Gå til innhold

Herregud...JEG ER GRAVID!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at du har flere venninner med "gamle" foreldre sier en del om deg; du har vel neppe kommet ut av tenårene ennå....

Vokste opp med "gamle" foreldre selv, og det var en periode midt i tenårene jeg "hatet" det, men det gikk fort over da man nærmet seg "voksen" alder....

Hva gjør du forresten inne på dette forumet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo bare fantastisk! Gratulerer, Balance1956! Jeg ønsker deg en fin tid fremover! Ta godt vare på deg selv nå!

Skrevet

Det der var en stygg og unødvendig kommentar. "Skal du ha det barnet"? Fy skam deg. Sønnen min døde da han bare var litt over 1 år gammel for litt over 2 måneder siden, og jeg gleder meg stort over at andre blir gravid i svært moden alder. Jeg er selv 37 og har ingen andre barn så jeg kommer nok til å prøve en gang til, og hovedinnlegger er med på å gi meg troen på at det kan gå bra for meg også, slik at jeg også kanskje kan få et barn som vokser opp. Tenk deg om neste gang og prøv heller å bite i deg slike stygge svar.

• 1 måned senere...
Skrevet

Håper det går bra med deg og den lille i magen.

Skrevet

Fantastisk!! Og gratulerer saa mye. Jeg er selv 44 og har nettopp startet mine forsok paa aa bli gravid. Lykke til!!!!

Skrevet

Jeg er blitt 40 og har lært at livet er mangfoldig og rikt hvis man har at åpent sinn. Og at vi mannesker heldighvis er forskjellige. Alder trenger ikke si noe om hvor ung og sprek man er!!!

Jeg synes det er helt fantastisk at kroppen er som den er og kan bli befruktet selv om man er 50.

Håper alt går bra med deg, den lille og resten av familien.

Skrevet

Husker ei venninne av meg på ungdomsskolen hadde en litt eldre far. han var 74 og hentet oss på skolen engang. Da kom det en kommentar fra baksetet: Så koselig at bestefaren din kunne hente oss idag da Kristine :)

Så lenge man ikke tar seg nær av sånne ting så er det jo ikke noe i veien for å få barn så lenge kroppen klarer å bære det frem!

Gratulerer!! :)

Skrevet

Ser denne tråden er gammel, men må bare si min mening likevel. For det første gratulerer!!

Jeg er 43 og gravid med nr.6, mange som mener mye om å ha mange barn også, har fått passet mitt påskrevet mange ganger. For noen uker siden var jeg på genetisk veiledning på Ullevål. Jeg sa der at det ikke var så lett å være gravid og "gammel" fordi jeg bor i ei lita bygd hvor alle kjenner alle. Legen sa da at de hadde førstegangsfødende på47 år rett som det var, ikke så spesielt det!!

Og hva er feil med å bli hentet på skolen av "gamle" foreldre? Heller det enn å se unger som blir hentet av besteforeldrene fordi foreldrene er unge og vil ha tid for seg selv og ikke orker hverdagen med ungene!!!

Skrevet

Hei!

gratulerer så mye med graviditeten!

Jeg er selv 19 år og gravid, og mange syns nok det er for ungt. Men når barnet er ønsket er det like fantastisk enten man er 19 eller 50. Og de fleste kvinner, uansett alder, klarer å ta vare på barnet sitt, uansett alder.

jeg tror dette kommer til å gå kjempefint. Jeg vet ihvertfall at jeg som ung mor kommer til å klare det godt, og da må vel du som "eldre" mor klare det også. du har jo barn fra før, og dette er jo en sjanse for deg til å bevare ungdommen! Skal se det går kjempefint dette her.

Gratulerer så mye med spiren og masse lykke til til deg!

Skrevet

Vil bare si gratulerer så masse! De som skriver stygge ting tror jeg egentlig er litt sjalu på deg. Det å få barn er like fantastisk uannsett hvor gammel man er, barnet blir elsket like mye!

Jeg har en onkel som er et år eldre enn meg, og han har aldri hatt noe problem med å ha en mor som er litt eldre enn gjennomsnittet. så stå på, ikke bry deg om hva andre mener!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg er ikke sånn veldig data geni så jeg har ikke vært her inne på lenge, men tusen takk for masse flotte innlegg.

Svangerskapet går veldig fint, jeg venter en gutt, og er nå inne i min fjerde måned.

Ser mange klager på alderen min, jeg skal fortelle dere at jeg har selv gamle foreldre. Jeg ble født da min søster var 18år, mine foreldre er begge født i 1916. dvs de var 34 når jeg ble født, og det er ikke akkurat ungt eller hva mener dere?

De fleste venninnene mine har foreldre født i årene rundt min søster, så teoretisk sett kunne hun vært min mor.

Det er like herlig å gå gravid nå som det det var når jeg gikk med døtrene mine for 25 og 20 år siden.

Jeg hadde aldri tatt abort uansett.

Skrevet

Jeg er da Balance1956 (innlegget over her)

Skrevet

Det var flott å høre fra deg igjen Balance!

Har lurt på hvordan det gikk med deg, og ble kjempeglad for å høre at det går så bra.

Dere er heldige, både du og den lille gutten din!'

Klem

Skrevet

Gratulerer så mye ! Håper alt går bra med deg og graviditeten. Jeg var selv 46 da jeg fikk mi lille jente. Hun har blitt vårt midtpunkt og vår solstråle. Jeg følte veldig på det med å være gammel den gangen (2 år siden) og tenker endel på det nå også, men ingen kan annet enn å leve for dagen idag . Storebror er 28 og koser seg med lillesøster. Så stå på ! Tenker på deg og sender positive tanker......

Skrevet

Hallo!

Hvorfor signerer du med anonym dersom du er Balance 1956?

Desuten ville foreldrene dine vært 40 år da de fikk deg etter de årstallene du har oppgitt, ikke 34 som du skriver.

Dersom dette bare er en feilskriving fra din side, så beklager jeg at jeg er litt skeptisk.

Hvis du virkelig er balance 1956 vil jeg gratulere, og ønske deg lykke til videre i svangerskapet.

Skrevet

Hei.

Må si jeg ble overrasket da jeg så linken din, 50 år og gravid. Det er ikke vanlig, men som en kollega sa til meg for mange år siden, min far var gammel som 50 åring, selv blir jeg nok ikke gammel før jeg er 70. Og 40 er jo det nye 30, og 50 det nye 40..

Nå følte jeg meg kjempeung, bare 35 og venter første. Så flott at graviditeten går bra. Lykke til videre..

Skrevet

Innlegget var ment positivt altså: Det jeg mener er at folk holder seg mye yngre lengre nå til dags, så derfor er 50 og gravid bare kult. Stå på. Gøy at du får gutt da når du har jenter fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...