Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Vi bor i rekkehus tett oppi naborekkehuset. Vi har store vinduer og det har naboen også så vi ser godt inn til hverandre. Det bor en familie på mor, far og et barn på rudnt 1-1,5 år der. Jeg har reagert på at de er litt høylydte ute og kjefter en del på datteren. De har også en hund som får gjennomgå med både kjefting og fysisk avstraffelse. Jeg har nå begynt å bli bekymret for jenta i huset fordi jeg ser de kjefter veldig mye på henne. De tar tak i henne og drar henne ned fra stoler og bord og kjefter i vei. Jeg har sldri sett de slå datteren, men jeg føler hun begynner å bli innesluttet å redd. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, vil liksom ikke gjøre noe drastisk som å trekke inn barnevernet heller. De virker som snille folk og er alltid hyggelige, de er bare så sinte på den stakars lille jenta. Hvordan ville du reagert på dette? Noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Ja skjønner dette er vanskelig for deg! Jeg selv ville tatt en telefon til barnevernet og vært anonym, bare for å høre hva de har å si til dette. Stakkart jente, ville ikke bare latt det gå hus forbi, for mange som ikke bryr seg om sin neste... Veldig bra at du bryr deg, syntes jeg! Selv om det er slik at du har kikket inn vinduet deres, det er jo ikke så bra.. Men, som sagt, jeg ville selv gjort noe med det!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 jeg ville også tatt en tlf til barnevernet for å sjekke ut litt hva slags synspunkter de har. Det er jo virkelig ikke bra å kjefte og smelle på en stakkars uskyldig liten jente, hale henne i armen osv... min mening er at steget derfra og til å slå ikke er så stort....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Huff, dette hørtes ikke bra ut! Jeg vil bare si at du trygt kan ringe barnevernet, og du er garantert anonym hvis du ikke sier navnet ditt. Men for å understreke seriøsitet, så syns jeg du skal starte samtalen med og forklare hvorfor du velger å være anonym. Og at du er bekymret og vil drøfte saken med en profesjonell. Vi i barnevernet er overhodet ikke farlige å prate med, vi syns det er veldig fint at folk bryr seg. Så en telefonsamtale for å drøfte bekymringer er helt ok, selv om den som ringer velger anonymitet. Vi er der for å hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Det viste seg at H.I ikke var den bekymrede naboen men den familien hun snakket om. Hun ville bare skjekke hva folk mente om det, siden hun var sikker på at naboene deres hører at de kjefter på barna osv.
Mø schæl! Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Øh? Da synes jeg hovedinnlegger har et problem som hun må få bukt med - siden hun skriver innlegg her og ber om synspunkter på hvordan andre opplever oppførselen til denne familien, er det jo tydelig at hun egentlig selv skjønner at denne oppførselen er dårlig. Stakkars lille barn, jeg får helt vondt inni meg når jeg hører om slikt. Har selv ei jente på 1,5 år, og det kunne ikke falt meg inn i måneskinn å dra henne ned fra stoler etc. for å KJEFTE på henne!!! Skal ikke bruke fraser som at "denne moren og faren burde ikke hatt barn" osv osv, men de burde i sannehet lære seg litt mer om barns utvikling og skjønne at barna utforsker i denne alderen og derfor bør irettesettes, men ikke KJEFTES på i tide og utide!!!!
Mø schæl! Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 OG: hadde det vært meg som hadde observert noe slikt, hadde jeg ikke NØLT med å ringe barnevernet - i slike tilfeller er det bedre med en sjekk for mye enn en for lite! Ikke hadde jeg hatt behov for å være anonym heller!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 slapp av da folkens...ringe barnevernet???? har dere est de innleggen som var om dette i går????? litt vel drastisk å ringebarnevernet???? syns synd på nabiene deres.....tar tak i armen e.l og du ringer barnevernet???? gud bedre.... ikke la verdensbestemamma instinktet t helt overhånd da damer...
Mø schæl! Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Nei det er klart, man kunne jo komme til å tråkke på noen vonde voksentær - da er det mye bedre å la den lille jenta ta støyten og få så det smeller i muntlig avstraffelse. Hun tar sikkert ikke skade i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 lurt! var det det beste du kunne komme med???
Mø schæl! Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Kalles ironi, hvis du ikke skjønte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå