte vesla i sted datt navlestumpen av. Glad for det. Var så ekkel og blodig denne gangen. Dere med barn her.. når datt deres poders av? Nå sover hun. Prøvd alt jeg kan i dag for å snu døgnet. Sov bare en time i natt. Så krysser fingrene for at denne natten blir litt bedre. Da har jeg skravla fælt her.. ;o) Snakkes jenter!
Candy girrrl Skrevet 1. desember 2006 #45 Skrevet 1. desember 2006 må jo rette etterpå.. pysevariant skulle det stå, ang. kanel. Ikke puse hehe.. ;o) Og jeg sov en time i natt.. ikke vesla. Hun sov mer. Men jeg ligger bare å venter på hun skal våkne. Irriterendes. Jepp, det var litt korrigering )
Møøø Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #46 Skrevet 1. desember 2006 Så du hadde lagt meg til på msn, idefix ;o) Nå mangler jeg bare deg, titsi ) Vært i "sentrum" på "julegate"-åpning vi da ) Koselig!! Mangler snøen da, men men... Sentrum her består av shell, coop, gamlehjemmet, lege/helsestasjon, en minibank og 3 (!) frisører, derfor "... Snuppa syns det var stas å få gave av nissen da ) Han hadde bytta ut Rudolf ned en hest... ;o) Gubben kommer forhåpentligvis edru hjem... han kjører sjøl nemlig... Han er avd.sykepleier og har sagt opp, så han begynner i ny jobb over jul. Tok ikke sjansen på å drikke, for som han sa: "er redd jeg kommer til å si meninga mi da..." Gjør det edru og, men da har han vertfall kontroll ;o) Alenemor i 4 mnd med kolikkbarn... da hadde jeg klikka trur jeg... Håper du hadde familie rundt deg så du fikk litt avlastning da.... Du skal nå liksom få alt og du da, idefix... som om du ikke har hatt nok under svangerskapet og fødselen så på toppen av det hele får du en liten tass med kolikk... hva blir det neste, liksom... Amalie var ikke på topp 10 lista da, ca 300 i året som får det navnet i følge ssb.no, men det gjør da ikke noe om det er litt populært? Kjempefint navn!! Leonora, da tenker jeg på sesam stasjon ;o) Var det ikke det hun het da? Eller blander jeg med noe annet i barnetv?? Ruth har ikke bim-radar slik som Marius, men hun har derimot "nå spiser mamma mat"-radar.... Får aldri sitte i fred og spise... Navlestumpen satt i 16 dager på Ruth... Trodde aldri den skulle løsne... På eldstejenta satt den ca 1 uke. Ja, hebbie, om Fredrik har det like travelt som min eldste, så skulle han ha kommet i dag... Jeg hadde på et lass med kanel på grøten, ikke 4 ss, men mye.... Vet ikke om det var det som gjorde susen da... Du får knaske kanel-stenger da... late som det er sjokolade... Ikke vært på vekta på noen uker jeg... da var det fortsatt 5.5 kg igjen... Skal opp til mamma og hente Ruth etter julekonsterten i mårra, så jeg får prøve vekta da og håpe på en overraskelse... Nå skal jeg gå og skrape julekalenderen min, har helt glemt at jeg har julekalender jeg og... Satser på å være 500 000 rikere innen julaften.... ;o)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #47 Skrevet 1. desember 2006 Nå har vi kosa oss med take away pizza og Jul i svingen.Jeg og gubben lo godt av Klara,som sang "grise"versjonen..Sånn er gubben min også.Holder på å klikke på han når han truer med å lære ungene både den ene og den andre versjonen av julesangene.Er vel slik å vokse opp i bedhusmiljø,tilter litt... Jeg klikka da jeg var alenemor med kolikk barn.Da jeg hadde sovet ca.4-6 timer på ei uke.Gikk jeg til mamma og sa ta han før jeg stapper han i søppla,kasta han over til henne og hun stod en meter fra meg.Falt i krampe gråt, og gråt en hel dag.DA var jeg sliten da.Husker at jeg hylte til han og la hendene mine rundt halsen hans og sa..Har lyst å kvele deg.Falt sammen og gråt fordi jeg hadde sagt og gjort noe slikt.Klemte ikke til altså.MEN DA forstod jeg at jeg var utslitt og måtte få hjelp.Så all honør til alenemødre som klarer å være alene med mange unger. Hva det neste blir med meg? Tja blir vel gravid igjen uten å ha sex.Jesus barnet blir det vel jeg som må bære frem...Skal ikke han fødes på ny da? gud må vel snart se min vei også snart.... Sorry overtrøtt sinnsyk humor her..RØDME.. Har tre unger som ennå er våkne og en klager over han er kvalm.Spysyken går her så DET blir nok det neste er jeg stygt redd.Spysyken.Bare vi blir ferdig til jul.Merkelig vi får den alltid før jul. Nabo jenta her heter Amalie ellers kjenner jeg bare til ei til.Så her er det ikke mye brukt.Leonora tenker jeg på hun skrål dama i Sesam Stasjon. Hun på 3 år sover ikke ennå.De har alle farga julelys i vindua,spørs om jeg må slukke de. Er så trøtt.. Når dere snakker om kanel. Jeg tok 1 ss og blanda med vann og drakk flere ganger pr dag.Fytti elg så grusomt det smakte og det hjalp ikke mye nei. Men forstår desperasjonen over å nærme seg termin. Var på shopping tur,etter 5 timer kom jeg på at jeg ikke hadde vært å tissa en eneste gang.Sist gang,dagen før innleggelse så tror jeg at jeg var på alle do jeg kunne finne der ute..Hehehe godt å ha fått blæra tilbake. Ikke mye søvn på deg heller Titsi,da har jeg sovet mer for jeg sov litt frem på idag. Første dag jeg hadde skikkelig melkespreng i går.tok 1 mnd.... Jeg har røde kors kalender i år,satser på å vinne noe koselig :0) Hoved premien er en flott tv.Ja takk sier da jeg..... Marius har nå spiser mamma mat radar også han.egentlig så har han sånn.Nå sovner mamma nesten eller nå slapper mamma av radar.Da hyler vi for å sjekke reaksjons evnen hennes.Sikker på han har skjult innebygd stoppe klokke.Timer meg fra gang til gang.blæh :0( Men nå har han fått seg lyd sensitiv Carebear bamse.så den spiller hele tiden når søskene er oppe,de bråker så fælt.. Nei,nå må jeg stappe tre unger tilbake i seng for den 4 holder på å våkne....
Chiquita Bananas Skrevet 1. desember 2006 #48 Skrevet 1. desember 2006 Fy faen er det mulig !! Hadde skrevet et laaaaangt innlegg også kom jeg borti en knapp og det forsvant... Har hatt en drittstart på dagen allerede jo !! Gubben måtte dra på jobb uten å lufte hundene fordi han var sent ute og vi passer hunden til x'en hans. Så jeg måtte stå opp tidligere og ta en og en hund. Tok Fant først, men han ville bare tisse hele tiden. Jeg ble så klart veldig stressa og driiiitforbanna. Gikk og banna og steika til ham - og han trodde jeg ville han skulle gå fot !! NEI !! Jeg ville ha ham uti grøften for å bæsje....Så jeg måtte gå en ekstra lang tur med ham og det passet absolutt ikke - verket som faen i bekkenet. Måtte jo enda en tur med den andre, men hun gjorde heldigvis fra seg i løpet av turen sin. Det beste hadde vært at vannet gikk så mye som jeg måtte gå og var så forbannet. Hjalp jo ikke at jeg måtte bruke 20 min lengre før jeg endelig kom meg på akupunkturtimen fordi jeg skjønte ikke veiforklaringen. Var så stressa fra før av og sint at jeg satt og hylte forbannet i bilen. Håper ihvertfall det hjelper dette her da - var litt ubehagelig da hun vred på nålene. Og i dødtiden på noen timer før jeg skulle til fysioterapeuten så dro jeg innom Sparkjøp for å handle. Synes ikke de Triumph bhene var noe billige - kosta jo fra 229 kr til 349 kr. De billigste var stygge at det ikke var verd å kjøpe så jeg kjøpte to stk til 79 kr hver i merket Ann. Helt greie - skal jo ikke bruke dem til vanlig. Fant ullinnlegg og strømpebukse til Fredrik. Så nå har jeg satt på alt av sengetøy til Fredrik og har vel pakket så og si sykehusbagen !! Fikk handlet det siste i dag - mangler Xylocain og mer paracet. Når det gjelder det kaneltrikset - da har jeg brukt unødvendige mengder av det ekle krydderet på grøten min !!! Kunne spart meg for det jo... Får prøve dette trikset da - holder jo på å gå nedover lista ;op Har nå prøvd et triks ved å bruke Klyx. Ikke gøy ! Men fy faen så mye møkk jeg har hatt inni meg - nå er jeg ihvertfall tømt (omsider) og kan vel kalles søt og snill siden jeg ikke har noe dritt i meg ;o) Vet ikke om vannet har gått en gang - det rant så mye ut og jeg regnet med den væsken som rant ut var Klyxrestene. For skal man ikke føle at en ballong har sprukket når vannet går ?? Føles bare ut som jeg har hodet til Fredrik mellom beina mine. Noe må skje snart da !!!
vinterbarn ;O) Skrevet 1. desember 2006 #49 Skrevet 1. desember 2006 Herregud å dere skravler i kveld da jenter.. så koselig å se at det er skikkelig liv i dere alle.. selvom de fleste sliter med natte søvn, grine unger og bekken plager.. Jeg har en som sparker meg i ryggen jeg.. det kan nesten kalles ryggen ihverfall.. utrolig hvor langt bak de kan bevege seg... skjønner det er liten plass nå.. ikke søte "navlespark" lenger ;O) Nå ikveld har jeg fått vasket 3 maskiner med tøy... tror dere det var greit eller??????? Har noen maskiner igjen da men.. det hjelper ihverfall. Idefix; vi har pusset opp, så vaskemaskinen har ikke vært koblet til.. derfor jeg ikke har fått vasket!! Nå skal jeg ta kvelden her.. sinnsykt trøtt ikveld, sitti å banna og sverta den dåpskjolen.. jeg strikker 6 runder og tar opp 4 igjen.. kunne jo nesten egentlig vært ferdig snart.. om jeg ikke gjorde så mye feil.. skikkelig kjiipt!!!!! Men men... den blir nå fin da.. og sikkert ferdig til dåpen!! Hehehe
Chiquita Bananas Skrevet 2. desember 2006 #50 Skrevet 2. desember 2006 Her var det ikke mye liv nei... Sitter her på nettet og kikker etter billige vesker - vil ha ny !! Våkna halv 8 fordi jeg måtte tisse - slukte en liter vann før jeg la meg i to tiden i natt. Og så begynte halsen å surkle og pipe - så jeg måtte etter en lang harkestund stå opp og lage meg te med honning.... Men nå er jeg trøtt og skal legge meg igjen.... Ingenting som skjer her i dag ihvertfall - utenom å prøve å sette fødselen i gang. Har merket forskjell på hostinga mi - er ikke den tørrhostinga lengre og slimgreiene er sikkert etter natta. Og det verker ikke lengre så mye i bekkenet - bare når jeg skal snu meg i senga. Så det ser ut som akupunkturen har funket - håper bare at det funker på modninga også og at det kanskje setter i gang fødselen tidligere...... Krysser fingrene her !! Og selvfølgelig at fødselen blir lettere og kjappere som er hovedpoenget med behandlingen. Noe spes dere skal ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå