Gå til innhold

Finne ut hvor langt man er på vei...(samme som ung&gravid)


The incubator

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time hos legen 7 desember, er det noen måte han kan finne ut nøyaktig hvor langt jeg er på vei?

Jeg er nemlig usikker selv, siden jeg vanligvis har mensen i ca 7 dager, mens forrige mens bare varte i 3, noe som ikke har skjedd på noen år...

 

Ei venninne sier jeg kan dra på Aleris og få de til å sjekke det, og det kan jeg jo selvfølgelig. MEN, jeg må ha henvisning fra legen til time på fosterforskningssenteret pga sykdom, og det må skje veldig tidlig, ifht eventuelle komplikasjoner.

 

Legen min kan da ikkke bare be meg stikke på Aleris og finne ut av det, og så fortelle ham hvor langt jeg er på vei?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis regner man fra dag 1 i mensen uansett hvor lenge du hadde mensen (med mindre du tror du kanskje var gravid allerede da...)

Ellers er det vel vanlig å se på hvor stort fosteret er på ul, og regne ut hovr gammelt det er utfra det.

 

Du kan sikkert få en tidlig ul på privatklinikk, men hvis du vet at legen har tenkt å henvise deg likevel, er det greit å vente. Da blir det også billigere for deg =)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...