Gå til innhold

Vonde kynnere - bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to ukene har vaert et mareritt!!! Graviditeten hadde jo vaert en lek inntil uke 24. Da begynte kynnerne. GROESS! Naa er jeg i uke 26 og vet ikke helt hva jeg skal gjoere med hensyn til jobb og reise hjem til jul. Magen min blir steinhard mange ganger om dagen. Jeg maa stoppe opp og vente paa at de skal gi seg. De kommer ofte naar jeg gaar men ogsaa om natten naar jeg ligger stille eller skifter stilling. Paa sykehuset sa de at jeg ikke burde ha flere enn 10 om dagen, i boka sier de 4 per time. Jeg har ihvertfall flere enn 10 om dagen (noen vonde andre bare med hard mage) og enkelte dager hvor jeg er sliten har jeg flere enn 4 per time. I gaar skulle vi ut og handle babyting. Da ble magen knallhard og holdt seg slik inntil jeg kom hjem og fikk lagt meg ned. Naa begynner jeg og bli litt beymret for for tidlig foedsel selv om livmormunnen var lukket da jordmoren sjekket denne uken. Jeg jobber 100%, men har en times reise til og fra jobb med offentlig transport. Jeg er nervoes for aa redusere arbeidstiden, men jeg tror ikke jeg klarer mere stort lengre. Hvor alvorlig ser deres leger paa kynnere? Har nesten bestemt meg for aa ringe legen i morgen og i det minste be om aa bare jobbe 80% de neste maanedene foer permisjon... Og boer jeg fly med saa mange kynnere selv om livmormunnen er lukket?

TUSEN TAKK for innlegg...jeg trenger noen raad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnerne kommer ofte når man er litt stresset og det er kroppens måte å fortelle deg å roe ned. jeg ville bedt om en sykemelding en periode for å få roet litt ned. Dessuten er det jo den perioden livmoren virkelig setter inn støtet for å trene..ofte kjenner man kynnerne mye bedre andre graviditet...er det din første?

uansett lykke til

det er flere med deg...jeg har hatt mye kynnere på kveldene og natta etter slitsomme dager, jeg er 20 uke, og det er nesten konstant i flere timer, jordmor sa dette er vanlig.

Skrevet

Hei, takk for svar!

Dette er min foerste graviditet. Jeg har ogsaa hatt noen slitsomme netter etter lange dager paa jobb. Natt til loerdag vaaknet jeg av at det knoet seg saa voldsomt i magen at taarene omtrent spratt. Jeg fikk noen piller av jordmoren her (spasfon (jeg bor i Frankrike for tiden)) som jeg tok og etterhvert saa loesnet det. Jeg vil helst ikke ta noen piller (jeg faar piller her for den minste lille ting), men kynnerne begynner aa bli ekstremt plagsomme paa jobb. Jeg burde kanskje nevne at babyen min har blitt maalt til aa vaere stor (baade tykk og lang etter den franske standaren) og hun er ekstremt aktiv (har vaert det siden uke 15). Jeg vet ikke om det kan ha noen sammenheng med antallet kynnere?

Og forresten, jeg har ikke hatt saa mange (vonde) kynnere i dag siden jeg ikke har gjort noe som helst. Stod ikke opp av senga foer klokka 13!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...