Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Er det farlig?? Jeg dytter ofte hvis ikke jeg har kjent bevegelse på en stund.... Jeg tar hendene mine på vær sin side av magen og dytter babyen frem og tilbake.... har spurt jormor om det er farlig hun sier det ikke gjør noe bare jeg ikke vekker den hele tiden! Men det er jo ganske brutalt da å jeg få ofte veldig dårlig samvittighet etter på Er jeg rar?? Sliter en del med angst....
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Tror ikke det er farlig. Tenk på hvor hardhente jordmødrene er når de sjekker leie og slikt? Tror vi er finslige i forhold:)
Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Neida, babyen sparker vel godt tilbake om den er misfornøyd med behandlingen. JM og lege trykker jo ganske hardt de også nå på slutten når de kjenner på babyen :-) går nok helt fint... :-) De reagerer ikke så fort alltid da, så kanskje du kan dytte litt ene sida og så vente litt. Jeg gjorde det, før og da kom sparket en stund etterpå. Nå dytter jeg ikke mer, for dytter jeg så sparker hun noe sykt tilbake. får ikke lov å mobbe hu her lenger :-)
Vimsetrollet Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Jeg leste et sted at det er vondt for mor lenge før det er vondt for babyen.. Ingen fare å dytte litt nei, tror jeg!
Tokka Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Har det akkurat på samme måte. Dytter litt i ny og ne, om jeg ikke har kjent noe på en stund, så får jeg svar, for deretter å få dårlig samvittighet!
Mille-k Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Er ikke farlig å dyte på magen! På tell-trivselen-skjemaet står det også at det er helt ok å dytte på magen for å forsikre seg om at babyen er våken, når man skal telle spark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå