Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...

Ser du har vert gjennom forsøk hos elise og hausken nå, gratulerer som ruger:)

Jeg skal til med 4 forsøket mitt etter at jeg mistet igjen nå nett,men sitter å vurderer å ta hausken istadenfor ekstra forsøk på sykehuset...

Kan jeg spør deg om hvilken medisiner du fikk hos hausken nå,og eventuellt kor mykje du brukte på medisiner på dette forsøket?

Hadde mine to første forsøk med elise og hausken på sykehuset,og di er bare heilt fantastiske personer..

Håper du kan svare meg på dette...

Ønsker deg masse lykke til som ruger,og håper du får positiv test når du skal teste..

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fivel:)

Tusen takk for innlegg:)

Ja, Hausken og Elise er helt supre altså.

Jeg har aldri kosa meg så mye på en klinikk før og alt gikk som en lek. Og de er så herlige og morsomme også:)

Skal vi se...

På sykehuset i Hgsd så brukte jeg bare synarela og gonal under alle tre forsøkene. Hadde få egg - fikk ut 3,4 og 5 egg og gikk på gonal helt opp til 375IE.

Fikk frys en gang.....*jippi* NOT!

Dette så jo Hausken på og satte meg først på 1mnd. med p-pillen for at ingen egg skulle slippe da jeg ikke fikk EL pga pillen.

Så begynte jeg rett på kort behandling på 2. dag mens og da gikk jeg på menopur og puregon, så etter 5 dager begynte jeg på en 3dje sprøyte: orgalutran og som EL satte jeg pregnyl. Det ble myyyyye stikking med andre ord, men verdt det da jeg fikk ut 10 egg, 9 ble befruktet etter dag 1 og til slutt så fikk jeg 2 flotte 4-delte egg inn og 3 like flotte på frys:) Alt i alt så er vil veldig førnøyd med antall egg og kvalitet.

Vi gikk for 1 forsøk nå i første omgang og det koster som du sikkert vet 22.000. I tillegg kom medisinutgiftene på 15.000 for oss, så tilsammen så ble det 37.000 denne runden.

Vi fikk jo også tilbud om et 4de forsøk i Hgsd til 14.000. Men man må vel betale medisinene selv da vel? Da hadde det nok blitt like dyrt eller dyrere for oss å bruke Hgsd da de vel hadde satt meg på gonal og for meg så koster 1 stikk med gonal 2000,- pga dosens str.

Har du vært hos Hausken? Jeg vil uansett anbefale deg i å bruke en 1000-lapp for en konsultasjon hos Hausken og høre hva han sier.

Hvordan har det vært i Hgsd?

Hva er "problemet" deres?

Hvorfor tror du og Hgsd at dere ikke har lykkes til nå?

Du må bare spør videre om det er noe mer du lurer på, så skal jeg prøve å svare deg så godt jeg kan.

Lykke til!

Klemmer:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7239468
Del på andre sider

Heisann...

Jeg hadde elise og hausken på to av mine forsøk på sykehuset..

1 forsøk fikk jeg 5 egg på frys,men di overlevde ikke opptiningen..

2. forsøk husker jeg ikke hvor mange egg jeg fikk ut,men det var kun to som var av god nok kvalitet,fikk satt dem inn og ble gravid med tvillinger.. Da jeg var komt til uke 19+5 fikk jeg blødning,og kontaktet sykehuset. skulle til kontroll samme dagen,men fikk komme ned før. da jeg kom til sykehuset hadde jeg åpning på 4cm.. ble innlagt da og fikk satt på cerclage, men den holdt i to uker. da ville nr 1 ut, så di kunne ikke gjør noe mer. fikk vite da at jeg hadde svekket livmorhals..

på det forsøket gikk jeg på synarela spray og purgeon sprøyter.

Så på dette siste forsøket gikk jeg på di samme medisinene,fikk ut ti egg,3 ble befruktet og kun ett var godt nok til innsetting. Fikk positiv test,men mistet i forrige uke igjen.

Synst dette uttaket var grasalt vondt,har ikke opplevd det før når det var hausken som hadde uttaket på meg.

Har som sagt fått tilbud om ekstra forsøk på sykehuset til 15 tusen,greit nok at det er noen tusen billegere enn hos hausken,men tror jeg vil bruke mindre i medisiner hos han,det har jeg ivertfall gjort på di andre forsøka. Og jeg tror kanskje det er like viktigt å lytte til kroppen om hvor jeg føler meg mer avslappet, og det veit jeg at jeg er hos elise og hausken..

Så jeg tror vi går for ett forsøk hos hausken..

klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7240651
Del på andre sider

Hei igjen fivel:)

Uff da, det var ikke så greit det du hadde å fortelle om hva du har opplevd... Stakkars lille venn :-(

Jeg hadde en MA for 2 år siden, mistet i uke 11 etter at vi ble gravid av oss selv, men å miste tvillinger i over 20 uker klarer jeg ikke å forestille meg...

Etter MA hadde jeg utskrapning og da fikk jeg en infeksjon som ikke ble oppdaget før 2mnd. etter og da var egglederene ødelagt.

Hadde ikke noe annet valg da og måtte gjennom IVF. Etter 1 forsøk ble begge egglederene operet bort da de "bare var i veien" pga en kronisk betennelse i de. Like greit....

