Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Jeg trenger råd!!! Datteren min er 2 år og hun har alltid elsket og bade! Vi har hatt det som fast kveldsrutine at jeg bader dem hver kveld og det har aldrig vært noen problem!!! Men nå sist mandag nekta hun å bade, så jeg bare bada broren, og hun nekta tirsdag, men da måtte jeg vaske henne, men vaska ikke håret... Har hatt sånn tilvenning med at vi bader etter hennes premisser, men hun bare griner å vil ikke...så jeg får ikke vaska henne skikkelig...men idag måtte jeg bare vaske håret hennes....men hun grein... kan ikke forstå at hun har blitt skremt eller noe heller...tenkte kanskje at broren er litt for voldsom oppi badekaret, men har prøvd å bade henne uten han, men det er like fælt... har ikke fått såpe i øynene eller for varmt vann eller noen sånne ting som jeg kan komme på...off...har prøvd det meste...men det var liksom helt greit søndagskvelden, og mandagen var det helt uaktuelt å bade!! Jeg tenker at det er bare trass, men er det ikke morsomt å bade da?? noen som har noen lure tips? eller opplevd ei bestemt datter på 2:)
Bratsj Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Har en meget bestemt ung dame på 2 år og hun er i full trassalder nå, sier nei til alt, ofte uten å tenke seg om - og sier dermed nei til mye hun egentlig ikke mener... Ombestemmer seg for da.. Men bade - det har alltid vært gøy og er eneste gangene hun går frivillig på badet nå om kvelden. Bader henne 2 ggr i uken - synes det holder siden hun vaskes med klut hver kveld. Ikke godt for huden å vaskes med såpe daglig,bare vann tørker jo ut huden det også. Kan ikke fatte annet enn at jenta di bare har bestemt seg for at hun ikke lenger vil, men vil tro det kun er for en periode. Hva med å dusje henne istedet da ? Kanskje du kan forhandle med henne at hun kan få velge enten dusj eller bad, men at hun må gjøre enten eller, iallefall to ganger i uken ? Ellers får du bare vaske henne med klut til hun ombestemmer seg da - og ta håret en gang i uken inkludert grining. Håper det bedrer seg !!! Lykke til.
Mamma te 2 Gull Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Det høres ut som gutten vår for noen måneder tilbake. Han blir 3 i januar. Han har alltid elsket å bade men fikk det plutselig for seg at han ikke ville. Det var en kamp i flere uker. Gutten måtte jo vaskes! Jeg lurte også på om han kanskje var blitt skremt av noe, men kunne ikke skjønne hva. Av og til klarte vi å lure han oppi badekaret men stort sett bare SKULLE han ikke bade. Vi fikk han også i dusjen noen ganger men det syntes han ikke var noe stas. Det ga seg til slutt, så det var nok bare noe han hadde bestemt seg for... Nå er det like stas som alltid. Vi prøvde å ikke gjøre noe stort nummer av det og gradvis ble det bedre. Men bevares så sta det går an å være!
Etaner Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Sånn har det vært med lillegutt her også. Han er 2 år og 3 mnd. Pluttselig ville han ikke bade i det hele tatt, jeg trodde også han hadde opplevd noe skummelt ett annet sted som jeg ikke viste om. Men pluttselig så snudde det. Han ble helt vill i badekaret, hopper og slenger seg ned, og det har han ikke gjort før. Men annen vask er fortsatt ett h.... her i huset. Jeg bader ham ikke mer en max 1 gang i uka, og dusjer ham 2 ganger pga tørr hud, så det blir litt krangling på badet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå