Gå til innhold

Hvor langt på vei er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Det spm høres jo litt dumt ut, men jeg er litt forvirra:

Jeg hadde første dag i siste mens 7.nov, da burde jeg (viss jeg er gravid) være 2 uker og 5 dager på vei nå. Men prøvde terminkalkulatoren på www.babyverden.no, og den sa at jeg var 3 uker og 2 dager på vei. Sannsynligvis fordi jeg har kort syklus (24 dager), og dermed ville EL sannsynligvis være 17. nov, og dermed er det tre uker og dager siden to uker før 17. nov. Men er to uker før EL relevant egentlig? Det er jo ikke så rart at man blir litt forvirra her!!

Noen som skjønner mer enn meg? Er jeg 2+5 eller 3+2 på vei?? (viss jeg er gravid, det er jo kanskje litt relevant)

Fortsetter under...

Hvis du har "fast" syklus på 24 dager, er du nok 3+2....

Det er nå ikke mange dager som skiller uansett.. du får temin på il også, og det er stort sett den de går utfra..

Lykke til da, håper du faktisk er 3+2.. 4 dager til du kan teste!!

Klem!!

24 er ikke fast nei, det er gjennomsnittet. Siste periode var faktisk på 27, men det var litt unormalt for å være meg da, trodde nesten jeg var gravid :( Tja, er vel egentlig ikkje så nøye om man er 2+5 eller 3+2 eller hva, det er bare litt spennende å følge med på.

Meen, får vel prøve å tenke på litt andre ting til jeg kan teste. Spørs da om jeg skal vente til dag 27-28 eller om jeg ikke klarer meg lenger enn til 24...

hvor langt på vei du er, regnes utfra første dag siste mens, altså fra 7.nov.

Du er da 3+2 i følge babyverden.

De to ukene før el regnes med frem til du kan beregne termin fra ultralyd, og siden det ikke altid er så lett å si akkurat når befruktelsen skjer, brukes mensdato. Det er tatt høyde for de to ukene i treminberegningen.

Håper dette var litt forklarende

Nja, men når det ikke er to uker fra mens til EL, men kanskje bare 1 uke, så blir jo dette to forskjellige resultat, altså regner ikke babyverden fra siste mens men fra to uker før EL, som ikke er det samme i mitt tilfelle. Men jeg får vel stole på bayverden inntil videre.

Annonse

Nei, merket ikke noe til EL, det har jeg aldri gjort, så hjelper ikke veldig det nei. Er bare 1.pp enda, så stresser ikke så veldig (men kankskje litt mer enn jeg burde...), tar det lang tid før det klaffer får jeg heller prøve med EL-tester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...