Gå til innhold

noen som IKKE har vært kvalme når de har vært gravide med jenter, men blitt kvalm i 3.svangerskap ? eller omvendt ?

(*)stjerna(*)

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

Jeg er gravid med mitt 3.barn og gleder meg sinnsykt !

Det jeg lurte på var ; jeg har to jenter fra før, og var ikke kvalm så mye som en dag i noen av svangerskapene. Jeg er bare 5 uke på vei nå, og er ennå ikke blitt kvalm da men , hvis jeg blir det utover i svangerskapet betyr det da at jeg skal ha en gutt denne gangen tro ?

Noen som har opplevd det ?

At på en måte kroppen reagerer på en måte med gutter og en annen med jenter ? Kan likesågodt være omvendt da ; at man har to gutter og ikke vært kvalm , så kvalm med jente e.l .....

Er så spent på hva det blir denne gangen :)

Fortsetter under...

Har 3 jenter og første gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Med nr 2 var jeg kvalm ei uke og med nr 3 var jeg kvalm i 3 mnd. Denne gangen har jeg også vært kvalm i 3 mnd men nå har jeg kasta opp også. Vet ikke hva jeg bærer ennå.

Vet ikke om det er en sammenheng. Har to gutter og en jente fra før og har ALDRI vært kvalm tidligere. NÅ venter jeg nr 4 og er dritkvalm hele døgnet..... Jeg går bare håper at det ikke tyder på at noe er gæli.....

Annonse

Jeg har tre gutter fra før og er nå i mitt fjerde svangerskap.

Jeg har IKKE vært kvalm før, men nå er jeg helt gåen....er i 14 uke, men like dårlig, slapp og hodepine.

Dersom teorien din stemmer skulle det komme en jente nå....

50% sjanse for at det er riktig.

Har tre jenter fra før, men kan ikke huske å ha vært SÅÅ kvalm med noen av dem. Husker jeg var litt uggen med nr. 3, og trodde kanskje det var gutten som kom. Ut kom ei jente til, verdens skjønneste igjen! Gjenstår å se denne gangen........

Kroppen kan nok reagere forskjellig fra gang til gang selv om man venter samme kjønn. Det er iallefall min erfaring.

Spent jeg også....

Jeg har fem barn, tre jenter og to gutter, og hos meg har ikke kvalmen indikert noe kjønn. Jeg har vært alt fra nesten ikke kvalm i det hele tatt (jente) til innlagt på sykehuset(jente). Jeg var mest kvalm med de tre eldste (j-g-j).

For meg har heller hva jeg har hatt lyst på "fortalt" hvilket kjønn babyen er. Veldig glad i søtt med jentene og stort saltbehov med guttene.

Jeg er i 6. uke med nummer 3, og merker ingen kvalme i det hele tatt, men så har jeg jo nettopp blitt gravid.

Med de to første (gutter 4 og 1 år) var jeg kvalm allerede før IKM. Men kvalmen kommer nok, frykter jeg.

jeg har ei jente fra før- og når jeg gikk gravid med hu-var jeg bare litt kvalm i starten..

Er nå gravid med en liten gutt (31+) Og har vært kvalm mer eller mindre hele sv.skapet..

-Så jeg tror det er testosteronet til min lille prins jeg ikke "tåler" :o) hehe.. _spørs om det ikke er en liten gutt dere og skal ha :o)

Har en gutt fra før,og med han var jeg litt kvalm men kasta ikke opp,fikk dårlig apetitt osv.Nå er jeg gravid med nr 2 og er mer kvalm og kaster opp i tillegg.....Men jeg tror ikke det er en sammenheng med kjønnet...Tror det kommer ann på situasjonen og hvor mye hormonene herjer...Alt er individuelt og det kan ikke settes opp en mal med hensyn til kjønn osv...Men jeg er veldig spent på kjønnet denne gangen:)

Annonse

hei...

har to jenter fra før og har ikke hvert det spor kvalm eller noe med dem. Denne gangen var jeg kvalm i de 4 første månedene og skikkelig uvel.... Og ja venter gutt om 4 uker!!!!

Mangen reagerer forskjellig på kjønnene men ikke alle.

Jeg sa fra dag 1 jeg hviste jeg var gravid at dette var en gutt siden alt var anderledes enn med jentene!

koz...

• 2 uker senere...

Jeg har to barn fra før, hver av kjønn.

Første sv. var det gutt, og jeg var frisk hele svangerskapet, ingen kvalme eller lignende, RENE drømme svangeskap!!!!

Den andre, jente. Ble ofte kvalm og dårlig form, men spydde aldri.

Nå har jeg min tredje i magen, og trolig er det jente i følge UL 2 ganger. OG jeg har aldri vært så dårlig i de første 12 ukene..

Og nå er jeg i uke 27 og er i bra form!!

Så min definisjon¨: JENTE - kvalm, GUTT - ikke kvalm

Lykke til!!

• 2 uker senere...

Har 3 gutter fra før, og venter nå nr.4. Har i alle 3 svangerskapene vært kjempepigg, ikke antydning til kvalme, ingen brystspreng eller humørforandringer. Men spør denne gang; Alt er motsatt nå. Så jeg har vel all grunn til å lure nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...