Gå til innhold

Hva tenker dere om jula da?


-Hathli-

Anbefalte innlegg

 

Jeg gruer meg litt til jul.. er jo så mye godt på spise egentlig hele desember:-(

 

Jeg håper jeg når 75/74 kg innen julaften.Har 2-3 kg igjen til det:) og har som mål og ikke veie mer enn 75 den 1. januar.. siden jeg begynte slankekuren min, for litt over 3 uker siden har jeg gått ned 6 kg. Første uka 3 kg, de to neste 1,5 kg hver..

Er det da urealistisk å forvente ingen nedgang, men heller ingen oppgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg begynnte vektnedgangen min i sommer veide jeg 83 gikk ned til 75 kg slutta da både med og spise sundt og trene for det ble så mye reising o.l, og gikk ned ca 1 kg uka i snitt og har ikke lagt på meg noe (bortsett fra sist uke da jeg gikk på sykehusdietten).

Og virker jo som du har en normal vektnedgang med ikke for mye i uka så det er jo stor sjanse for at du blir ståendes, men selv om det er masse god mat o.l så spis heller ofte med lite fordet om selv om maten kansje ikke er så sunn, da holder du hvertfall forbrenninga igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gi meg selv tillatelse til å kose meg og spise akkurat det jeg vil på julaften og første juledag. Etter det er det slankings igjen. Jeg driver ikke med noen kur, men spiser magert, ofte og lite, samt trimmer en del, og tenker at selv på 1. juledag må det være mulig å få lagt inn en tur eller no....kanskje det er snø og akebakke moro! Det er trim det!!

Håper på å holde vekta over jul - tror nok ikke det blir noe ned. På den andre siden, flere ganger som jeg har skeid litt ut og tenkt at nå går jeg opp, så går jeg faktisk ned en del, så kanskje kroppen har godt av en sjelden utskeielse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er å være bevisst. Jeg har tenkt gjennom hvilke måltid i julen som jeg gleder meg til, og hvilke kalorier som blir puttet i munnen av gammel vane.. Grøt med mandel lille julaften, julemiddagen, og litt ekstra 1.juledag på koldtbord hos svigers er de måltidene jeg setter pris på og som "er" jul for meg. Resten har lett for å bli: sjokolade, marsipan, julekaker.. Helt meningsløst egentlig,nytelse der og da men ellers bare sukker og fett.. En annen ting som er nevnt over her er jo: trim! Julen har lett for å blir en inaktiv høytid.. Gå noen skikkelige turer er planen. Men er enig med HI, gruer meg litt.. fristelsene står i kø. Og man kan jo skeie litt ut og unne seg litt ekstra, poenget er å ikke miste helt kontrollen.......! Det skal nok gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...