Gå til innhold

Hæ? Plutselig urolig om kvelden..?


Rikken

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. Den siste måneden har lille snupp lagt seg til å sove halv åtte hver kveld, uten et knyst.. og det har vært så deilig. Nå har hun plutselig begynt å skrike av full hals, og ofte er hun urolig når jeg ammer om kvelden (av og på puppen, uler hver gang hun slipper). To ganger i uka får hun erstatning isteden, men da har hun vært på samme måte. Har lurt på om jeg ikke har nok melk om kvelden, men hvorfor akkurat om kvelden i tilfellet? Og hvorfor er hun da på samme måte når hun får flaske med erstatning?

 

Kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Var rart dette! Ville jo tro at hun kanskje var litt irritert om melka kom for sakte. Og den kommer kanskje saktere om kvelden. I alle fall er det som regel mindre melk om kvelden. Men det skulle jo ikke vært det samme når hun får flaske, for der kommer det jo greit...

 

Kan det være at hun har behov for å legge seg enda litt tidligere, da?

Gir du noen annen mat enn mm/mme som kan gi urolig mage?

Har du spist noe annet i det siste som kan komme over i melka på kvelden?

Har hun kanskje behov for å legge seg enda litt tidligere? Overtrøtt?

 

Eller så kan det jo kanskje være at hun er nysgjerrig. Gutten min har ikke så god tid til å spise, vil se seg rundt i stedet. Men det er jo rart om det bare skulle være på kvelden da, og ikke hele døgnet. Har du forsøkt å gå og amme?

 

Var litt snålt dette, men håper at det bare er for en liten periode og at det går over igjen! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av det samme problemet for 2-4 uker tilbake. Men det var hele dagen, ikke bare på kvelden. Jenta mi ville bare ha pupp når jeg lå vedsiden av henne i senga, slik som når jeg ammer på natta. Hvis jeg prøvde å amme henne sittende vanlig, snudde hun seg unna hele tida, og skrek, men "kastet" seg på puppen igjen for hver gang og ga uttrykk for at hun var sulten. Så det ble til at jeg tok hun med på senga da, for da ville hun ha. Hadde jo melk, så det var ikke det med henne i hvertfall, men kan jo være det me ddeg alikevel, men rart det med flaska da.... Var ganske slitsomt i hverfall, og det var håpløst å reise bort med henne når hun var slik...

Slik holdt hun på i ca 2 uker, og så gikk det over av seg selv,helt plutselig en dag....

 

Dette var vel ikke til så stor hjelp, men kanskje det går over av seg selv slik som med oss....

 

Lykke til i hvertfall... Det ordner seg sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...