Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Del Skrevet 26. november 2006 Vi venter ei lita jente og vi har disse alternative navn: Ada Luiza Lidia Gabriela Zofia Aniela Julia Albina Sylwia Teodora Maria Evelina Filipa Izolda Irena Marcela Patrycja Iwona Oliwia Paulina Laura Martyna Nina Leokadia Wiola Klementyna Man kan tenke seg andre sammenstillinger enn de over av samme navn, men vi vil ha dobbeltnavn. Jeg er fra Polen og min mann Tysker, så vi har et tyskklingende familienavn. Hva passer på norsk? Jeg har tatt med mange alternativer for å få god tilbakemelding på hva som klinger fint her i Norge. Vi har andre fornemmelser for navn enn dere. Tusen takk for hjelpe n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #2 Del Skrevet 26. november 2006 Det må jeg si var litt av en liste! Jeg syns alle disse fungerer på norsk Det eneste jeg syns hørtes fremmed ut var Patrycja. Ellers er det bare stavemåten som skiller de første navnene fra velkjente og populære norske navn. Her er det bare å velge det dere liker best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #3 Del Skrevet 26. november 2006 De navnene jeg synes klinger best på norsk er Ada Loisa og Maria Evelina. Ellers var det flere av navnene der jeg kun likte et av de, bl.a Julia, Sofia(med S), Laura, Filippa og Viola. Har fornorsket de litt skriftlig:) Men i og med at dere er polsk og tysk, så kan dere jo eksperimentere i flere ulike navn fra forskjellige land! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flashdancepants Skrevet 26. november 2006 #4 Del Skrevet 26. november 2006 Tror nok alle kan fungere, særlig fordi fornavnene er enkle men sammen fungerer kanskje spesielt disse godt: Julia Albina Maria Evelina Oliwia Paulina Irena Marcela Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 26. november 2006 #5 Del Skrevet 26. november 2006 Alle disse fungerer helt fint på norsk. Patrycja, Leokadia og Klementyna er de tre navnene som skaper mest problemer når jeg forsøker å uttale de. Jeg liker best Ada Luiza, Lidia Gabriela og Maria Evelina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. november 2006 #6 Del Skrevet 26. november 2006 Alle går vel ann å bruke, men likte: Ada Luiza Zofia Aniela Julia Albina Maria Evelina Oliwia Paulina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #7 Del Skrevet 26. november 2006 Ada Luiza desidert best!!!!! Så kommer Maria Evelina....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doubichou Skrevet 27. november 2006 #8 Del Skrevet 27. november 2006 Synes i grunnen at alle navnene fungerer paa norsk. De mest 'eksotiske' var vel: Patrycja, Leokadia og Klementyna. Hadde kanskje styrt unna bare disse tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #9 Del Skrevet 27. november 2006 Av alle på lista di er Maria Evelina det aller fineste navnet! Det er nydelig, og passer kjempegodt på norsk. Eventuelt Ada Luiza som andrevalg, også valdig pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. november 2006 #10 Del Skrevet 28. november 2006 OJ, for noen spennende navn. Mange fine også. Dersom dere har planer om å være fastboende i Norge, burde dere kanskje vurdere å fornorske noen av stavemåtene (Zofia - Sofia, Sylwia - Sylvia, Oliwia - Olivia, Wiola - Viola). Siden dere ønsker dobbeltnavn, kan dere jo kanskje prøve å ha et første navn som er forholdsvis enkelt på norsk, og så kan det andre navnet være mer typisk tysk/polsk. Patrycja Iwona er det eneste navnet jeg vil fraråde deg å bruke. Det første navnet er veldig vanskelig å både skrive og finne ut hvordan man skal uttale på norsk. De navnene jeg likte best er Ada Luiza, Zofia Aniela, Julia Albina, Maria Evelina og Irena Marcela. De andre navnene er også greie. Kan jeg komme med noen andre forslag? Hva med Nina Gabriela, Astrid Iwona eller Laura Teodora? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 28. november 2006 #11 Del Skrevet 28. november 2006 Maria, Nina og Ada er jo de enkleste på omtrent alle språk i Europa iallefall. Pene navn også. Skal du bruke dobbeltnavnet i dagligtale, eller blir det det første navnet som blir brukt? I så fall står du friere med andrenavnet, og kan lettere bruke noe som er fremmed i Norge. Det har vi gjort, med en 2.fornavn som markerer røttene til datteren min, dvs hvor hennes fars familie kommer fra. Min favoritt som dobbeltnavn er AdaLuiza, eller Ada Marcela Ada Klementyna, hvis dere bruker 1.navn i dagligtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi74 Skrevet 28. november 2006 #12 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg synes Ada Luiza og Maria Evelina både passer best i Norge og var desidert finest! Nydelige navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå