Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å gi Lillesnuppa middagsmat på glass. Problemet er at maten setter så stygge flekker på klærne (ja, jeg bruker plastsmekke, men hun spytter og gnir seg i ansiktet.....). De går ikke vekk i vanlig vask, dvs 60 grader og Neutral vaskemiddel.

Noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanish har aldri funka på flekkene her :(

Glad for at det er mindre gulping nå ja,hihi...

Er hun glad i middagsmaten sin da, Melody?

Skrevet

WenchePia og Tone Lisetuppa; JA :o) Har prøvd litt forskjellig og det er ingen sorter hun ikke liker, men aller høyest gaper hun når det serveres HIPP sin Potet- og Broccolimos med Blåbær- og eplemos til dessert - hele ungen vibrerer og hun roper dersom det går for sakte :o) Hun er bare 4 1/2 måned, men meningene er sterke allerede.

Skrevet

Det var tidlig å begynne med middag gitt :)

Skrevet

Anonym; det finnes middag som er egnet for babyen fra den er 4 måneder........

Skrevet

Hehe så gøy :D

Aldri hendt at TL har spytta ut og ikke likt noe heller ;)

Flink å spise maten sin ja, er bra det :D

Skrevet

Foreløpig VELDIG flink :o) Rengner med at tiden for "Fysj", "Æsj" og "Liker ikke" kommer så alt for fort..... best å nyte de gode tidene ;o)

Skrevet

Vår gutt har vært en skikkelig "gulpus" og det har blitt noen flekker, ja!

1) legg klærne i bløt noen timer i vanish før du vasker det på 60 grader, jo "ferskere " flekken er, jo lettere går det bort. Banan, f.eks, går fint bort hvis du skyller det av med en gang, men hvis du venter, og legger det i skittentøyet, setter det grusomme flekker!

2) velg mat med lite farge i! Siden lillegutt sendte omtrent alt han fikk i seg i retur en stund, valgte jeg glatt bort de middagsglassene med masse oransj/rødfarge på! F.eks potet og gulerotpure fra nestle, spagetti bolognese med rød tomatsaus! og for ikke å snakke om blåbærsaft!!

Kan anbefale middagene fra Småfolk. De er "hvitere" i fargen- altså mindre flekker!

Skrevet

Godt å høre at det er flere med "Gulpegriser" ;o) Det har kommet noen herlige flekker på et par av mine hvite skjorter..... gulrotmos på kragen er jammen kledelig ;o) Takk for tips mht Småfolk. Regner med at utvalget blir bedre etterhvert som Lillegull vokser til. Nå er det jo stort sett potet og gulrot som gjelder uansett merke.......

Får kjøpe Vanish i morgen, tenker jeg. Kjøper med en BioTex-spray i samme slengen - det tar også knekken på det meste i følge min bestemor ;o)

Skrevet

Kroppen deres er ikke klar for middag så tidlig, samme hvor mye det STÅR at det er fra 4 mnd på glassene...har ikke tanken slått dere at det derfor ungene gulper opp maten igjen da?

Skrevet

Joda,kan godt begynne å få smake på middagsglass når de er snart 5 mnd..

Gulping har ikke noe med det å gjøre altså , Anonym ... tuppa mi gulpa av morsmelk i fem mnd ... tålte hu ikke det liksom ,.. Enkelte babyer er bare sånn!

Skrevet

Det finnes vel mange ulike meninger og synspunkter på akkurat det, Anonym. Tror den enkelte får gjøre det som den mener er best for barnet sitt i samråd med helsesøster eller andre "eksperter". Jenta mi har gulpa MYE fra den dagen hun kom til verden, så det bekymrer meg ikke. Slutter jo ikke akkurat å amme fordi hun gulper..... :o§

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...