Gå til innhold

Til dere som kjenner til historien min om hvordan å bli mamma igjen....Hjelp meg!


~Maja Mor~

Anbefalte innlegg

Ja, det gjelder jo det at jeg har da en donor, ikke sant? MEN det jeg tenker veldig på nå (har jo tenkt på det før òg, men nå må jeg finne en løsning)m det er nemlig det at HVA skal jeg si til legen? Om far, for hans navn skal jo ikke oppgis. Og det kan virke som om jeg ikke bare sånn uten videre kan nekte å oppgi navnet til far, at Tr.kontoret vil gjøre en sak ut av det!

 

HVA skal jeg si da? Noen gode idèer? Hadde jo tenkt å si at jeg ikke vil oppgi barnefars navn, men det er kanskje ikke så lett alikevel?

 

Hjelp meg litt da, det må da være noen gode forslag på hva jeg skal si til lege /TR...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, den var litt vanskelig ja. Hva med å si at du har benyttet deg av en anonym donor fra en klinikk i et eller annet land? Kanskje du kan undersøke litt om hvordan prosedyrene til sånne klinikker er.

 

Et eller annet lurt må du finne på, så du slipper så mye pes fra tr.kontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville unngått hele debatten helt til jeg blir konfrontert med det.

Forhåpentligvis har det da gått så lang tid, at du kan ev lyge på deg et brudd, og at han ikke vil oppgis som barnefar, og at du respekterer dette.

Det er jo forsåvidt sant, for deres "forhold" tok jo slutt i det du oppdaget at du var gravid =) Du trengte han jo ikke lenger - tihi.

 

Vet ikke hvilke regler trygdekontoret har for dette, og om de krever barnefarens navn eller ikke.

Der kan du jo ev si at du ikke er sikker på når du ble befruktet, og derfor ikke vil skrive opp noen. Så får de tenke som de vil.

Sannheten dette også; ingen vet nøyaktig når de blir befruktet, og det at du bare har hatt en partner i peroiden trenger ikke de å vite ;)

 

tror ikke legen trenger å vite om du har fast partner eller ikke.

 

Håper dette gav noen tips.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke vet da vel??? De kan da ikke tvinge deg til å ta DNA test hvis du har hatt sex med flere menn i det tidsrommet?? Drit i om de ser skjevt på deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige årsaker ja...det hadde jo vært veldig deilig om det var så enkelt. De kan vel ikke tvinge meg? Nekte meg fødselspenger hvis jeg ikke sier det?

 

Hvis du har blitt inseminert ved en klinikk får man en kvittering som må stemme overens med termin, som skal sendes tr.kontoret..

 

Men vet dere hva?

 

Jeg skriver en mail til et annet trygdekontor enn mitt eget. Et laaaaaaaaangt vekk, kanskje jeg får et svar på den måten....?

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, har tenkt på det Positiva...men det er ikke så lett for meg å svelge det å si at det kan være flere som er faren...Men da kunne jeg heller sagt at jeg gikk til sengs i fylla og aner ikke hvem faren er... Men det virker så billig!

 

Litt vrien denne her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er virkelig viktig at fars navn ikke skal komme frem hadde jeg kanskje tatt den der med fylla og enkveldsopplevelse, og ikke har peiling på hvem denne karen er, og gitt blaffen i om noen syns du er billig eller ikke, dine nærmeste og venner vet jo at du ikke er det, so what hva lege og trygdekontor tenker.

Jeg vet ikke hvor mye de gjør for å finne ut av sånt jeg, altså trygdekontoret og andre offentlige instanser, jeg tror ikke lege,jordmor eller sykehus lager noe ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Maja-mor!!!!!!!!!! Har ikke sett deg på bim på kjempelenge, jo! Så koselig å se deg her inne igjen:-) Åssen går det med prøvinga? Kanskje du har vært her noen dager,at jeg bare ikke har fått det med meg? Har det endelig lyktes for deg nå,eller prøver dere fortsatt? Må prøve å lete i inlegg de siste dagene,så får jeg kanskje med meg siste del av historia! :-)

 

Håper alt er bra med deg og lille Maja,ønsker deg alt godt!

 

KJEMPEKLEM fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk,og du vil finne! hi-hi,var visst bare å lese lengre ned på sida,gitt! (hadde nettopp logga på,til mitt forsvar,he-he!)

 

GRATULERER SÅ MASSE, MAJA_MOR! Så fantastisk!:-) Nå ble jeg skikkelig glad! :-) Dette var velfortjent! Er mange slitere som har funnet veien inn hit i det siste,inkludert meg selv!(etter 20 mnd!)

 

Blir kjempemorsomt å følge deg fremover,håper du finner ei bra løsning på det med trygdekontoret!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye!! Vel fortjent:)

 

Du har ikke noen oppysningsplikt i forhold til lege/trygdekontoret. Men når du skriver under på 'ukjent far' (tror det er noe sånt), så fraskriver du deg retten til å 'oppnevne' og kreve bidrag fra faren i all fremtid. Så da må du være sikker i din sak, men du vet jo hva du gjør, så det er jeg egentlig ikke i tvil om at du er.

 

Ønsker deg i allefall lykke til og håper å se det videre på 2 trim:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nov77...

Takk for det :-))

 

Har nettopp vært å kjøpt meg en test til, tok CB digital på lørdag, men jeg vil så gjerne se det berømte krysset som jeg har lengtet så etter, så da tar jeg en test til bare for moro skyld :-)

 

Ja, jeg lurer på om jeg bare skal si det at jeg ikke kommer til å oppgi barnefars navn. Dette er et donor barn og han skal være anonym. Han har ingen forpliktelser eller rettigheter....Det må jo gå det.

 

Har fått time til UL 11.12, gleder meg! Håper bare den sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

enig med Nov her, du har ingen opplysningsplikt ovenfor trygdekontot mtp hvem barnets far er.jeg har litt personlig erfaring med dette da en nær slekt av meg ble gravid og mannen stakk av. resultatet var at det ble oppgitt farens navn som "ukjent" på fødselspapirene. det eneste trygdekontoret var ute etter da, var om det var en far inni bildet som skulle "huntes" for barnebidrag ;-)

 

lykke til, synes det du har gjort er veldig bra jeg, så jeg krysser fingrene for at spiren sitter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk hopefull!

 

Er en ganske spesiell historie jeg har og det er ingen av mine venner eller familie som vet om noe av dette. Så om et par mnd når jeg skal slippe bomben, så tenker jeg at jeg får så hatten passer! Vet ikke hvordan de tar det jeg, men regner med å si sannheten om at dette er et donor barn....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

 

jeg tenker litt sånn: det er ditt liv, din kropp og ditt barn, hva andre måtte ha å si om saken er egentlig revnende likegyldig, men jeg skjønner jo at støtten hadde vært best i en sånn situasjon. Jeg synes du skal tenke på hva som er det beste for barnet. ser man isolert sett på det, er det å få barn en ganske egoistisk tanke i seg selv, sette et barn til denne verden som til tider absolutt ikke er god ;-) Så lenge du vet at barnet vil få den beste mamma'n i deg, så glem nå hva andre må si. og hvordan du har fått spiren inn i første omgang, er vel strengt talt ikke så viktig, bare den kommer sunn og levende ut igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...