Gå til innhold

Finne ut hvor langt man er på vei...

The incubator

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time hos legen 7 desember, er det noen måte han kan finne ut nøyaktig hvor langt jeg er på vei?

Jeg er nemlig usikker selv, siden jeg vanligvis har mensen i ca 7 dager, mens forrige mens bare varte i 3, noe som ikke har skjedd på noen år...

Ei venninne sier jeg kan dra på Aleris og få de til å sjekke det, og det kan jeg jo selvfølgelig. MEN, jeg må ha henvisning fra legen til time på fosterforskningssenteret pga sykdom, og det må skje veldig tidlig, ifht eventuelle komplikasjoner.

Legen min kan da ikkke bare be meg stikke på Aleris og finne ut av det, og så fortelle ham hvor langt jeg er på vei?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Har vært der :)

Det jeg mente var at jeg ikke er sikker på når jeg ble gravid, fordi mensen min var helt merkelig forrige mnd, og så har jeg lest om disse festeblødningene da...Så jeg lurer på om jeg ble gravid en mnd før, hvis du skjønner!

Men takk like vel :)

Annonse

når jeg fikk vite at jeg var gravid, og ikke visste hvor langt jeg var på vei eller om jeg ville beholde det!

Da hadde jeg ikke tålmodighetr til å vente på ul time så jeg gikk til gynekologen og satt der og gråt til de fikk en åpning.....Må jo bare si at jeg var oppriktig når jeg gråt, og ikke latet som...Men at det var en frustrerende situasjon og jeg visste ikke om det var så god tid igjen hvis jeg ønsket abort, skulle i tillegg på ferie og ville vite om jeg hadde tid til å vente......Det ble jo til at jeg kom inn, og selv om jeg ikke hadde time og de i grunnen ikke var så fornøyd med ei som bare nektet å gå før jeg fikk time, var de veldig hjelpsomme og jeg trengte ikke betale noe!!!!!

Er nå 32+2.......

Lykke til...

Gjest Riga19 & hippiesnulla 14.10.06

Bare oppgi datoen når du fikk din siste 7-dagers mensen, så regner legen utifra det, og da får du ordinær UL i uke 17-20. Finner de ut da at du ikke har kommet så langt, så får du eventuelt ny UL seinere (altså i den egentlige uke 17-20). Da er du i alle fall sikra at du får UL før det blir for seint uten å måtte betale for det.

Jeg gikk far en time jeg hadde hos fastloegen min, der han ikke kunne finne ut noe men bestilt en time på sykehus, til ul og abort...Men da hadde jeg ikke visst noe på 2 uker....Måtte vite det med en gang jeg , så jeg bare buste inn til gynekologen som hadde kontor i samme bygning....Da tok hun ul på meg og fant ut sånn ca.....Grunnen til usikkerhet er at jeg har brukt yasmeen p-pillen i over 3 år og har hatt dårlig med mens. så jeg kunne ikke si med sikkerhet når den ordentlige menstrasjonen var....Hadde i grunne blødd under svangerskapet fant jeg ut i ettertid...men tok ingen skade av det.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...