Gå til innhold

Da slutte jeg å røyke

Anbefalte innlegg

Nei, har ikke turt å ta en ny grav test ennå...

Men har vært kjempekvalm i 9 dager nå, er over IKM og ingen tegn til mens.

Blir ekstra kvalm når jeg tar meg en røyk. Så nå tenkte jeg at vi røykerne kanskje kunne starte en felles støttetråd for å klare å slutte.

Noen flere som har lyst til å slutte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237345-da-slutte-jeg-%C3%A5-r%C3%B8yke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dollypopp og JuneSus: dette er bra :) Tror det er lettere å klare hvis man er flere som støtter hverandre. Tok en røyk for 5 min siden, men nå sier jeg stopp.

Om ikke annet, så får vi bli sunne for vår egen del :)

Takker masse for støtten BabyCakes, vet at iallefall jeg kommer til å trenge det. Kommer sikkert til å slenge inn masse sytetråder. he he.

Men, får bare minne meg selv på hvor kvalm og dårlig jeg faktisk blir :)

Dette er bra jenter :D

Annonse

du har en fordel hvis du blir kvalm av å røyke!

jeg har sååå lyst på røyk når jeg er sammen med "gjengen"....

men,har bestemt meg nå.

vi får lage en røyke-slutt-syte-tråd,så samler vi det på ett sted.

masse,masse lykke til,begge to!!!!

Dere klarer dette fint=o)

Vankelig de første 6 mnd hehehe... Har vært støtter for mamma og søstern min og de har slutta nå..=o)

Mamma sluttet for 3 år siden og søster 1 1/2 år siden....

Men skal gjøre mitt beste for å støtte dere=o) Hihihi...

At man blir kvalm av røyk når man er gravid er jo et symptom da=o) hehehe....

Og bare syt i vei, ikke såååå lett å slutte=o)

klem

Jeg slenger meg på her. Jeg testet positivt i går og har ikke tatt en røyk siden.

Det som er litt kjiipt med å ikke røyke, er alle de røykepausene man kan ta seg. Men nå...vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre i pausene ;-)

Skal bli spennende å se om jeg klarer å la være å spise meg i hjel!

Men men....

Lykke til alle sammen :-)

:D GRATULERER MED SPIREN MAJAMOR :D

Da er vi ennå flere.

Uff, skal til svigemor nå. Er bedt på roastbiff middag, og jeg som antakeligvis ikke kan spise det :(

Jaja, vi snakkes senere i dag jenter :)

Han en kjempefin søndag :D

Jepp, har hatt lyst til å slutte i evigheter men har den ulempen av at etter ca en uke el to så skal jeg bare "unne meg" denne ene røyken eller "nå har jeg vært såå flink, så..." den samme gamle regla.

Men bedre før den lille liggger trygt i magen, enn etterpå! Dessuten øker man fruktbarheten;) Det kan jeg trenge!!

lioevr vil ha stor mage: er mitt første og største graviditetstegn at jeg blir kvaaaalm når jeg tar meg en røyk.. sikker på at du ikke er gravid da?

Brekker meg bare etter et trekk eller to, så er ikke så vanskelig å slutte da akkurat :)

Annonse

lioevr vil ha stor mage

Slenger meg på her jeg også:) Har ikke røkt siden 18 nov.(Ikke sambo heller) Altså over 1 uke siden. Alt er bare positivt med å slutte og røyke:) Har sååååååå mye mere overskudd til alt, bedre lukte/smak sans, ser faktisk mye friskere ut også. Skal ikke begynne og røyke igjen. Vet jo at man blir mere fruktbar av å ikke røyke så jeg må si at det er den største motivasjonen nå. Har holdt på i 13 pp, med SA i februar, så nå mener jeg det er vår tur. Lykke til alle sammen, med spire og røykeslutt. Støtt hverandre nå :)Detta klarer vi.

Her sniker jeg meg inn :-)

Igjen anbefaler jeg Allan Carr "Endelig ikke-røyker for kvinner"!

Da slipper dere å være sugen og å savne røyken og sånn. Løp og kjøp,den er billig, lettlest og den funker!

helt med på den! Vi bør sjekke hverandre, for det er lettere når en får litt kjeft når en sprekker! Har noen veldig innarbeidede vaner som er vanskelige å kutte ut! Men har klart det før og det er kjempedeilig når en har kommet godt i gang!

Uff... Vet jeg er fryktelig svak, men vil ikke juge... Jeg tok den siste røyken nå. Nå må jeg kjøpe mer hvis jeg skal ha noe, og det skal j ikke gjøre.....

=(

Æsj, den røyken assa.....

Men ALLE SAMMEN!! Den var ikke særlig god!

det er mye lettere når man ikke har liggende.

jeg er litt stolt,for jeg har nettopp vært på ferie,

og kjøpte ikke med meg så mye som èn pakke hjem.

litt flink da....hehe.

stå på JuneSus!!!!!!!

heier på deg.

Da var jeg tilbake fra det store syndelaget.

Nå ble det både røkelaks, roastbiff og masse kaffe. uff

Begynner virkelig å lure på om jeg har en spire igjen jeg :)

Er så konstant kvalm (sitter i halsen liksom) så nå er det full skjerping til jeg tør å teste. Var siste dagen med utskeielser i dag :)

Har fortsatt en halv kartong barkley liggendejeg da, og sambo røyker også, men er bestemt nå: Jeg Skal Klare Å Slutte Å Røyke :)

Er vanskeligst om morgenen og om kvelden. På jobben har jeg helt sluttet å røyke. Får så dårlig samvittighet når jeg lukter røyk foran barna :(

YEEAAAIIIII!!!!

Gratulerer til alle som har tatt den harde avgjørelse det er å slutte å røyke :o) Selv skalv jeg som et aspeløv da jeg kom inn etter det jeg bestemte skulle bli min siste røyk.....

Det verste er faktisk ikke det å ikke røyke, men de situasjonene man gruer seg til. For eksempel frokostkaffen uten røyk, en bedre middag uten røyk og cognac og kaffe, eller fest med vin uten røyk. Det var et mareritt og forestille seg, men det skal dere vite, det er IKKE så ille å være midt oppi det som det er å tenke på det. Og når man har vært gjennom en slik situasjon èn gang, uten å røyke, ja da har man liksom passert det hinderet.....

Jeg skal følge med og heie på dere alle sammen. Husk å ta all æren selv for at dere klarer å slutte :o)

Kanskje jeg blir med.. er litt redd for å skrive i dnene tråden, i tilfelle jeg ombestemmer meg.. Skal røyke opp det vi har i dag, så skal jeg oppdatere dere i morgen.. har litt lyst, men føler ikke at jeg er supermotivert enda.. men hvis jeg skriver her, så forplikter jeg meg iallefall litt..

Skal holde dere oppdatert..

Det største problemet mitt kan være at samboeren røyker inne... Lurer på hvordan jeg skal få overtalt han til å begynne å ta den ute, nå på vinteren.. Vi bor i tredje etg også vetu, men da får han jo litt trim på veien... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...