winneboo Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Har ei jente på 13mnd som plutselig hater å legge seg. Hun hiver ut alt i senga å hyler som verst. Jeg vet hun er trøtt så det er ikke det det står på. Men jeg må opp til henne minst 15-20 ganger å legge dyna og bamsen + smokken tilbake i senga for det hiver hun ut hele tida. Har ikke samvittighet til å la henne ligge mer enn max 5 min, men føler kanskje at hun blir litt skjemt bort å. Men fra å ha ei jente som sovna uten protester i flere mnd til plutselig ei jente som nekter plent å legge seg er sliiiiitsomt. Akkurat nå står hun å hyler å vræler å jeg har hørt hun har kasta alt ut på gulvet, så må nok løpe opp trappa again!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Vet du... gutten vår er likedan hvis han sover for lenge på dagen. Hvis han ikke har vært våken mer enn minimum så så lenge så har vi det gående. Det kom helt plutselig! Han virker like trøtt før jeg legger han uansett, men det er akkurat som han våkner til når jeg skal til å legge han i senga. Hvis han ikke sover for sent på dag, så sovner han uten styr. Kan jo hande problemet deres er like enkelt å løse? Men du spurte hvor lenge jeg lar han skrike. Allt er relativt. Hvis det er skikkelig hylskriking så er det ikke 1 min en gang tror jeg. Du kjenner ungen din best og vet hva de ulike typene gråt betyr. Hos oss er hylskriking total krise og det skjer skjelden. Bare hvis han har vondt liksom. en ting til, gutten vår syns at "kaste allt på gulvet og få mamma til å plukke det opp" var en veldig morsom lek! Det ga seg da jeg hadde ekstra smukk i hånda ( så jeg slapp å plukke den opp fra gulvet) når jeg kom inn for å roe han ned. Dyne og sånn får bare vente til han har sovnet.
winneboo Skrevet 26. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2006 Hun sover ikke for lenge på dagen tror jeg. Vi står opp mellom kl 07 og 08 å da sover hun fra kl 11-14. Å så legger hun seg da ca kl 19. Men hun har heldigvis sovna nå da, det er bare den halvtimen-timen etter hun har lagt seg det er bråk. Hun vil jo sove for hun gnir seg i øynene å er trøtt. Kan ikke la henne sove mer på dagen heller for hun blir som regel trøtt i 17-tida å kan ikke legge henne da, for da sovner hun ikke før sent på kvelden å det går ikke. Jenta mi kan finne på å hylskrike ofte, å når jeg gikk opp til henne istad var hun klissvåt i hele ansiktet å hiksta. Men da hadde hun ikke ligget lenge å skriki, max 2 min. Men nå er hun er sånn jente som best sovner alene uten at jeg flyr inn der å forstyrrer. Det funker best at jeg går inn noen ganger å brer dyna over osv å så bare går uten å si noe. Men til slutt må jeg bare la henne finne roa selv, men det betyr jo litt skriking da. Men det virker som hun må skrike når hun skal legge seg. Dessuten våkner hun hvertfall 5-6 ganger før jeg rekker å legge meg, men da er det bare å gå inn å bre dyna å gi bamsen så er det stille med engang. Men er så rart at hun aldri greier å sove en hel kveld uten å våkne. De fleste jeg kjenner har barn som sover 12 timer uten en lyd. Mens hun våkner flere ganger, men heldigvis sovner fort igjen da. Takk for svar forresten :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå