Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Poden er 6 mnd og 1 uke gammel. Begynte med smaksprøver for ca 2 uker siden. Han får det han vil av grøt til kvelds nå, pluss at han får smake litt grønnsaker på dagen. Han får risgrøt fra 4 mnd. Men når kan jeg gi han fra 6 mnd? Og hva med middagsglass? Hvordan gjorde dere det? Jeg ammer denne gangen, gjorde ikke det sist og da måtte jeg allerede begynne med grøt da hun var 3 1/2 mnd så da var det litt lettere..
Molait Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 øh..fra han er 6mnd vel:)) Det er en ca alder og anbefaling. Rundt 6 mnd ville jeg begynt med grøt for 6 mnd. Sånn ca. Middagsglass gjelder vel det samme. Står anbefalt alder på dem. Prøv deg frem du. Du kjenner barnet ditt best selv. Virker det som om magen tåler det og han liker det så er det jo greit:) Virker det som om han trenger mer da? Dersom du ammer enda altså? Nei beste råd er å prøve deg frem til det som passer best for dere. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Takk for svar.. Skrev sikkert litt rotete, men siden jeg ikke har begynt no særlig med middag, og nesten nettopp har begynt med grøt så ble jeg usikker.. Han fikk jo bare pupp da han var 4 mnd Gir han 4 mnd grøt til kvelds, og vet ikke om jeg bør vente med 6 mnd grøt før 2 grøt,måltider + middag er introdusert??
Molait Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Tror jeg ikke har noe å si. Er anbvefalt ut fra alder og ikke utfra hvor mange måltider eller og barnet får middagsglass. Trenger ihvertfall ikke vente til middag er introdusert. Mange som får grøt leeenge uten at de får middag. (altså grøt til middag, eller ikke glass da..hehe) Prøv deg frem du. Se hva han liker og magen tåler. Men om du ammer er det ikke sikkert han trenger 2 grøt + middag enda da. Eller har du tenkt å slutte ammingen snart? Husk at alle de aldrene er anbefalinger og ikke fasiter:) Evt. hør på hs om du er usikker på hva gi når og hvor mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå