Gå til innhold

Forstoppelse- hvordan fikse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er under 3 mnd,m så sviskesaft er vel for tidlig? Malt? Andre gode tips?

Hun har hatt svært lite avføring sammenlignet med vanlig i mange dager, har nok sammenheng med en pillekur jeg har måtte gå på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten min var rundt 2mnd og slet med magen fikk jeg beskjed på helsestasjon om å blande ut litt sviskesaft å gi han,så tok bare litt sviskesaft og blandet ut ca 50/50.. fikk fart på magen det :) Ikke farlig med litt sviske så lenge du blander det ut. :)

Skrevet

Takker:) Husker du ca-mengde du gav, og hvor lang tid før det virket? Hun gråter fortvilet, og jeg er sliten...

Skrevet

Ga rund 40ml tror jeg,virket ganske fort her hvertfall :)

Lykke til,håpe jenta di får orden på magen snart

Skrevet

malt fungerer også, ca en t-skje for hver 100ml melk men en må nesten se det an for noen reagerer bedre på det ene og noen på det andre.

lykke til :)

Skrevet

Takker igjen:) Må prøve meg frem litt, for hadde svisker, og lagde saft selv, og vet jo ikke hvor sterk jeg laget den. Prøver litt etter litt jeg da:)

Skrevet

Verste som skjer er jo at hun blir litt bløt i magen i stedet da :) Jeg lager også saft selv,da koker jeg ca 1liter vann pr pose med svisker :)

Skrevet

Den stakkars jenta mi har endelig fått ut to gode porsjoner, takket cvære sviskesaft og tempen oppi rumpa:):)

Takk for god hjelp!

Skrevet

kan jeg gi sviskesaft til jenta mi på en mnd også, eller er hun litt for lita enda? Tror jeg må ha spist noe hun ikke har tålt, for hun ligger bare å trykker å trykker å gråter fortvilet, men ingenting kommer. Vært slik i over et døgn nå, og jeg er både fortvilet, lei meg og sliten. Stakkar lille gullet mitt! Har ikke sovet skikkelig verken hun eller jeg.

Skrevet

Aner ikke, syntes det var litt tidlig her jeg... Står vel 4mnd på glassene fra nestle? Jeg lagde selv, eneste jeg hadde i skapet en søndag....

Ring helsesøster i morgen, eller evt barselavd hvis det haster?

Skrevet

God ide, ikke noe kjekt dette når hun så tydelig prøver å få ut noe, men ingen ting kommer og hun i tillegg tydelig har knip. Blir jo så fortvilt når man ikke kan gjøre noe for gullet.

Skrevet

HAr du prøvd tempen opp i rumpa (jeg har temp som er bøyelig), og massere med en varm klut i rumpa forresten?

Skrevet

Nei, fungerer det? Første ungen, så trenger litt tips tydeligvis. Første gang gullet har vondt i magen også.

Skrevet

Ser du har fått mange svar..men sier det lell:)

(fra hs) Ta olje på fingern og masser rundt åpningen. Dette setter igang lukkemuskelen eller noe og da kommer det gjerne. Funka flere ganger hos oss. En gang spruta det ut etter 2-3 sekunder! Hender vi har måttet holde på litt da. Er samme effekt som ved termometer regner jeg med.

Også et tips å "presse" knærne opp i magen for så å strekke dem ut og riste litt og så opp i magen igjen. Skjønte du meg?

Skrevet

Når kattene får babyer, sleiker kattemamma barna sine i rumpa for at avføringen skal komme når det passer mammaen og ikke i kassen når mammaen er ute på tur.... Yæk! Vel, det samme fungerer til en viss grad på babyer også, varme + massasje liksom....

Min første også, men har hatt katt før, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...