Gå til innhold

eg blør:( kjempe redd!!! kan nåken hjelpa meg?


*tingeling*

Anbefalte innlegg

Huff nå har eg blødd 2 ganger, det er bare litt, men nok til å skremma meg :( Blode er ikke reint, litt brunaktig liksom... og eg har kje vondt, eller har litt mensensmerter(bare litt og et er absolutt kje vondt)

 

eg e 6+3 uker på vei, og nå er eg redd og veldig lei meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så lenge blodet ikke er friskt skal det visstnok ikke være noe å bekymre seg over.

det er noen som blør gjennom graviditetens første uker, o dette kan være normalt.

 

hvis du fortsatt er veldig bekymret er det bare å ringe legen din. da kan du få rekvisisjon til tidlig ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikkje friskt blod, og det er lite, men kommer litt på papire hver gang jeg er på do(men nå springe eg jo på do hele tiden for å sjekke og då hehe)

 

Men det så bekymrer meg mest er at eg har små menssmerter, ikkje vondt,men litt ubehaglig.

 

Eg skal til legen senere i dag, men det føles så lenge til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et blodkar som er sprukket eller noe liknende. Man er ekstra sårbar for sånt når man er gravid. Jeg hadde menssmerter jevnlig de første 5-6 ukene av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg hadde også blødninger tidligere. Dvs, litt sånn brunlig som du skriver om. Detkom til tider ganske mye, og jeg var som du kjemperedd. Men når jeg så kom meg til legen fikk jeg se et aldri så lite bankende hjerte, og alt var i orden. Det er visstnok helt vanlig med slike småblødninger. Håper alt går bra med deg, og at du kanskje får se noe hyggelig hos legen senere i dag. LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt slike blødninger. Fikk tidlig ultralyd hvor alt så bra ut, men ny sjekk etter 14 dager. Alt var bra her og jordmor sa at det var vanlig med slike småblødninger i svangerskapet. Men man måtte være obs om det var friskt blod.

Krysser fingrene for at alt er bra med ditt lille frø også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte legen min nå, hu sa det ikkje var noe å bekymre seg over. Det var vist ganske vanlig, så lenge smertene ikkje var sterke og veldig smertefulle, så sko eg bare ta det med ro :)

 

Men eg skal heldigvis til legen senere i dag, så då får eg vell vite enda mer :)

 

Huff det er ikke lett, eg bekymre meg jo for kvar minste ting og då:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likedan.Er i uke 7. Har vært til legen i dag, og da henviste hun meg videre til sykehus. Ble ikke så veldig beroliget av det, fordi hun sa at hun var usikker på om dette kom til å gå bra. Er kjempelei meg akkurat nå, men jeg håper jo selvfølgelig at det skal banke et lit hjerte der inne på onsdag når jeg skal på ul.

Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå blei eg redd:( huff!!

 

Men du må ha lykke t, eg krysse fngrane for deg.

 

Blødde du lenge? og masse elle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det starta på fredag kveld. Ikke mye, bare litt brun/rødt, deretter nesten ingenting de neste dagene. Ser ut som litt brunlig utflod. Håper alt er ok. Skal fortelle hvordan det går etter at jeg har vært på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å komme til sjekk hos legen dersom det begynte å blø, bare for å forsikre at det ikke er noe farlig.

Du bør vel kanskje ta deg en tur, heller en for mye enn en for lite!

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,, jeg hadde også sånn brunaktig utflod, og det var absolutt ikke noe morro... Men som de før meg har nevt her så er det helt vanlig. Visste det jeg også men klarte ikke å slå meg til ro med det så jeg tok UL og alt var helt strålende ;)

Anbefaler deg å gå ringe til Jordmor hvis du ikke får UL av legen, jeg fikk det ikke av legen men av Jordmor. Hun sa at de fleste leger var litt sløve med å sende deg inn til UL! Så jeg er veldig gla for at jeg gikk til Jordmor som er helt toppers!

 

Veit det ikke hjelper så mye selv om mange sier det er normalt men, som sagt jeg hadde det og alt var helt bra med knøttet mitt ;) lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore hos legen og fekk bekrefta at det var heilt normalt :) blei sykemeldt ei veka bare for å slappa av og ikkje stressa. Og så sko eg få tidlig ultralyd bare for å vara sikker :)

 

* ble litt mindre bekymra nå* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg også har sånn brun utflod, har hatt det siden forrige lørdag - irriterende!!!!

Jeg snakka med både jordmor, lege og gynekolog og alle sa at jeg skulle ta det helt med ro og at det var ingenting å bekymre seg for.

 

Gynekologen min skjønte at jeg ikke klarte å roe meg, så han sendte meg av sted for å ta blodprøver. Tok en på fredag (den viste 23000) og tok en i dag (får svar på den i morgen). Hcg-verdiene mine er i alle fall helt normale, så jeg regner med at det ikke er noe farlig på gang!

 

Lykke til tingeling - det går nok helt sikkert bra!

 

30 % av alle gravide har blødninger tidlig i svangerskapet, uten at det er noe galt! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...