Jerry 82 Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Dr.Browns flaskene skal ikke kokes, men mme-produsentene anbefaler å koke flaske,smokk,lokk,osv. Hvordan gjør dere det? Har ikke oppvaskmaskine, så jeg vasker for hånd i glovarmt såpevann. Koker alle smådeler (smokk,lokk,"rør",osv), tar så det kokende vannet å tømmer oppi alle flaskene og lar det stå et par minutt. Prøvde å koke flaskene en gang, men lokoen utpå flasser av, og da kan bitene sette seg inni flaska, sikkert ikke bra. Gutten er 5 mnd, vet at det er mye diskusjoner om en i det hele tatt trenger å koke, men det virker ikke som det går an å bli enige. Det er vel en enorm bakterievekst i melka, så det er vel greit å rengjøre skikkelig. Tror dere at dette er bra nok? noen som har en bedre løsning?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Det holder å vaske godt ja. Vet desverre ikke noen annen løsning. Har oppvaskmaskin så jeg har ikke det problemet =)
Molait Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 eh..jasså..så de skal ikke kokes de..eh..nei vel.. Har oppvaskmaskin så koker stort sett ikke. Men de skal jo ikke "kokes" da. Holder å ha dem nede 1 min. Blir sterilt av det. (har jeg hørt da!) Har ikke flasset av noe på mine flasker. Ikke brukt mye da, for fullammer. Bare ved pass og en kveld nå og da. Dersom du vasker opp i glovarmt vann og med såpe..tror ikke det gjør noe jeg altså. Tror du får drept nok. Hmm..søkt på dr-brown på nett? kanskje det står noe om det på hjemmesiden dems, eller på et annet forum eller noe. Prøv å google:)
callmebecka Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Hei. Jeg kjører alt i maskin eller vasker for hånd først, og så koker jeg smokken og det gule "lokket" etterpå. Jenta mi er nå snart 7 måneder. Jeg koker det ikke pga melkebakterier, men for at det ikke skal sitte såperester igjen etter vasken (og det gjelder kun de deler hvor noe kan sette seg fast i krinkelkroker, ikke alt). Kunne kanskje ha slutta, men det tar jo så liten tid tross alt, og snart skal hun jo slutte med flaske... For å sterilisere må man visstnok la det koke i 3 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå