Gå til innhold

Hvilke vitaminer bruker dere?

ønsker meg en baby ti! :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var hos legen i forrige uke og han skrev ut resept på Folat for meg. Skal ta det de 12 første ukene. Om du går å kjøper selv, pass på at det ikke er for "sterk mengde", han skrev ut 0.4 mg, mente det var nok.. Ellers går jeg ikke på noe annet... Foreløpig!! :)

Jeg bruker folat o,4 g . Du får dette på apotek uten resept, bare husk å si at du er gravid, så vet de automatisk at du skal ha 0,4 g og ikker mere.

Jeg burde i tillegg ta noe Omega3 tabletter, ettersom om jeg spiser svært lite fisk .. Men har ikke vært så flink til å begynne med dette enda :=) det kommer!

Lykke til!

Annonse

Jeg tar folat, mumOmega (fåes på helsekost, blant annet med tran og omega) og vitamintilskudd. Har vært mye trett, slapp og lat, vitaminer skal hjelpe. Skal begynne med tranebær, vært plaget med urinveisinfeksjon før, så stor sjanse for at jeg kan få det igjen. Best å være føre var.

Annonse

Jeg ble anbefalt folat 0.4 samt at multivitaminen min inneholder 0.2 folat. Der ble jeg fortalt at det var bedre med 0.6 folat daglig enn 0.2, så jeg tror ikke det er noen bivirkninger opp til 0.6 i alle fall. Dette var på fertilitetsklinikken på Rikshospitalet, så jeg regner med at de vet hva de snakker om!

Her spist folat siden før jeg ble gravid og spiser det fortsatt(slutter om et par uker), tar i tilegg omega 3 når jeg husker det..... Hadde en litt uheldig episode med omega....den ville komme opp igjen og det var ikke kjekt....må drikke MYE etter de er tatt:)

Jeg tar multivitaminer for gravide og omega 3. Til dere som tar multivitaminer for gravide og omega 3. Pass på at ikke omega 3 er tilsatt a vitaminer.For mye a vitaminer er ikke heldig for fosteret (sosial og helsedirektoratet) jeg holdt nesten på å gå i fella der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...