Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Vi er rimelig klar for å få nummer to nå, datteren vår er 16 mnd. MEN, jeg gruer meg til å gå gravid! Hadde et fint svangerskap sist uten store plager, men synes det er forferdelig "kjedelig". Blir usikker om det er det at jeg ikke er klar for det eller om det er graviditeten som skygger over... Gleder meg veeldig til å holde et nytt nurk i armene:-) Noen med erfaring??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Jeg ble gravid med nr.2 da gutten min var 15mnd. På grunn av jobbsituasjon måtte vi enten bli gravide raskt eller vente flere år. Derfor "hoppet vi i det":) Jeg hater å gå gravid. Selvfølgelig er det et mirakel å kjenne liv osv. Men det er tungt (det var lettere sist gang), og så har man jo en lite å passe på i tilegg. Men denne graviditeten har gått fort. Plutselig er man i uke 12. Og så er man i uke 18. Sist graviditet var så lang. Jeg leste og lurte på alt. Denne gang er jeg mer opptatt av sønnen min, og alt går så fort. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg ble gravid. Jeg og sambo må kunne le litt av hvor travelt det vil bli med to bleiebarn - ellers hadde vi sikkert mistet forstanden. Dette har jo millioner av kvinner før oss klart:) Men er du ikke klar så ikke tving deg selv. Men husk allikevel hvor koselig det kan være å gå gravid også.
SassyMom Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Litt enig med deg, men etter å ha observert en venninne som har nr 2 "i ovnen" nå, så er det ganske annerledes. Mye av fokuset går til eldstemann og tiden går derfor fortere sies det. Vi starter med å lage nr 2 nå, og jeg ser ikke veldig frem til å være gravid jeg heller. Men tenk så deilig å få et bittelite nurk til i armene da....sukk. Kjør på!
2_TETTE Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Det er jo ikke noe mer kjedelig å gå gravid enn å være i vanlig jobb uten å være gravid hvis man kan det:) Jeg er gravid i uke 25 og har en sønn på 14 mnd så her blir det tett. Men denne gangen går graviditeten fortere og koser meg veldig når vi legger oss om kvelden og kjenner den lille som spreller og sparker i magen. Da ligger jeg og mannen min og snakker om hvor rart det er at vi har laget en til som kanskje blir helt annerledes. Jeg har desverre vært mye syk denne graviditeten, (ikke pga svangerskapet) og det er kjempeslitsomt. men lillegutt går jo i barnehagen så når jeg har vært sykemeldt hat jeg fått tid alene. Ellers har jeg vært i full jobb til nå... Lytt til kroppen og deg selv. Hvor stort er ønsket om et barn til, og tenk hvor godt det er å få søsken:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Jeg elsker jo barn og ser liksom ikke helt for meg hvordan jeg skal klare å slutte å få barn, nøye meg med 2 f. eks. Men allikevel så synes jeg det er utrolig "skummelt" og gruer meg til å gå gravid. Kanskje det er fordi man vet hvor vanvittig utrolig det er å få barn, både positivt og negativt (veldig lite..). Når vi fikk nummer 1 så hoppet vi liksom bare i det, men øynene lukket;-) Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Vi skal begyne prøvingen når den vi har er 19 mnd.
Forskeren Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Jeg er gravid nå! Vesla er 23 mnd, så det blir ca. 2 år og 5 mnd mellom de. Det er slitsomt å være gravid med en liten i tillegg, spesielt hvis man er i dårlig form!! Men tiden går jo mye fortere, man er jo opptatt med barnet utenfor magen. Så det er jo ikke verre enn å ikke være gravid, tiden går jo uansett. Men det har vært et slitsomt 1. trimester for min del, men det letter nå. Imidlertid gru/gleder jeg meg til livet etter fødselen, fordi jenta mi er veldig mammadalt så er uhyre spent på hvordan det blir for henne å ikke få all oppmerksomheten! I tillegg til å ha to (de sier en er en og to er ti, hjelp!)
OsloMor Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Vi fikk nr to for tre mnd siden, eldstemann var da 20 mnd. Man får et mye mer nøkterntforhold til graviditeten andre gang, Da er det mer som om noen man må igjennom før barnet kommer, mens første gangen er alt nytt og spennende. for meg var det litt som et stykke arbeid som skulle utføres, rein rutine liksom, he-he. Synes det er litt kjedelig å gå gravid uansett, det er så utrolig deilig å kunne løpe opp trapper og gå så langt man vil uten å bli sliten i ugravid tilstand- LYKKE TIL, det er iallefall knall med flere unger!
Ella i farta Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Huff ja...grunnen til at jeg venter en stund med nr to også...svangerskapet var helt greit, men synes det var en pine å gå gravid:(
Kakeåndsen Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Jeg er gravid med nr 2 nå, og som mange andre skriver, svangerskap nr 2 går utrolig mye fortere enn nr 1. Vips så er jeg i uke 18. Vesla mi er 12,5 mnd, så det blir bare 18 mnd mellom mine. Heldigvis har jeg vært i mye bedre form i dette svangerskapet enn i det forrige, for det er ikke lett å være dårlig når man har en liten en å ta seg av. uansett tiden går egentlig alt for fort, for jeg vil jo at vesla skal være liten ei stund til og at tiden skal stå litt stille....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 heisann du... jenta vår er 13mnd oig jer er +/- 3mnd på vei..... litt småkvalm på morgenen, men det går bra.. jenta er snill ohg vi bruker lang tid på morgene så går det bra.. dette var ikke planlagt, men nå er det nå slik da.. den lille er hjertelig velkommen fordet... mye jobb og litt slitsomt i starten, men gud så mye glede de vil få av hverandre.... ) og så vet man jo litt mer hva man går til... er noe tryggere og sikkrere denne gangen... ønksere dere masse lykke til...
To_små_prinsesser Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 Jeg er akkurat blitt gravid med nummer to og jenta mi har akkurat blitt ett år. Jeg gleder meg masse over det, men har litt blandete følelser jeg også, svangerskap og fødselen selvsagt. Men alt i alt er det jo verdt alt slitet da )
Nr.2imai08 Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 Jeg har veldig lyst til å prøve å bli gravid igjen nå, vesla er 1 år. Men vi slet veldig for å få førstemann, holdt på i flere år så vi vet jo ikke om vi faktisk kan få flere. Jeg hadde storkost meg om vi hadde klart og bli gravide:) Siden vi ikke vet om vi kan få flere barn har vi prioritert det slik at jeg skal være hjemme litt lenger og få så mye vi kan ut av denne småbarnstiden. (Vi fikk ikke bhg plass heller) MEN om jeg nå skulle være så heldig og bli gravid nå som jeg går hjemme uten lønn så får vi et kjempestort økonomisk problem....Da rekker jeg jo ikke å jobbe så lenge at jeg opparbeider meg permisjonspenger igjen....Så vi får se hvor det bærer..Men jeg blir irritert på systemet som gjør det å få barn til et økonomisk spørsmål...Det var min utblåsning:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Selv vil jeg anbefale deg det, kom i gang! Jeg er nå høygravid og har ei jente på 17mnd. Litt tyngre å gå gravid med ei lita aktiv ei,men du verden så verdt det. tenk så mye glede de har av hverandre etterhvert. Slitsomme år til å begynen med blir det nok, men det jevner seg fort ut. Stå på, lag baby!!!
superdum Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Helt alvorlig, jeg syns nesten det er frekt å bli irritert på systemet vi har i Norge. Er du klar over at vi har det beste systemet i hele verden (bortsett fra i Sverige kanskje)? Vi er så heldige her at vi ikke aner det en gang! Jeg er gift med en utlending og venner av han tror ikke sine egne ører når det hører hvordan vi har det i Norge.
Piken på landet Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Oi, er det bare jeg her som ikke har tenkt tanken på å lage ny beibi enda? Vesla er 18 mnd, og det blir nok LEEEENGE til enda... Nå hadde jeg et pyton svangerskap og kolikkbeibi, kanskje derfor tanken på nr. 2 er så UTROLIG fjern :-)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Vi ble gravide igjen når Kaisa var 14mndr... svangerskapet gikk fort, sikkert litt pga at jeg pga at vi ikke hadde barnehageplass hadde Kaisa hjemme og vi dreiv å leika oss å kosa ':)har aldri hatt noen spesielle plager i svangerskapene utenom litt vond rygg og litt bekkenplager siste tiden, så akkurat det å være gravid synes jeg var mest koselig Når det var to uker igjen var det lissom slik at jeg tenkte: oi!! er det bare to uker igjen?? uæææ!!?? åsså kom Simon da... 9 dager før termin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå