Gå til innhold

Noen som benytter seg av SIO studenthelsetjenesten på Blindern? (samme som på 1. trim)

Ginger-mor

Anbefalte innlegg

Skal på første svangerskapskontroll der i morgen. Har jo vært innom der noen få ganger i løpet av de siste 6 årene, men nå er de "fastlegen" min. Har de noen spesielle rutiner ved kontroll? De virker ganske så travle til vanlig... :)

Noen erfaringer?

Og kan jeg ta med sambo dit? Tviler på at han kommer til å lære noe nytt, men han vil så gjerne da.

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke vært på Blindern nå mens jeg er gravid, men har jo gått der før.. Og siden ingen andre har svart enda, så klotrer jeg ned noen tanker likevel.

For det første: Det ville vært veldig rart hvis ikke samboeren din fikk lov til å være med! Dere er jo to om dette her. Så får du heller sende ham ut igjen hvis du skal ha GU og ikke har så lyst på selskap... Sjøl synes jeg det har vært veldig fint å ha med samboeren til kontroll hos fastlegen min, særlig fordi legen er såpass kjapp i vendinga at jeg er redd for å glemme å stille alle spørsmåla jeg har før jeg blir føysa ut igjen - fint å ha hjelp til å huske ting:)

For det andre tror jeg at jeg ville satt pris på å ha resten av kontrollene med samme lege - så vidt jeg har skjønt det kommer man ofte til forskjellig person hver gang man er der selv om man er gravid. Derfor kan det jo være en ide å ta de andre kontrollene hos jordmor i stedet - og bruke studenthelsetjenesten bare når du trenger lege?

Jeg tror i hvert fall at jeg sjøl ville opplevd det som litt utrygt å ha med en ny person å gjøre hver gang jeg var inne til kontroll. Dette kan jo du og samboeren snakke med dem om når dere er der - i tilfelle jeg juger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...