Men vi har jo ikke komt i mål enda slik som alle trodde og det er litt slitsomt, men det vet du jo alt om.

Er det pga svekket livmorhals du ikke blir gravid på egenhånd også eller er det andre ting som gjør at dere tar IVF?

Barn ifra før?

Ja takk, du... kjenner godt til forskjellen mtp uttak og hvem som tar det. Har alltid kjent litt på de 3 første uttakene, men hos Hausken kjente jeg ingen verdens ting - deilig:)

Fikk også tilbud om ekstra forsøk på sykehuset, men jeg kjente at jeg var klar for noe nytt og valgte Hausken.

Nå har Hausken gitt oss gode sjanser for at dette skal gå bra, så da håper vi det. Kjøpte 1 forsøk nå i første omgang, så får vi se. Fikk 3 på frys.

Følg magen din du og velg der/de som du vet du vil føle deg mest vel hos. Lykke til videre, så prates vi.

God klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7251954
Del på andre sider

Heisann..

Det var ikke noen kjekk opplevelse det,når du endelig var kommet så langt så skulle det gå galt.. Fikk to gutter,di var så fine,alt var ferdigt på di,skulle jo bare vokse seg større i magen. Måtte gjennom utskraping jeg og etter fødselen,men det gikk fint,var ganske så omtåket etter alt som var skjedd..

Må gå gjennom prøverørs da jeg ikke har normale syklusser,sjelden menstruasjon og eggløysing. Men som sagt så har jeg jo lykkest å bli gravid på to av tre forsøk.

Det med livmorhalsen min,at den var svekket,fant di ikke ut før jeg kom til kontroll med 4cm åpning. Så neste gang jeg blir gravid og passerer 12 uker,setter di på cerclage med en gang. må da ta det med ro resten av svangerskapet.

Vi har desverre ikke noen barn fra før.

Ringte til klinikk hausken idag, og har fått time der til samtale føørst kommende onsdag,etter jeg har vert på kontroll på sykehuset. Så det blir spennende å hørre med di, elise husket meg igjen idag da jeg snakket med hun i tlf. Gøy=)

Vi kommer nok til å satse på å ta ett forsøk nå til starten vi og,så får vi se det ann hvordan det går. Håper på at vi får egg på frys der..

hvordan går det med rugingen din da? håper alt er fint med deg.. hvilken dag skal du teste?

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7256127
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenta:-)

Nei, hva skal en si.... Klart en tror alt vil gå bra når en er komt så langt på vei. Det er jo bare helt meningsløst - kan ikke si annet enn det...

Nå er de i det minste klar over at du har en svekket livmorhals og kan gjøre noe med det, selv om du har måttet fått betale dyrt for det funnet..

Cerclage - fungerer et på at måte slik at de rett og slett "lukker" livmorhalsen på en måte eller tenker jeg helt feil nå?

Ja, klart Elise husker deg igjen!:) Og det gjør nok Hausken også skal du se. Du gleder deg nok til å treffe de igjen kan jeg tenke meg, og det skjønner jeg godt:)

Her går rugingen så som så. Distansere meg litt på en måte. Det er tross alt 5 gangen jeg ruger og jeg vet enda ikke hva jeg skal kjenne etter... Går litt opp og ned, men det er vel normalt?

Kanskje bittelitt mer redd/bekymret nå siden det begynner å koste litt peng og vi ikke vet hvor hen vi til slutt ender?

Skal teste 6/7.des.

Vi tok også 1 forsøk hos Hausken og fikk 3 på frys.

Men dette skal gå, det er bare ett spm. om tid....

Hvor bor dere?

Vi bor i Stvg og er 30/36 år, ingen barn - men de kommer:-)

Kom innom og fortell hvordan det gikk hos Hausken og hva dere går for.

Lykke til!!!!

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7273502
Del på andre sider

Heisann...

Var på samtale hos hausken igår,det var kjempe hyggelig å treffe di igjen :)

Vi bestemte oss for at vi ville ta neste forsøk hos di,så jeg ble satt på p-pille med en gang.. Rundt rekna da,vil vi få uttak i februar tenker jeg.

Jeg har pcos og,så han ville ikke at jeg skulle gå så veldi lenge på sprøyter denne gangen, håper på at vi får noen egg på frys og. I og med at jeg har blitt gravid på to av tre forsøk,tror jeg at vi bare går for ett forsøk nå til og begynne med.

Cerclage fungerer slik at di lukker livmorhalsen,den neste gang vil jeg bli sydd i sammen mellom uke 12-14. så må en ta det med ro resten av svangerskapet slik jeg har forstått det.

Selv om vi ikke fikk beholde guttene våre må livet gå videre. Heldigvis har vi fått veldi mangen fine bilder av di,og ikke minst har vi vår egen grav å gå til.. men savnet er fortsatt stort etter di. så nå krysser vi fingrene for at jeg snart får en mage som vokser igjen,og at alt skal gå fint..

håper alt står fint til med deg,krysser fingrene for deg at det blir positiv test på deg,og at du har to små nurk som skal vokse i magen din=)

klemmer:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7237192-til-ivf/#findComment-7299413
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...