Gå til innhold

Calling Julebarn - 06 !!!!!!!:))))

Anbefalte innlegg

Hei,hei...

Så i et innlegg ang dåp og navnfest, at du skal ha navnfest i regi av humanetisk forbund.. Det har vi lyst til også. Det jeg lurer på er; du skrev at du ikke vet hvem som skal være faddere. Jeg har vært på nettsiden til HEF men finner liksom lite info om fadderordning der.... Er det fadderordning når det er navnfest også???

Jeg trodde ikke det jeg, og det syns jeg egentlig er litt trist. Nesten så jeg vurderer dåp kun av den grunn....

Vet du hvordan det foregår...???

Takker og bukker for svar:)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237728-calling-julebarn-06/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. jeg tillater meg å svare selvom innlegget var til en annen. ;0)

Vi hadde navnefest for vår sønn som nå er 3,5 og skal ha det igjen til våren for babyen som kommer. Det er en utrolig fin sermoni (vi hadde i oslo Rådhus sist), som er stemningsfull og vakker, i tillegg til at de tar veldig hensyn til at det er små barn tilstede.

Når det gjelder fadderordning er det ikke noe som HEF arrangerer, men det er opp til foreldrene. Det blir da vitner som man kan skrive inn på navnetavlen som man får utdelt på sermonien. Forrige gang oppga vi navnene til vitnene til HEF slik at de skrev det inn med maskin på tavlen, men det har de gått bort fra nå vet jeg, da de har endret litt på layouten på navnetavlen. (Vet dette fordi svigermor er med og arrangerer slike navnefester.)

Altså er dette noe dere avgjør selv, og ikke noe HEF arrangerer eller legger seg borti. Man kan jo eventuelt ha en liten seremoni på sammenkomsten etterpå hvor man gjør noe ut av dette med vitnene eller fadderne, men de er altså ikke en del av den offisielle sermonien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...