Gå til innhold

Flere som er engstelige..?


Amsterdam-mamma07

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg inne her jeg også! :-) Jeg synes det er litt vanskelig å regne ut termin. Siden jeg har veldig uregelmessig mens (hopper ofte over en måned) er jeg nå veldig usikker på hvor langt på vei jeg er. Hadde ultralyd, nettopp på grunn av dette, i denne uken, og gjett hva doktoren sa?? At jeg har en 'cyste', men den er ennå ikke noe embryo, slik at han ikke kan fastsette noen dato ennå...Cyste??! Er dette vanlig lege-snakk, eller betyr det at det ennå ikke er sikkert at dette vil utvikle seg til å bli et foster..? Min siste mens startet 15.september, dvs at jeg kan være alt fra 2 uker til 8 uker på vei! Startet å merke at jeg var gravid for over 5 uker siden (har to aborter tidligere, så kjenner symptomene) er det ikke da rart at han ikke kunne se noe annet en en'cyste' på UL nå på torsdag..? Jeg er engstelig av natur, har virkelig lyst på dette barnet, og trenger ikke slik 'skremselspropaganda'!!

 

Jeg har også de siste par dagene hatt forbigående mavekrampe og diare - tror det kan ha vært noe jeg spiste. Vet noen om dette kan skade barnet så tidlig i graviditeten? Er også redd for SA, og føler jeg bruker all min våkne tid til å bekymre meg om dette..Flere som har det vondt på den måten? Kan nesten liksom ikke slappe av og nyte det at jeg har et voksende liv i maven, pga engstelse for å miste det... :- /

 

Godt å dele det med noen uansett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss... Det hørtes ut som en lite informert lege. Synes det er merkelig at han ikke kan se hvor langt du er på vei? Hjertet begynner vel å slå ca i uke 6, så da er du kanskje ikke lenger på vei enn det? Men hva vet jeg. Synes du skal ta en ny UL et annet sted for å fastslå det sikkert.

 

Vi har vært prøvere i 2,5 år og endelig blitt gravid nå. Jeg er også kjemperedd for at det skal gå galt. Prøver å trøste meg med det at det vanligvis er noe galt med fosteret når man aborterer. Vi kan jo ikke styre det uansett.

 

Det er jo synd at vi bruker tiden våres på bekymringer istedet for å glede oss over at vi skal bli foreldre.

 

 

Lykke til videre ihvertfall

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...