Gå til innhold

Er redd fosteret er for lite...


søsken-håp

Anbefalte innlegg

Har vært på UL to ganger. I uke 7 kunne ikke legene se noe, i uke 9 var det 16 mm, (skulle vært 20 mm), og uke 10 var det 22 mm, og skulle vært 30 mm. Er kjemperedd for at det er noe galt, siden det ikke er så stort som det skal. Må også si at jeg har blødd litt brunt i 3 uker. Legen skremte meg også med at siden hcg hadde begynt å synke fra 103000 til 90000, (ca. 9+5) at dette kunne være for tidllig at det skal synke. Hun sa at det skal beg å synke i uke 10-11. Jeg har lest flere steder på nettet, at det skal starte å synke rundt uke 10. Er redd hun legen bekymrer med unødvendig. Vet noen noe om dette? Har noen vært på UL mellom uke 9 og 10. Ønsker gjerne å høre hvor stort fosteret deres var på mm da. Skal heldigvis snart til sjekk igjen. Blir så mye bekymringer. (dette er 4.søskenforsøk med prøverør)

 

Fortsatt god søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Så etter på ultralyd bilde jeg har fra uke 10 og fosteret var da 2.8

Tror ikke alle foster vokser helt likt så det dreier seg om mm og de vokser jo i rykk og napp..kan jo og være termin er feilberegnet med ett par dager og da blir det jo snakk om mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fostrene er likest rundt uke 17-18,men de er ikke slavisk 100% i takt hele tiden,naturen er av design mekanisk men når det snakkes mm må man operere med ca....uansett som legen min sa er det ikke sikkert de klarer å måle helt korrekt i mm..noe som utgjør dager i svangerskapslengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig med Chris*, fostre vokser ikke likt hele tiden, men de fleste er noenlunde lik størrelse rundt uke 17-18. Sikkert derfor man får UL på den tiden. Jeg var på UL i slutten av uke 11, og da var babyen 3,9cm.CRL. Legen sa dette var helt etter målene, og passet til uke 11. Men alle steder, både her inne og i alle blader ol. står det at den skal være en god del større. Tror det kommer ann på hvor store foreldrene er også. Både jeg og mannen min er ganske små (han er litt mindre enn meg;) Håper alt er bra med din lille og! Går nok helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+ 5 i dag, men mest sannsynlig er det ikke noe liv der inne..... Var på UL på dag 7+1 og fikk beskjed om at de ikke kunne se noe og at jeg mest sannsynlig må ha en utskrapning. Skal ha ny sjekk på torsdag, men nå begynner jeg virkelig å lure litt da..... Sa de at de ikke kunne se noen ting i uke 7, men i uke 9 så ser de noe. Tenk om de da bestemmer seg for utskrapning for tidlig!!! Føler meg litt rar i form, hvis det er ikke noe der har nok ikke kroppen skjønt det enda, men jeg har ingen sterke symptomer heller. Fortsatt ømme bryster, men det kommer og går litt, små "uggen" i kroppen.....Føles som om jeg har spist alt for mye godteri, slapp,tøtt, tung i hodet,små kvalm og blir fort trøtt. Jeg fikk beskjed om at de skulle la tvilen kome meg tilgode enn så lenge fordi jeg har en muskelknute. Det var mulig den kunne skygge slik at de ikke så alt, men jeg fikk ikke særlig gode odds....

Stikkingene i magen er borte, regner med at de fortsatt skulle vært der om alt hadde vært ok, ellers var magen større for en uke siden, ikke det at jeg skulle ha merket det allerede, men den er ikke så oppblåst på en måte. Har vel egentlig ingen forhåpninger om at dette skal gå bra, men nå de ikke så noen ting i uke 7 (så de absolutt ingen ting?? - så en tom fostersekk hos meg- hvis den ikke ser tom ut pga. skygge da...men jeg tviler sterkt.....)hos deg kan jeg jo begynne å lure litt allikevel.......blir litt skremmende å skulle fjerne noe da, hvis jeg ikke føler med 100% sikker......

Dette er 2 ordinære IVF, med ett frys i mellom og tålmodigheten er virkelig ikke bra.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,,

 

Var på ul i uke 8+3 da var den lille 17.2mm

var også på en UL i uke 11 da var den 38.7mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kopiert dette fra en dansk side.

www.min-mave.dk

 

 

Uge 6 / 7. Uge

 

Uge 6+0 4,0 mm

Uge 6+1 5,0 mm

Uge 6+2 6,0 mm

Uge 6+3 6,5 mm

Uge 6+4 7,0 mm

Uge 6+5 8,0 mm

Uge 6+6 9,0 mm

 

Uge 7 / 8. Uge

 

Uge 7+0 10,0 mm

Uge 7+1 11,0 mm

Uge 7+2 12,0 mm

Uge 7+3 13,0 mm

Uge 7+4 14,0 mm

Uge 7+5 14,5 mm

Uge 7+6 15,0 mm

 

Uge 8 / 9. Uge

 

Uge 8+0 16,0 mm

Uge 8+1 17,0 mm

Uge 8+2 18,0 mm

Uge 8+3 19,0 mm

Uge 8+4 20,0 mm

Uge 8+5 21,0 mm

Uge 8+6 22,0 mm

 

Uge 9 / 10. Uge

 

Uge 9+0 23,0 mm

Uge 9+1 24,5 mm

Uge 9+2 26,0 mm

Uge 9+3 27,0 mm

Uge 9+4 28,0 mm

Uge 9+5 29,0 mm

Uge 9+6 30,0 mm

 

Uge 10 / 11. Uge

 

Uge 10+0 31,0 mm

Uge 10+1 32,0 mm

Uge 10+2 34,0 mm

Uge 10+3 36,0 mm

Uge 10+4 37,0 mm

Uge 10+5 39,0 mm

Uge 10+6 40,0 mm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...