Gjest Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Stappmett og lykkelig!!! Hehe... skal ikke mye til å gjøre en stakkar glad..... Føler meg som en stolpe som har svelga ei esende vannmelon mer enn noensinne... men det var verdt det..nam nam.. :-)
LisaColli Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 ååh, gleder meg sånn til jul!!!!!! her blir det forøvrig pannekaker i dag:P
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Nam, kjenner lukta bare av at du skriver det:) Skal kjøpe inn godt, røkt pinnekjøtt til jule neste uke:)
Gjest Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Hehe... eneste jeg savner med jula hjemme fra vestlandet... regnet og vinden kan bare være.. men pinnekjøtt på julaften! ...:-) Jaja, nå ble det hvertfall en "tidlig julaften her da.." Samboer syns det var så godt. Hadde ikke smakt det noe særlig før.. så nå er han introdusert for skikkelig røkt pinnekjøtt og komle. Og begge deler falt i smak.. kan ikke være sammen med en utflytta vestlending og ikke like det.. hehe
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Nei det går ikke. Jeg skal venne min innflytta/utflytta lillehamring til vestlandsjul i år, så det blir røkt pinnekjøtt i bøtter og spann. Komle har jeg derimot gitt opp, det har han bestemt seg for at han ikke liker:) Fikk du importert det røkte pinnekjøttet da?
Gjest Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Hehe... du får omvende han over litt tid.. :-) Komle er jo sååå godt. Spes stekt... åå.. nei, nå må jeg gi meg.. *er mett nå, ikke bli sulten igjen av tanke på mat* :-) Pinnekjøtt eller sau/lam generelt virker ikke så populært her i OL-byen. Så var ikke noe problem å få tak i. Fikk faktisk i ferskvaredisken på butikken, skikkelig røkt nydelig kjøtt. De kutta det opp i butikken til meg fra hele sider, og det var nammis. Pakkene til Gilde og alt det der styrer jeg unna... Nei fy, de er ikke noe syns jeg. Hadde jeg orka skulle jeg reist hjem og fått skikkelig eldhus røkt kjøtt. Men orker ikke 9 timer i bil for et par middager med magen nå. :-)
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Nei, det vakuumpakka man får i butikken hører hjemme i søppelet. Før fikk vi kjøttet fra en onkel som driver med sau, og så ble det røkt av min bestefar. Nå orker ikke bestefar mer, så da tyr vi til Idsøe sitt. Hehe, kresen på pinnekjøttet mitt? Jeg? nehei?) Komler tror jeg er dødfødt. Får bli til meg og ungen når pappaen spiller hockey, hehe. Stekte restekomler med restekjøtt, poteter og bacon er skikkelig snadder:))
Gjest Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Hehe... kompisen til pappa driver med sånn eldhusrøking.. eller er det det heter mon? ;-) får som regel pinnekjøtt og fenalår fra han... nammis! :-) Kresen? Host.. ingen som er det her vel? :-) *slafs* off... tanken på stekt komle satte snurr på forbrenninga her.. :-) Tror snuppa er lite fornøyd da, har lagt seg i spenntak med bena opp i ribbene.. noe ubehagelig kan man si, kanskje det er demonstrasjonstegn mot pinnekjøtt og komleprat.. hehe.. :-) Of nei, burde gjøre noe fornuftig... *burde*
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Hehe:) Kombinerte dere pinnekjøtt og komle? Da er det ikke rart jentungen krangler med deg:) Jeg fikk også lyst på stekt komle nå, helst med min tantes salte lammekjøtt:)
Gjest Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Hehe... neida... (men har faktisk hørt om folk som gjør det) :-) tror mer hun krangler om plassen.. spiser jeg mer nå går det vel utover boarealet hennes. Føles slik hvertfall :-) Så hun prøver sikkert å stoppe alle mattanker.. :-)
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Merkelig hvor tydelig personligheten er allerede:) Hun her krangler ikke så mye med meg, men hun er sta og får det som hun vil når hun først har bestemt seg:)
Gjest Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Hehe... :-) Har hatt samme legen på sykehuset de siste ukene, og hun ler seg ihjel hver gang. Hver gang hun setter UL greia mot magen våkner snuppa til, og driver å slår og sparker til dingsen. Legen flytter den og innen kort tid er snuppa på plass og sparker rett på den så legen mister bilde. Samme skjer hos JM og lege når de skal sjekke hjertelyden. "klar og fin fosterlyd" er det de rekker å si, før det bare blir rabalder og snuppa sparker lytteren bort.. :-) Skikkelig bøllefrø i magen tror jeg.. :-)
Hanne og jentungen Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Hihi. Her er det en kopi av mammaen tror jeg. Da viser temeramentet seg om noen år, og hun blir en rolig, men sta baby. Kanskje like greit?
Gjest Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Hehe... høres ut som en fin deal det.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå