Jerry 82 Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Vi har ikke skrevet ned når pappaen skal ta ut sin permisjon, men skulle si ifra til trygdekontoret når vi hadde funnet ut dett. Hvordan fungerer egentlig dette med pappapermisjon? er det frivillig, må det være 5 uker? fint om noen kunne skrive litt rundt dette med pappapermisjon, helt blank på området..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg er ingen ekspert, prøv å let litt på trygdeetaten.no så finner du sikkert svarene dine der. Men det jeg vet er at pappapermisjonen er 5 uker og han trenger ikke ta de 5 ukene sammenhengende. Men det er vel ikke akkurat frivillig, dere kan søke om å få ukene overført til deg men det skal mye til såvidt jeg vet. Han kan ikke ta permisjonen samtidig med at du er i permisjon. Skal dere ha fri samtidig så må du ta ut ferie i denne perioden.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Er barnet født etter 1.juli er det 6 uker. Om ikke pappaen tar de mister man de, de kan som regel ikke overføres til mor. Bare i heeelt spesielle tilfeller de kan bli overført, så om han ikke bruker de faller de bort. De trenger ikke tas sammenhengende. Du og pappaen kan ikke ha lønnet permisjon samtidig. Men du kan ta ut ferie f.eks samtidig med at pappaen tar permisjon... Skjønner?
Jerry 82 Skrevet 26. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2006 Oki, takk for svar! Hvordan gjør dere det? får ta pappa permisjonen helt i slutten av min permisjon da, så er pappaen hjemme mens jeg begynner på jobb.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Det er slik vi har planlagt det også. Han skal få være hjemme alene med jenta vår mens jeg skal slappe av på jobb... :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 ja, her også skal pappaen ha permisjon etter min del av permisjonen er over:)
Jerry 82 Skrevet 26. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2006 Oki! hva tenker dere om det da? tror dere pappaen vil klare jobben? tviler ikke på at han klarer det, men tviler på at det blir så mye middagslaging og klesvask, må bare forbrede meg på å komme hjem til litt kaos tror jeg kjekt at de får litt tid alene da, jeg tror jeg blander meg litt for mye oppi alt. Liker at ting blir gjort på min måte! vet det er veldig dumt, men vanskelig å la være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå