Gå til innhold

Frutti fra nestle, sunnere enn yoghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser deres små det?

Min 1åring elsker den fruttien fra nestle.

Hun er ikke så begeistra for yoghurt.

Men føler alle runt meg ser rart på meg for at jeg gir "babymat" til ettåringen...bare forde det står fra 6 mnd på fruttieska......

Alle vil ha henne til å spise yoghurt........men hvorfor det, er ikke det sunnere med frutti, dessuten er det vel ikke noe poeng å tvinge henne til å spise yoghurt......

Hun liker ikke melk heller, drikker vann til måltider. Får varm melk i flaske rett før hun legger seg da, men det er det hun får av melk.

Hva mener dere, ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at Frutti og yoghurt er 2 vidt forskjellige ting! Næringsstoffene i yoghurt er helt forskjellig fra frutti,men synes ikke du skal tvinge henne til å spise yoghurt.Får hun i seg nok kalsium ellers da?

Skrevet

Tja, hva er egentlig gode kalsiumkilder da?

Er ikke så inne på dette jeg shø.

Hun drikker ca 2 dl melk pr dag (kveldsflaske)

OG det er vel det.....

Skrevet

Melk, brokkoli og veldig grønne grønnsaker, ost og andre melkeprodukter og så får man kjøpt appelsinjuice med kalsium i.

Youghurt og frutti er jo begge mellommåltider og selv om det ikke er tilsatt sukker i frutti behøver ikke bety at den kan sammenlignes med youghurt. Det er ingen barn som må ha youghurt heller...kalsium kan dekkes på mange måter.

Skrevet

Melkeprodukter/meiereprodukter er vel den kilden de fleste bruker for å få dekket kalsium behovet.

Noen matvarer inneholder relativt mye kalsium og kan derfor være alternativer til meieriprodukter.

Dette må du spise for å få i deg like mye kalsium som det er i ½ liter melk

• Brokkoli: 1,1 kg brokkoli (ca 500 mg kalsium)

• Sardiner: 4 bokser sardiner med bein (ca 500 mg kalsium)

• Mandler: 200 g mandler (ca 480 mg kalsium)

• Semsamfrø: 50 g sesamfrø med skall (ca 500 mg kalsium

Er ikke sikker på hvor mange mg kalsium disse små skal ha pr dag jeg..

Skrevet

Det er mye bedre å bruke Hipp sin fruktmos - usukret og økologisk. Da slipper du at det er sprøytet giftstoffer på frukten barnet ditt spiser.

Skrevet

Min på snart 14 mndr får fortsatt frutti hun...er ren moset frukt...hun spiser og annen frukt...men elsker frutti...så hvorfor ikke...spiser yoghurt og hun...

Skrevet

Etter det jeg kan huske er det 3,5 dl melk/toghurt de bør ha i døgnet for å få nok kalsium, men selvfølgelig kan man jo få i seg nok ved å velge andre kalsiumrike produkter også.

Når det gjelder frutti og tilsvarende fruktmoser, så gir vi også fortsatt det til jenta vår innimellom. Og hun er 18 mnd. 6mnd betyr bare at det kan gis fra den alderen. Er vel ingen øvre aldersgrense på esken... ;-)

Hvem er disse "alle" som mener at du bør gi henne yoghurt forresten? Snakk heller med HS eller noen som kan noe om ernæring og få gode råd der. Da kan du jo også komme med gode motargumenter til disse "alle" hvis du får støtte derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...