ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hun er 7 mnd og umulig å legge i egen seng på dagen. Selvom hun er stuptrøtt, så finner hun ikke roen i sin egen seng. Hvis jeg tar henne opp i vår seng og ligger der sammen med henne, sovner hun på et blunk. Det er derfor blitt veldig enkelt å ty til den løsningen. Hun sovner også i vogna ute, men er ikke alltid det passer å trille. På natten har hun begynt å være endel våken tross 2 grøtmåltider på dagen. Hun er ikke sulten- får ikke mat før i i 5-6 tiden. Men om, natten ligger hun i egen seng. Kanskje hun vlir vant med vår seng fra dagtid? Er det dumt å la henne sove i vår seng på dagen?
2stjernebarn Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Synes ikke det er dumt i det hele tatt, vi gjør akkurat det samme her! Snuppa vår er 6,5 måned, men hun sover i mellom oss på natten også, men under egen dyne da.
Sigbeth Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 tror ikke det e rdumt i seg selv, men jeg hadde vært redd for at hun våkner og ruller ut av sengen....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2006 Det er jeg redd for også, Sigbeth. Men legger en dyne i en rull på hver side av henne, også ligger hun i midten av dobbeltsengen, som forøvrig er stor. Har sett at hun har prøvd å rulle i senga før, når jeg ikke har langt noe i veien og vært der hele tiden. Og da har hun strevd veldig for å få det til, siden madrassen er ganske myk. Så sjansen er nok minimal!
pandabjørn Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 hvofor kan du ikke la henne ligge i vogna i stua når hun skal sove på dagen da?? må vel ikke ut å trille selv om hun ligger i vogna vel?? hvis dere lar henne ligge i senga deres om dagen da må du også ligge der også da vel?? jeg synes det var et dumt forslag... hvorfor vil hun ikke sove i senga som på dagen da?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2006 Hei Mas@nder! Saken er at hun sovner i vogna, men kun når det trilles... Så om hun skal sove i vogna inne, må jeg i tilfelle trille rundt inni stua... Hun sovner i senga vår om dagen, når jeg ligger der til hun sovner. Skjønte ikke helt det siste spm ditt... Hva er gunnen til at du mener det er dumt da?
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Synes ikke det er dumt, gjør akkurat det samme selv vi. Det er fordi vi tar luren sammen da. Han får ligge helt inntil meg, og får nærhet og kos. Men, om vi har gjester o.l legger jeg ham i egen seng, men det er ikke noe problem. Sovner på under et halvt minutt når han blir lagt i senga på natten, og sover til morgenen etter, så det har ingen innvirkning på gullet her.. Men, tror han koser seg masse når han får ligge inntil mamma og vi kan sove sammen.. Kos dere med det dere... Så lenge det ikke går utover nattesøvnene eller noe da vel og merke. Elsker de stundene jeg:-) Klem
pandabjørn Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 hvorfor vil hun ikke sove i sin egen seng på dagen?? da er jeg nok litt bortskjemt som har en sønn som sover i sin egen seng og i vogna uten at jeg må ut å trille.. hvis hun sover i vogna ute hvorfor lar du henne ikke ligge ute å sover på dagen da?? synes det bare er dumt å venne henne til at hun må ligge i deres seng for at hun skal sove på dagen, ikke noe annet ) men det ser ut som det er bare jeg som synes det )
Muffinsmamma Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 jeg gjorde også det en periode. syns det var koselig og jeg fikk sovet litt selv;) nå legger jeg ham i senga si igjen og det går greit. tror babyer forandrer seg, ikke nødvendigvis blir avhengig av at du ligger der. Gjør det du føler for du....
Tibra Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Hehe..måtte bare blande meg litt her jeg... Vil bare si at jeg skjønner problemet ditt, har en som ikke er så grei å få til å sove på dagtid jeg heller. Ikke så greit å la de sove ute i vogna, hvis de våkner med en gang vogna står i ro... og hvis man visste hvorfor de ikke sovna i senga si på dagtid, så var jo problemet løst... har ikke så mange tips å komme med dessverre, ville bare kommentere litt til Mas@nder her oppe at det ikke er alle babyer som er like flinke til å sovne, og at det er et veldig frustrerende problem!!! (og da må man ta i bruk litt alternative løsninger for at babyen i det hele tatt skal få sove)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2006 Tusen takk for alle svar =) Ja, man blir rimelig desperat, når ungen er overtrøtt, men ikke greier å finne roen. Når man da har holdt på en stund- inn og ut av rommet og inn med smokk x antall ganger, så er det fristende å ty til litt mer "lettvinte" løsninger Får vel satse på at dette også bare er en "periode" hun er inne i )
Gjest Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Gjorde det mye når han var mindre, på dagtid altså. Virket som han ikke helt fant roen i sin egen seng på dagtid. Plutselig fant han ut at han ville ligge i sin egen seng på dagtid også, så da lot jeg han selvfølgelig få lov til det. Det hender jeg legger han i sengen vår hvis han ikke finner roen i sin egen på dagtid, men på natten sover han alltid i sin egen seng. Virker ikke som han får "dårlige" vaner av den grunn. Ser jo at mange her lar babyene sine sove et annet sted på dagtid enn om natten, for å skille natt og dag. Ser ikke noe problem i det, jeg. Koselig det da : )
Gjest Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Må også bare nevne en annen ting. Våres babyer er jo nesten like gamle og han har også begynt å våkne en del om natten. Ikke fordi han er sulten, mulig pga tenner. Mulig det er en periode eller om det er tenner som plager de.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Gutten min får sove der han roer seg best på dagene han. Om det er i senga si,vogna eller senga mi har ikke så mye å si tror jeg Viktigste er at de får sove litt. På natta sover han alltid i sin egen seng på sitt eget rom Samme med gutten min her,våkner noen ganger om natta for tida,ikke sulten,men er tenner på gang her da.
Mini&Meg Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Mini sover også sine lurer på dagen i vår seng eller i vogna, litt ettersom. Om nattet sover han i egen seng, dette har han gjort fra han var 4-5 uker. Ser ikke at det er noe problem, det eneste er når han begynner å bli større og kan rulle ut,men da får han bare sove i vogna. Er vi feks hos mamma og pappa og vi må legge han sovner han i deres seng der og,sånn er han uansett hvor vi er.
april 06;) + mai 09* Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Vår sover så og si alle kvilene sine i vår seng han. Fungerer så fint så. Vi "må" det pga puppenekt, så jeg legger meg på siden av han og ammer han i søvne eller når han sover. Men, vi pleide og la han sove der før puppenekten begynner, forstår virkelig ikke problemet med det?! Vår åler seg og, men vi bretter vår dyne rundt som du beskriver. Er jo ikke akkurat slik at han våkner og setter avgårde i 190 km i timen, så vi hører han er våken lenge før han har bevegt seg 10 cm. Nei, ma79, la henne sove i senga deres du!:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå