KoneMor76 Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hva skal babysen deres ligge i, når den skal være i stua den første tiden? Vugge? seng? ........
Lurv Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg vil kjøpe en indisk hengevugge som jeg kan henge i taket. Bare taket holder da...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 jeg skal ha familievugga i stua.. sist hadde jeg en vippestol som kunne legges helt ned til å begynne med... men vil ha babyn høyere nå som vi får nr to, og den første er bare 2 når den lille kommer.. kommer til å ha vugge i taket på soverommet tenker jeg..teppe eller saueskinn funker og bra på gulvet.
Hanne <3 Adrian<3Leah Isabell Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 har kjøpt dn indiske vugga fra laidback.no, kjøpte stativ oxo så æ slipp å skru så mye i taket...
Gjest Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 dette har ikke jeg tenkt på...hva mener dere med ligge i stua? hadde tenkt han skulle sove på soverommet vårt jeg?på dagen også liksom...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 jeg skal kjøpe lekegrind som babisen kan ligge i på saueskinn....vil ha babisen litt unna dan andre lille tassen her hjemme.
2 barnsmor 81 Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 det hørtes jo kjedelig ut for den lille.....å bare ligge på soverommet. er veldig fint å venne den lille til forskjell på natt og dag, og at den klarer å sove med litt lyd rundt seg, da gjør dere dere selv en stor tjeneste!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Sist hadde jeg han i en lekegrind med saueskinn i. Nå er jeg ikke sikker. Skal ha vugge, og planen er at den skal stå på soverommet den første tiden (fordi senga blir så stor) og den gamle lekegrinda har vi ikke lenger. Mulig vi bare bruker vognbagen eller vippestolen (kan legges flatt)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 greit å ha litt å variere med også da, så de får litt ulike inntrykk...
Gjest Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 ja når du sier det sånn blir det nok litt kjedelig ja...kjøper nok en lekegrind da eller noe den kan ligge i..off...tok meg litt på senga nå...
Xenaen Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Min første lå i en kurv, som jeg sjøl har ligget i. min "nye" manns familie har vogge, så nr to lå i den, og der skal nr tre også ligge. Kjekt å slippe å springe til å fra soverommet. Husk at det går an å bruke vogna eller bagen på den! Men det er fullt mulig å la ungen ligge på golvet på teppe, så lenge man ikke har masse skumle dyr eller småonger eller sånn! Mine unger er forresten blitt veldig flinke til å tåle lyder når de skal sove!!!
Gjest Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Mine to første har begge ligget i bagen til vogna. Den tar jeg jo inn fra garasjen uansett når vi har vært på tur, og den er akkurat passe stor til at den lille føler det trygt. Nummer to var veldig urolig, med mye magesmerter og da var bagen også en slik tyngde at både jeg og mannen min klarte å vugge bagen slik at hun lettere fant roen. Mine sov i stuen på dagen til de var ca. 6 mnd gamle. Er enig i det å skille litt på natt/dag i begynnelsen - til nattsøvnen er vel etablert. Ellers er jeg enig i det å venne barnet til å sove med lyd rundt seg. Det er gull verdt å få dem til å sovne selv om stua er full av kaffeslabras, eller du finner ut at du skal støvsuge nar den lille sover..Nå har jeg jo også to fra før av og har ingen intensjon om å gå rundt å hysje på dem fordi den lille skal sove på dagen.
-Aimee- Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Babyen skal nok ligge i vugge. Har også vippestol som kan legges helt flat.
*orginalt* Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Vi skal ha vugge i stua. Soverommene er i andre etasje, og slipper da å fly opp og ned når babyen sover på dagen.
Gjest Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Jeg har tenkt en del på å kjøpe vugge. Men jeg tror jeg ender opp med å gjøre som ei venninne. Hun kjøpte reiseseng på skeidar og brukte den som seng på dagen og leikegrind når tassen ble større. Siden vi har katt har jeg en liten ekkel følelse av at katta blir sjalu den første tiden. Til reisesenga går det an å få insektsnett også, så det skal jeg ha med siden jeg får bebisen min til sommeren Så har jeg arvet en sprinkelseng som skal stå inne på vårt soverom de første månedene.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 driver og titter på ei vugge..ønsker meg det til jul.Men får se om vi får det eller ikke.
Gjest Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 Sambo skal lage ei vugge til han..(han er snekker) Som jeg skal beise..)
tina 79:) Skrevet 27. november 2006 #19 Skrevet 27. november 2006 Så utrolig mye å tenke på... Hjelp! Jeg bor i en toroms leilighet jeg. Har rett og slett ikke plass til å ha en vugge eller lekegrind på stua. Hmmm... fikk litt å tenke på nå.
Gjest Skrevet 27. november 2006 #20 Skrevet 27. november 2006 Regner med at babyen kommer til å være mye i armene eller på brystet til en av oss voksne på dagtid den første tiden, det føles mest naturlig, babyen koser seg med det og det gjør vi voksne også ;-) Med de to andre har jeg gjerne lagt dem ned i sofaen ved siden av meg vis jeg blir sliten i armene eller skal på do eller noe sånt, bare tar stuebordet inntil slik at de ikke kunne dette ned om de mot formodning skulle snu seg. På kjøkkenet har vi en lekegrind med hevbar bunn som babyen kan ligge i (oppå et teppe el) når det blir laget og spist mat. Etterhvert som h*n blir større blir det vel til at h*n ligger på en matte på gulvet. Når søvnen blir mer regelmessig rundt 3-4 mnds alder så blir nok sovingen lagt til enten sengen inne eller vognen utenfor på terassen.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. november 2006 #22 Skrevet 27. november 2006 Vi har kjøpt den indiske babyvuggen, med 3 kroker som skal være på soverom, barnerom og i stua. Vi skal også ha en sprinkelseng på barnerommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå