Gå til innhold

Hei, ny her inne, kan noen kanskje hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei hei...

jeg har holdt meg til på bli gravid forumet i nesten 3 år. men nå er jeg her i stede...

samboer fikk vite at han ikke har sæd celler i sæden sin og at han har en testikel som er ødelagt.

jeg har selv fått vite at jeg må evt gå på hormonbehandling for å bli gravid. Jeg lurer på om det er noen her som er i samme situasjon eller har vært i det?? Vi skal til lege på nytt i neste uke for å vite hva som kan å vil skje videre. det neste som skjer er nok at de ska snitte han slik at de kan finne ut at om han har noen produksjon i det hele å store på sæd. de tok blodprøver sist han var hos legen, og de va vist helt fin!

Er det noen i samme båt som har fått noen små nydelige unger her?

Håpet mitt er så langt nede nå, men er vel fordi at 8 nærme venner har nettopp fått eller skal ha sin kjære spire:) å selvfølgeli er jeg glad for det. unner ingen å få gjennom gå det vi gjør!

takker for svar som jeg får!

klem

Fortsetter under...

Ville bare ønske deg velkommen hit!! Dette er et veldig koselig forum selv om jeg skulle ønske du slapp å være her og heller gikk rundt med stor mage. Men når man først er så uheldig at man sliter med å få barn på naturmåten så er dette et supert sted å være.

Vet så godt hva du mener når du sier at håpet er på bånn. Der er vi alle til tider!! Men vil bare si til deg at sjansene med prøverør er veldig gode! De har kommet veldig langt innenfor ass.befrukning og det er veldig mange som ender opp med barn etter endt behandling. Tenk hele 2 % av alle barn som blir født i Norge er prøverørsbarn:))

Vil ønske deg masse lykke til videre!!

Klemmer

Hei Igjen...

Takk så mye for ordene.

Jeg håper ting ordner seg, men jeg er faktisk litt redd. jeg leser å leser, men skjønner ikke helt hvordan alt dette foregår.

hvordan ting foregår... jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det sagt heller.. snakker om fustrasjon:/

off.... i dag har jeg i tillegg den "dårlige" dagen. kan sitte for meg selv å felle tårer over savnet på en liten spire..

er ikke mening å sitte å syte å klage heller her, men jeg har ingen andre å kunne prate med:(

Klem

Hei,

Vi er visst i akkurat samme båt. Sambo har heller ingen celler i sin sæd. Men her er det to mer eller mindre ødelagte testikler... Vi hadde et forsøk med vanlig TESA på Rikshospitalet i oktober, men det gikk ikke så bra. De fikk ut nok til at ett egg ble befruktet, men det ble ikke noe mer ut av det. Nå har vi søkt Volvat i stedet. Der kan de utføre TESE (åpen biopsi). Så håper vi at det kan gi oss et litt bedre utgangspunkt for å lykkes.

Har full forståelse for at håpet ikke er på topp, men som vår lee har sagt. Det skal kun ett befruktet egg til for å gjøre deg gravid. Lett for han å si... Men jeg har funnet ut at det er slik jeg må tenke. Nå vet vi at det er mulig. Vi har fått ett egg befruktet. Så da får vi klamre oss til det lille halmstrået og krysse fingrene for neste forsøk.

Ønsker dere all mulig hell og lykke! Hold oss oppdatert etter legebesøket neste uke da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...