*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 27. november 2006 #1 Del Skrevet 27. november 2006 Nå har det seg slik at jenta mi har begynt å våkne opptil 6-7 ganger hver natt for smokk.. Er nå 4mnd 30nov. For nøyaktig en mnd siden begynte hun å sove gjennom,uten mat, men nå i ei uke har hun våknet etter max 2 timers søvn.. Slitsomt detta:) Hs sier at i og med hun har klart seg uten mat om natta, gjør hun det nå og. Ikke vet jeg, hun kan jo ikke snakke.. Men nå i 2 netter har jeg gitt henne mat, drukket 90-100ml, men våkner 1 eller 2 timer etter det også.. Jeg har jo vært dum nok til å gi henne smokken for å sove, men har nå skjønt at det var en dum vane. Så hva skal vi gjøre? Gi grøt? Hs sa vi kunne begynne med det, var ikke noe problem. Sover 4 timer totalt på dagtid. Noen som har erfaringer? Det er vel litt tidlig å ta fra henne smokken, må innrømme at jeg har vært inne på tanken.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7247796-plutselig-begynt-%C3%A5-v%C3%A5kne-om-natta-flere-ganger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ff__ Skrevet 27. november 2006 #2 Del Skrevet 27. november 2006 tja...det er veldig vanlig at babyer sover hele natta igjennom i en periode runtd 2-3 måneder. det er også veldig vanlig at dette går over. at de våkner om natta er helt normalt....og jeg tror det er mye å forvente at en så liten baby skal sove hele natta, selv om enkelte gjør det. tror den beste måten å ta det på bare er å roe henne ned så hun sovner igjen og ikke ha så mange ideer om at en burde gjøre slik og slik....ikke være så redd for at hun skal vennes til det enee eller det andre. hun er så liten og våkner hun så trenger hun mat og en bekreftel på at dere er der og hun ikke trenger være redd! jeg tror ikke du er dum som gir smokk eller pupp, det er jo gjerne pupp hun vil ha. om du har begynt å gi henne smokk synes jeg det vil være dårlig gjort å plutselig ta den vekk! ammer du eller gir du flaske? hs sier ofte mye en ikke trenger høre på, de har mye gammelmodige ideer om hvordan en skal være med babyer. når de er så små trenger de mat ganske ofte og vil en ha et harmonisk forhold børr en lytte til banret og ikke hs! jeg fikk et råd her inne en gang om å både bysse, bære, jynge og amme ham så mye han trengte...han er baby en liten stund og det viktige er ikke at vi følger et slags ideeal fra helsetasjonen, men at vi får et godt forhold jeg og ham og at jeg følger mine instinketr på de behov han har. lykke til! håper det var noe av dette du kunne bruke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7247796-plutselig-begynt-%C3%A5-v%C3%A5kne-om-natta-flere-ganger/#findComment-7248441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. november 2006 Takk for svar:) Ja, det er helt sikkert normalt, hun har vel ikke helt peiling på hva som er natt og dag riktig enda.. Hun får mme, pupp på morningen ved 06.30-tiden. Riktig det du sier, de er babyer bare en liten stund, så tryggheten de føler er veldig viktig. Det jeg gjør på natt når jeg gir henne smokk er at jeg stryker henne på kinnet og beveger vogga hun ligger i. Takk skal du ha, tips kommer alltid godt med. Dette er sikkert en urolig periode for henne, håper det snart roer seg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7247796-plutselig-begynt-%C3%A5-v%C3%A5kne-om-natta-flere-ganger/#findComment-7248801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monztah Skrevet 29. november 2006 #4 Del Skrevet 29. november 2006 Tror det roer seg etterhvert for dere. Vi hadde det omtrent slikt som du beskriver, og jeg fant ut at jeg ikke kunne fortsette å amme henne i søvn alle de gangene hun våknet opp om natta disse siste 2 månedene (hun er 6 måneder nå). Ble veldig slitsomt! Så begynte å roe henne gjennom kroppskontakt, bæring og byssing, eller kun stryke over panna etc. Og plutselig funka det - i hvert fall av og til! Hvis det ikke funker, tar jeg henne opp og ammer henne. Helt sikkert ikke etter boka ;-) - men synes også det beste er å gjøre det som roer henne, og ikke tenke så mye på at det skal nattavvennes fordi hun får mat på dagen etc. Vil hun ha nærhet og bli beroliget så synes jeg hun skal få det! Kanskje hun har drømt noe? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7247796-plutselig-begynt-%C3%A5-v%C3%A5kne-om-natta-flere-ganger/#findComment-7288877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå