Cat&Gullungene Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Vesla som blir 4 mnd den 5 desember har de siste kveldene blitt utrolig vanskelig å legge. Hun gråter og gråter opptil en halv time før hun sovner. Jeg flyr inn og ut og prøver og trøste, men bare jeg snur ryggen til begynner hun å vrœle igjen. Hun har frem til nå vœrt utrolig enkel og legge. Har bestandig funnet søvnen selv uten problemer. Når jeg sitter inne hos henne og synger eller stryker på henne, gråter hun ikke. Dette kan vel tyde på at hun har begynt å bli litt redd for å vœre alene? Noen som har opplevd at babyen har snudd slik om i 3-4 mnd alderen? Og hva gjorde dere? Jeg vil ikke at hun skal hylskrike selvsagt, men jeg er livredd at hun skal bli sånn som meg da jeg var liten, som ikke kunne sovne alene til jeg var mange, mange år, og som aldri turte å ligge i min egen seng. Derfor er jeg i utgangspunktet litt for den "harde" metoden.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg er veldig for den "hardemetoden, men mamman min sa til meg en dag at de gråter jo for noe, tror nok ikke hun er redd for å ligge alene, men at hun kanskje bare trenger nærhet? Jeg lar mini sovne ved puppen, Kan jo hende hun har funnet ut at det er kjedelig og sove eller at hun heller vil leke ,? Jeg leste også en plass at man skal ha en koselig legge stund på rommet helst gi siste måltid på rommet pga at barna ikke skal føle at de bare blir puttet i seng og at familie livet fortsetter uten de, Jeg vet ikke helt jeg, men hvis du skal la henne gråte lenge, så burde du gå inn etter tre til fem minutter eller noe, du kjenner jo barnet ditt og vet hvordan gråtene er, Jeg lot min ligge i tre min
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Min gutt er 4,5 mnd nå og har blitt ett mareritt å legge, men på dagen ikke kvelden... Har alltid kunne legge han rett i vogna og da sovna han av seg selv, uten at jeg trengte å trille. Nå er det hylskriking hver gang. Har prøvd å legge han med en gang jeg ser trøtthetstegn, men det hjelper ikke. Har prøvd å la han bli så trøtt at han nesten stuper, men funker ikke det heller... Sikkert bare lyst til å være med på all morroa, ikke sove... Trøster meg med at det sikkert går over. Håpe, håpe
Gjest Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Min jente er 4 mnd og har forandret seg veldig i det siste. Hun vil ikke ligge alene, ikke sove på dagtid, urolig dersom vi er i besøk og ellers mye klaging. Hun legger seg heller ikke så lett som før. Mange har sagt at det hører til alderen og at det går over. Jeg håper det, men så kommer vel tennene...
-carina- Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Heisann! Har litt dårlig tid akkurat nå... Ville bare si at du ikke er alene om dette! Ta en titt på juli-klubben på endel gamle innlegg, vi har vært/er alle sammen omtrent i den situasjonen der... Lykke til! )
Sigbeth Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 dere har jo vært veldig heldige til nå som har barn som har funnet roen selv! Det har min ALDRI gjort. Må enten bysses, vugges eller puppes i søvn. Så mitt råd er å bite i det sure eplet og bare bruke LITT tid på byssing, ta et par runder i huset med barnet i kolikkgrepet, da slkir øynene igjen ganske snart. De er nok overtrette! Det skal selvfølgelig ikke bli noen vane, jeg mener man skal ikke holde på slik til de er store eller noe. I 4 mnd alder blir de jo veldig sosiale, så hvis de ikke sovner etter litt byssing er det nok en direkte motvilje mot å legge seg og gå glipp av noe, og da får man heller bli litt "strengere"... jeg tror nok at en hyggelig godnattstund kan hjelpe - -men barnet må selvsagt være trett og søvnig for at det skal virke også
mamma og my Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Har hatt det slik med jenta mi da hun var 4 mnd, men nå er hun 5 mnd og det går bedre igjen. Kan nok hende hun begynner å bli litt sensitiv på å være alene, ja. Tror ikke du skal være redd for å venne henne til at hun må ha deg der for å sovne, det er nok mer et problem når de blir eldre. Fortsatt trenger hun nærhet for å falle til ro. dersom du klarer å holde henne i senga uten å ta henne opp, er nok det lurt. Smokk og koseklut kan også være ting som gjør at babyen faller til ro. Med jenta mi var litt av problemet at hun ble så overtrøtt, og trengte hjelp til å finne roen før hun kunne sovne. da var det bare å ta henne opp og roe henne ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå