Gå til innhold

Dere som har hatt babyer med øyebetennelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble de veldig trøtte av øyedråpene, eller slappe og trøtte av å ha øyebetennelse i det hele tatt?? Gutten min våknet med fullt av puss i øynene i går morges. Helt rød og hoven. Begynte med Fucitalmic-øyesalve på dagen i går. I dag sov han først tre timer i strekk bare 1,5 time etter at han hadde stått opp. Så to timer etter var han så grinete at jeg la han igjen. Nå har han sovet 1,5 time til, og jeg hører enda ikke lyd fra han.. Er dette normalt? Har liksom aldri hørt at noen blir trøtte av det før men.. Erfaringer mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min hadde øyebetennelse fra fødsel og fram til han var halvannen måned. Prøvde først kloramfenicol og deretter fucitalmic. Det som var redningen her var å kutte ut salver. Da gikk betennelsen bort. Men merket ikke noe til at han ble slapp og trøtt av det. Hvor gammel er babyen din? Min blir 3 mnd snart, og han har ganske lik rytme som din baby. Han klarer toppen å være oppe en time-halvannen før han bare måååå legge seg:)

Skrevet

Nå har det blitt nye retningslinjer for øyebetennelse, det skal ikke behandles på babyer, det går uansett bort av seg selv etter 1 uke. Skal bare være nøye med å vaske det bort med lunkent vann evnt. morsmelk. Veldig enkelt hvis man ammer, bare drypp morsmelk i øyet med en pipette. Grunnen til at det ikke skal behandles er at barn i dag får altfor mye antibiotika for ting de ikke trenger og som faktisk går over av seg selv.

Det er selfølgelig annerledes hvis de går i barnehage, da må de jo beandles eller så smitter de jo alle de andre barna.

Skrevet

Tror nok ikke det gjelder alle at betennelsen går over av seg selv etter 1 uke! Gutten vår var plaget fra han kom hjem fra sykehuset til han var ca 3 måneder! Det var ordentlig med puss i øynene slik at vi måtte tørke hele tiden, og han var rød rundt begge øynene. Her prøvde vi alt fra drypping av morsmelk, tørking med sterilt gasbind og morsmelk eller sterilt vann, to typer øyedråper, og det ga seg ikke før etter tre antibiotikakurer. Ikke veldig glad for å gi han så mye antibiotika så tidlig, men det var jo absolutt ingenting annet som hjalp! Opplevde også at gutten vår var plaget av det, han var i hvert fall veldig mye mer fornøyd da det var borte!

Merket forresten ikke noe til at han var mer trøtt da han gikk på dråper...

Skrevet

Prøv å vaske øynene med kamille-te. Den tok bort øyebetennelsen til vår lillegutt

Skrevet

Øyebetennelsen går ikke bort av seg selv! Vi holdt på i to uker og dryppet med både morsmelk og sterilt vann- og vi vasket og vasket på øyet hans. Det hjalp ingenting og det ble verre og verre.

Da vi gikk til legen og fikk klorafenikol gikk det bort etter kun noen dager og han var kjempe fornøyd. Det så ut som om øyet plaget ham og at det gjorde vondt da vi stadig måtte til å vaske på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...