Gå til innhold

April: Ut på restaurant? Mmmm - skeptisk!!!

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

I dag er det søndag og selv om jeg har hatt jobbehelg har det vært en gjennomført harmonisk helg. I alle fall frem til i ettermiddag... Matilde har vært uvanlig blid (og hun er ikke lite blid til vanlig), jeg har sluppet unna de store hormonsvingningene (venter mensen) og livet har vært generelt bra. Fant ut at siden jeg hadde glemt å ta opp fisk fra frysa, så skulle vi ut og spise middag i dag. Egentlig til Lura Turistheim (som er tilsynelatende like trist som det høres ut, men som har utrolig god mat, og Øyvind hadde lyst på julemiddag), men da vi gikk forbi der så var det så fullt. Siden svigermor hadde snakket om billig og god buffet på Sola Strandhotell (der Katrine Sørland gifta seg for de som følger med i Se og Hør, hehe), fant vi ut vi skulle dra dit...

Klokka var da 10 over 4 og det var på HØY tid med middag for Matildes del. Masse festkledte folk, og vi tuslet inn i buffetsalen. Fant barnestol, var litt usikre på om det egentlig var privat arrangement siden alle var så finkledte, men regnet med vi hadde blitt stoppet hvis det var det. I det jeg skal til å putte Matilde ned i barnestolen kommer det ei streng dame og sier at buffeten stenge halv fem og vi kan ikke få buffet, må heller spise ala carte. Okei...?? Såpass forvirra likevel at vi lar oss lede ut i restaurantdelen av hotellet og ned på et bord der. Selvsagt drit dyrt, og barnemenyen består bare av pølse/kylling med pommes frites (forbanna irriterende at restauranter ikke kan tilby sunn mat til barna). Men nå er det jo altfor sent å finne på noe annet (siden hotellet ikke akkurat er sentralt). Bestiller hver vår smårett (som vi har smakt før og vet at er nok mat for middag) og en til Matilde sånn at hun jaffal skal få noen grønnsaker.

Så begynner flyttesjauen! Tydeligvis hatt gjester som har sittet på langbord, og nå skal alle bordene skilles og dekkes på hver for seg. Border og stoler blir flyttet rundt HELE tiden mens vi er der, selvsagt uten å løftes fra gulvet først. Dette er ekstremt stressende spesielt siden Matildes strålende humør blir frastjålet og erstattet med humøret til noen fra Hysteriets Planet. Hun vil rive i duken, dunke med bestikket, spise litt brød for så å spytte det utover gulvet, ha isbiter i hendene før hun kaster det på bordet, hyler et illsint og fistelstemt "iiiih" hver gang vi sier at det ikke er lov, prøvøer å reise seg på stolen konstant.

Så kommer maten, bare at det er feil mat! Ingen beklagelse. Får mat, men bare til meg og Øyvind. Matilde blir sittende matløs. Så kommer omsider hennes mat(fortsatt uten beklagelse), men hun får ingen bestikk! Får gaffel av forbipassernede kelner (som vi måtte rope på over støyen av bordflytting og kommandering fra hun som sa vi ikke fikk buffet - hun er tydeligvis sjefen på laget). Med all flyttingen så er selvsagt ikke Matilde spesielt interessert i å spise i det hele tatt, så 3-5 gafler med mat er nok. Og litt hvitløksbrød.

Finner ut at selv om maten var god så vil vi klage. Ikek klage for å få billigere mat, men fordi vi syns de fortjener en forklaring på hvorfor vi ikke kommer til å gå der mer, i all efall ikke på en stund. Vi vil klage på flyttesjau, mat som ikke kom, bestikk som ikke kom, og litt på teit barnemeny. Ber instending Øyvind om å beherske seg (han har en tendens til å ta på seg utestemmen litt kjapt når det gjelder sånne ting), og om å holde seg til temaene. Selv går jeg ut med Matilde som blir blid som en sol så fort hun får komme utav stolen sin.

Viste seg at dama opprinnelig hadde latt være å ta betalt for Matildes mat (130kroner), men da Øyvind begynner å poengtere ting (feks flytting uten å løfte, hvor dama umiddelbart spør det frekke og unødvendige spørsmålet "hvem da" og øyivnd er nødt til å svare "du, faktisk"), så legger hun bare bort hele kortautomaten. Hun argumenterte litt for de forskjellige poengene våre, men var littegrann forståelsesfull. Så vi fikk hele maten gratis! Vi hadde jo som sagt tenkt å betale, for maten var jo god den, selv om miljøet sannsynligvis hadde vært bedre på McDonalds, men var fornøyde med plasteret på "såret". Så der sparte vi nesten 500 spenn også! Men for en service i utgangspunktet... Noen som har levd litt lenge på Sørland-suksessen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at da vi fikk alacartemenyen (som selvsagt var dobbelt så dyr som buffeten) så var det ingen julemat der på tross av julepynt og juleduk. Øyvind spurte om det gikk an å få juletallerken (noen er mer glad i pinnekjøtt enn andre) - de hadde jo tross alt alle typer julemiddag på buffeten, så skulle jo tro at det var i hus... Dama gikk og spurte kokken, men fikk beskjed om at her ble det ingen julemat før til onsdag. Hm, javel...

Hver og en liten "tabbe" er ikke så stor i seg selv, men i dag fikk vi jammen alle på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Kjenner meg godt igjen i situasjonen! Blir nok noen år til det å gå på restaurant med barna blir annet enn slitsomt. Men da er det ekstra kjedelig når omgivelsene gjør situasjonen verre! De kunne nok tatt litt mer hensyn ja- synes det var bare rett og rimelig at dere fikk det gratis. selv om jeg må innrømme at jeg nok aldri ville klart å få til det- er fryktelig feig av meg, og hvis jeg først klager er det med mange beklagelser for at jeg slikt et vanskelig menneske...

hmmm... måtte ned og trøste en med mareritt, og har visst mistet tråden. Det var noe mer jeg skulle skrive, men jeg klikket meg inn på det nederste innlegget ditt og husker ikke alt fra det første....

jaja, hvis jeg kommer på det senere får jeg lage et innlegg til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er også feig på det området. Enten eksploderer jeg og er usaklig (akkurat sånn som jeg hater når kundene på jobb er), eller så tør jeg ikke si noe. Ikke uten grunn at jeg måtte gå ut med Matilde og ikke orket/tørte å bli igjen på å vente på regningen, hehe :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. kjente pulsen øke bare av å lese om opplevelsene deres jeg..... Jeg kunne eksplodert av stress i slike situasjoner. Godt at dere sier i fra!! At man får en såpass bra oppreisning gjør jo at en våger å komme tilbake.... Kjipt å betale 500 for bare stress og mas. Særlig når spisestedet står for mesteparten av grunnen. Nå har der jo muligheten til å prøve på nytt. Er jo på nullpunktet økonomisk og på + siden erfaringsmessig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahaha, jeg beklager Yaddaline men jeg klarer ikke å la være å le!!! :D:D:D

*tørker tårene*

Ser så levende for meg Matilde der hun spytter brød og kaster isbiter, det er akkurat slik Mirja gjør ved hvert måltid, hehehe... Det lengste vi strekker oss til med "resturantmat" er McDonalds, hahaha!!! :o)

Men så bra at dere fikk ett gratis måltid da, men det skulle jo bare mangle også da!!

Snart klar for et treff? Hadde vært kjekt å fått til et snart! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...