Gå til innhold

Renhold Dr.Browns flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dr.Browns flaskene skal ikke kokes, men mme-produsentene anbefaler å koke flaske,smokk,lokk,osv. Hvordan gjør dere det? Har ikke oppvaskmaskine, så jeg vasker for hånd i glovarmt såpevann. Koker alle smådeler (smokk,lokk,"rør",osv), tar så det kokende vannet å tømmer oppi alle flaskene og lar det stå et par minutt. Prøvde å koke flaskene en gang, men lokoen utpå flasser av, og da kan bitene sette seg inni flaska, sikkert ikke bra. Gutten er 5 mnd, vet at det er mye diskusjoner om en i det hele tatt trenger å koke, men det virker ikke som det går an å bli enige. Det er vel en enorm bakterievekst i melka, så det er vel greit å rengjøre skikkelig. Tror dere at dette er bra nok? noen som har en bedre løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går helt bra som du gjør det:)

Skrevet

høres bra ut dette ;)

Skrevet

oj, hvorfor skal man ikke koke de flaskene?:S det gjør vi nemlig, feil det da?:o

Skrevet

jeg har kokt disse flaskene i microen hele fra begynnelsen. Logoen flasser av, men har aldri sett at noe av dette havner inne i flasken.....

Skrevet

evig diskusjon dette... jeg bruker dr.brown. kokte frem til han var 3mnd-de flasset av ja!!! I butikken sa de at det ikke var bra å koke pga at da ble det små "hakk" i smukket-og der samlet det seg bakterier. Ikke godt å vite hva en skal gjøre. Vi burde vel droppet dr.brown og heller brukt en annen flaske-slik at de måtte produsert flasker som tåler koking!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Dr. Brown falsker tåler veldig godt å kokes i flaskesterilisator, og tåler sikkert godt mikrobølgeovn også. Vil anbefale alle som bruker mye flasker å skaffe seg sterilisator! Trenger forøvrig ikke koke lenger når gutten er 5 mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...