Trollmor1 Skrevet 26. november 2006 #1 Del Skrevet 26. november 2006 Etter noen uker med mye sykdom og dårlig vær, var humøret i familien på bunn, mildt sagt!! Da fikk jeg den ganiale ide å lage trolldeig!! Vi benket oss rundt kjøkkenbordet alle mann- til og med pappan ble med(sjokk :-P), og utfoldet oss så godt som talent og alder tillot!!! Treåringen fikk innvie kjevlet som egentlig skulle spares til pepperkakebaking i desember, og trykket ut stjerner, måner og sommerfugler på løpende bånd.- riktignok har vi bare en stjerne å vise til, siden hun resirkulerte deigklumpen sin i det uendelige :-) Apriljenta fikk smokken i munnen og trengte bare en stjålen smak på den fristende deigen før hun skjønte at det nok var det beste... Hennes lille deigklump fikk gjennomgå av en liten trepinne, og endte som føde for støvsugeren :-) Mamma og pappa lagde hver sin lille jentefigur og et håndavtrykk av hver av jentene. Så blir det kanskje hjemmelaget bestemorsgaver i år også! Det ble en veldig hyggelig ettermiddag, med mulighet for fortsettelse når figurene skal males. Seinere spurte jeg treåringen hva som var det kjekkeste hun hadde gjort i dag: Støvsuge!!! hehe det skal ikkje mye til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7241112-april-familiekos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. november 2006 #2 Del Skrevet 26. november 2006 Åh, det høres koselig ut!!! Gleder meg så til Matilde blir littegrann eldre og virkelig får glede av sånne ting. Her har vi prøvd fingermaling hele gjengen. Første gang fikk hun angst av klisset på fingrene (men merkelig nok ikke av mønsja middag på fingrene??), andre gangen klasset hun veldig men syns det var gøyere å gjøre seg til for fotografen, hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7241112-april-familiekos/#findComment-7241818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 26. november 2006 #3 Del Skrevet 26. november 2006 Måtte le av kommentaren om støvsugingen *s*. Er ikke alltid som vi tror, nei.... Det hørtes veldig koselig ut. Lille og jeg er alene i helgen og i møkkaværet i går tenkte jeg at vi skulle lage litt førjulsstemning og kos her. Jeg fant frem pepperkakedeig, kjelver, former mm, tente levende lys og senket el-lyset og satt på julemusikk. Lille skjønte først ikke pointet. Var mest opptatt av flammene på lyset, og så ville han tilbake til stua for å se mer Postmann Pat.... Men da jeg fikk kjevlet ut en leiv pog vist han skal jeg si det løsnet for den unge bakerspiren her...... Han trykket ut 'mamma', 'pappa', 'nøff' 'bæ' (bukk) 'stjerne' og 'måne' i en rasende fart. mamma prøvde febrilsk å redde noen av pepperkakene før de ble delvis ble trykket ut som del av en annen pepperkake. han lo og koste seg voldsomt....De fleste pepperkakene (gjelder både dyr og msk) kvalifisrer nok for handicapforbundet, men det er jo bare sjarmerende synes jeg da *s*. Koselig var det i hvertfall....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7241112-april-familiekos/#findComment-7242727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 27. november 2006 #4 Del Skrevet 27. november 2006 vi har også laget pepperkaker i helgen! Til og med far var med!! Og det skjedde som hos dere at de fleste nok ble medlem av handicapforbundet..hehe... Men vi klarte å redde et par, i det minste.. Vi lagde flest kaker som skal henge på juletreet, og store hjerter til å ha i vinduene... Men noen og som snuppa skal få spise.. Og mye deig ble mat for støvsugeren her og... hehe... er vel ganske typisk i denne alderen.. Og når pepperkakene var ferdig lagde jeg middag... RIBBE!!! Har aldri lagd det før, og vi har aldri hatt ribbe hjemme, så snakk om ferskis.. Men det gikk bra! Ble jo kjempegodt.. men ser ikke helt forskjellen på ribben og vanlig svinesteik.. hehe..smaker jo ganske likt.. Hadde ikke med medisterkaker og pølser...bare rotemos og rødkål og fløtesaus... og daimiskake til dessert... Og hadde svigers på middag. Veldig koslig... Og så til slutt sydde jeg julekalenderpose til snuppa. Skal dekorere den feridg i dag eller i morgen. Skal ha en tante og onkel av gubben til kaffe i dag, så spørs hva jeg rekker.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7241112-april-familiekos/#findComment-7246266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå