Susan*lillegutt og mini* Skrevet 26. november 2006 #1 Del Skrevet 26. november 2006 kanskje noen av dere har lest innleggene jeg har hatt på skravlesiden idag,hvis ikke så kan jeg oppsumere kort.. Idag hadde lillegutt en slags "anfall" skrek og slo og kastet seg og alt han fant i gulvet,holdt på i 1,5t, dette er ikke noe typisk raseri anfall hvis dere tror det,har sett han slik en gang før og det er noen mnd.siden,da kom en vennine å hjalp meg,var faktis på bursdagen min,så hadde nok å gjøre den dagen fra før av,og da holdt han på i 2-2,5t. Han blir "borte" under disse "anfallene" får ikke ta i han,ikke løfte han,og heller ikke ordentlig kontakt med han. Så til slutt sovnet han av utmattelse hos pappaen sin idag,men 15min etterpå våkna han,også var det ny runde,da bestemte jeg meg for å ringe legevakta,tilfelle det var et astmanfall,vi har ikke fått noe info. om hva vi skal gjøre om slikt skjer,siden han ikke har det så ofte. Vel kom til legevakta,og da var han jo selvfølgelig snill som et lam!!! Tok CRP, som var fin,var på 10, og de tok tempen hans,som var 37,1,så ikke noe feber der. Han var veødig rød i det ene øret da,men hun ga oss ingenting mot det,og siden han har diare også,så var det uansett ikke noe å gi,så vi ble sendt hjem,med beskjed om å ta kontakt med fastlege i morgen,for ny CRP og urinprøve,tilfelle UVI. Så..da han legger seg i 19tiden,våkner liten stund etterpå,tar tempen,for han var litt varm,joda...39,5..så ringer legevakta,som skulle ringe meg opp,ringer 1t etterpå,og vi blir enige om å gi en paracet å se om han bæsjer den ut eller ikke, for å se om det funket,da var tempen på 39,8, fikk beskjed om at gikk den ikke ned,så skulle vi ringe tilbake så skulle hun vurdere hva hun skulle gjøre. Han fikk en paracet på 250mg, selv om han bare skal ha 125mg, men hadde kjøpt feil,men er ikke så nøye egentlig,for det er tilsammen hvor mye i løpet av døgnet de kan få som utgjør hva han kan få. Så målte nå 1,5t etterpå (har målt 2ganger før) men nå er den på 38,2, så heldigvis har den gått bra ned. Men skal se til han ett par ganger i natt,almenntilstand og slik,så skal vi til legevakta i morgen. Jeg tror han hadde feber i natt også,men tok ikke tempen på han,for han og jeg lå å sov i samme seng (pappaen var på fest med jobben,så lå på et annet rom da han kom hjem) så orket ikke styre med noe siden han sov så godt,for det var litt av en kveld igår ja,skulle se en film som varer i 1,5t,men tok 3t før jeg fikk sett hele filmen,inn og ut av rommet hans,før jeg bar han inn på vårt rom. Så håper de finner ut hva det er,han hadde jo feber på 39,8 natt til tirsdag i denne uken også,men ble ikke gjort noe hos fastlegen da heller (er ikke fastlegen heller da,for han er sykemeldt,så var hos en annen en) hmm..ble kanskje langt det her,men måtte bare få luftet ut her. Må ringe barnelegen hans på sykehuset imorgen også å høre hva vi skal gjøre med disse anfallene,og hvilken medisin som skal tas når og først,og slike ting.. Føler meg så hjelpesløs og helt udugelig mamma akkurat nå ja,og tenker på at vi skal ha en til frister ikke særlig hvis det skalbli på samme vise..huff..nei,er bare litt deppa akkurat nå ja.. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7244134-april-hva-i-all-verden-er-det-n%C3%A5-da-ble-litt-langt-ja/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 27. november 2006 #2 Del Skrevet 27. november 2006 Off.. synd at dere skal plages sånn med sykdom!! Føler med dere... Natalie er inn og ut av legekontoret, og de finner ingenting. Hun er helt frisk. Begynner å lure på om jeg er blitt helt tullerusk her!! Hun hoster og hoster, og spyr, holder seg til ørene, skriker og sier au! Men likevel så sier legene at hun er frisk som en fisk. I dag var vi inne og sjekket ørene, hos ENDA en ny lege.. Legen vår har perm så dette er vel tredje eller fjerde legen hun har vært til... Hun var som vanlig frisk som en fisk! Men det skal han ha, jeg ble ikke møtt med ett dumt blikk og dumme spørsmål som får meg til å føle meg dum. Men var likevel lei meg når jeg gikk ut, for de sier hun er frisk, men hun er ikke det... Så jeg skjønner det når du sier at du føler deg som en hjelpeløs udugelig mamma! Har akkurat samme følelsen, men det er vel det som følger med det når vi setter dem til verden... (men vi er da ikke det da!!) Håper dere finner ut av det snart, og at dere kan få en lang periode uten sykdom! Varme klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7244134-april-hva-i-all-verden-er-det-n%C3%A5-da-ble-litt-langt-ja/#findComment-7249189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå