Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fremdeles bare i uke 30 og er førstegangsfødende. Ser at mange av dere her har vært "strippet" og at det ofte blir gjort allerede før man er på overtid (dvs ferdig med uke 42). Er dette noe dere selv ber om, er det leger/jm som insisterer eller? Er nysgjerrig...også tror jeg jeg helst vil slippe da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke strippes, vet om mange som vil, men har jordmødre som ikke vil gjøre det.

Jeg ble strippet dagen før termin fordi jeg var veldig moden og hadde 2 cm åpning. Ba delvis om det selv.

Er ikke på alle det har noen effekt heller, slimproppen min gikk to dager etterpå, men snuppa kom først 10 dager etter termin, så på meg hjalp det ikke.

Hvis du lurer på hvordan det er/føles, så er det bare litt ubehagelig ala menssmerter........sammenlignet med veer er det ikke noe å snakke om. (synes jeg da)

Skrevet

nei, man må ikke strippes....er vel bare på overtid det skjer, og da etter jm/leges anbefaling?

Skrevet

Høres bra ut :) Syns ikke stripping høres ut som noe for meg.

Skrevet

det finnes ikke vondt i det hele tatt:)

Skrevet

Ble strippet av min egen JM 9 dager på overtid med nr. 2. Hadde da 2-3 cm åpning, og noen murringer i magen den dagen. JM strippet meg og ba meg dra til føden (forventet rask fødsel pga rask førstefødsel). Senere samme kveld var prinsessa ute, uvisst om det hadde sammenheng med strippingen.

Denne gang har jeg 2 dager igjen til termin. Ikke det at jeg er lei, men nå hadde det jammen vært fint å komme igang med fødselen. Er jo nysgjerrig på hvem som befinner seg der inne... Tror nok jeg kommer til å takke ja hvis jeg får tilbud om stripping denne gangen også, men har annen JM nå, så jeg vet ikke om hun praktiserer å strippe fødende. Kan heller ikke tenke meg at legen ønsker å gjøre det, og det er henne jeg skal til først.

Så med andre ord, får jeg nok smøre meg med tålmodighet og vente til nurket selv bestemmer seg for å komme ut.

Skrevet

eg kjente ingenting når eg vart "strippet"

jordmor sa til meg at eg kom til å få vondt.. men eg kjente ikke smerter. (ho trudde ikke på meg, men det er sant)

ps. eg er så pysette at eg har ikke hull i øra engang.. hehe..

Du må ikke gå å gru deg!!

Trur det er noe de gjør for å få fortgang på riene. (?)

Skrevet

Hva er stripping egentlig?

Skrevet

jormor stikker fingrene i deg og vrir ut ei hinne.. du begynner å blø.

Skrevet

Ai... Det hørtes ikke godt ut.. Men det er kanskje ikke noe å snakke om.. Vi skal tross alt gjennom en fødsel;)

Skrevet

Hvordan foregår det, og hvorfor og når gjør de det?

Skrevet

Det er heldigvis ikke noe man må gjøre. Jeg vil ikke strippes. Har forferdelig vondt i underlivet, og kan godt vente litt ekstra. Hadde gyn-undersøkelse i uke 36, og det var utrolig vondt. Får "spare" det vonde til fødselen - vet jo at det kommer til å bli det mest smertefulle jeg noensinne har vært med om, men likevel det vakreste, i og med at vi blir foreldre den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...