Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Eg lure på om eg har maserier. Slimproppen trur eg er gått (ja, eg er førstegangs og ikkje heilt sikker på nåkke som helst føle eg). Kan nåkken som har hatt det sjøl forklare meg korleis det kjennes ut? Det går lenge (10-15 tima ca) mellom kvar gong, så eg trur ikkje fødselen e igang. Det komme heller ikkje når eg gjør bestemte ting.
Bratsj Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Tror det du har heter modningsrier. Det er litt lettere rier, med lange og ujevne mellomrom, som er med på å modne livmormunnen. Man kan ha slike i flere uker, før det skjer noe mer dessverre. Hvor lange er de da ? (Maserier er hyppige, korte og svært vonde rier som ikke gjør noe nytte i det hele tatt - disse er jeg veldig kjent med - hadde slike i flere døgns ist fødsel. De er klin like "ordentlige" rier, men altså helt nytteløse)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Takk for svar! Du har sikekrt rett i at det e sånne modningsrier. For det ekje sånn sinnsjukt vondt heller. Men det komme sånn plutselig i korsryggen, må berre legge meg ned. Då kjenne eg stikninga og vondt både framme og bak langt nede om du skjønna. Ikkje bare symfysen, men føle at det pressa på en måte bak med endetarmsåpning også (sorry ekle detalja). Så komme det og går nåkken ganga i pluss minus en halv time kanskje (va en time første gnagen, men ikkje så lenge etter det). Uansett - det e herlig hvis det e modningsrier, sjøl om ge har tre uke igjen! har nemlig et bekken som e supervondt (bruker krykke) og som eg gjerne vil "bli kvitt".
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Har også hatt det sånn dei siste dagene. Vært inn og ut hos jordmor. Kan eg spørje kor du kjemme ifra? heh (Blei litt opphengt i dialekten din)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå