Gå til innhold

Sitter barna deres mye foran TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 3 mnd som har blitt veldig fasinert av TV, og jeg må jo si jeg utnytter det litt slik at jeg får gjort litt i huset.. Lar henne selvfølgelig ikke sitte der lenge av gangen, men vet dere om det er skadelig å la de sitte 5-10 min av gangen?

Er Playhouse disney, så er jo mange fine farger og spennende ting å se på:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei på 8mnd. hun elsker reklame.

er hun ikke i samme rom som tv`n, sitter hun å lytter.

hun følger med når det er mikkes klubbhus å

Skrevet

Tv står jo ofte på og hun kan ligge å kikke på det når hun ligger på gulvet, veldig fasinert. Har ei på 2 år som jeg noen ganger skulle ønske kunne sitte litt stille og se på tv iblant, men det er somregel totalt uinteressant:)

Skrevet

har en gutt som er snart 5 måneder,og han elsker å se tv,spesielt disney kanalene:) Lar han sitte å se ca 15-20 min i slengen.

Så får jeg vasket å ryddet litt.

Skrevet

tror ikke det er farlig. De blir vel fascinert av fargene og bevegelsene.

vi har ham mye på fanget når vi ser tv, dessuten benytter jeg tv som en måte å få ham til å snu hodet til den siden som han helst ikke snur hodet til når han sover.

men er av og til bekymret for om det blir for mye tv - kanskje han blir overstimulert. men vil han ikke da snu seg bort?

Skrevet

Jenta mi er også superfasinert av tv. Blir helt oppslukt og veldig rolig av det. Men jeg prøver å unngå å la henne se på det. Tenker at det kanskje er litt passiviserende. Men vet ikke om det gjør så mye heller. Kan vel ikke tenke meg det er skadelig.

Skrevet

Jordmora mi sa at man ikke skulle la babyene se for mye på tv. Ikkenoe mer enn 10-15 min, de kan faktisk få hjerneskade! De blir så totalt oppslukt av tv, og klarer ikke å ta øynene vekk.

Skrevet

på hvilket grunnlag?

Er dette dokumentert noe sted?

Burde vel vært mer kjent hvis det var tilfelle?

Skrevet

Dem kan vel bli slitne i øyne og sånn.. er vel ikke helt bra å la de se på tv leeenge.. Kan få dårlig syn etterhvert... men ALt med måte..

Ser ikke på tv selv når han er våken uansett så det blir til at tven er av her da...

Men de gangene han har vært våken og tven har stått på så har han fulgt nøye med¨å blitt heeelt oppslukt!1 tror nok de små er noen tvslaver hihi,,

Skrevet

Jenten vår ser en del tv ja, men bare for å få litt ro. Hs sa de ikke burde se mer en noen minutter pga for mye inntrykk...

Skrevet

Man kan da vel ikke få hjerneskade sånn helt uten videre av å sitte å se på TV? Syns det hørtes veldig rart ut!!!

Min Emma liker godt å sitte foran TV, men sier klart i fra når hun er lei.

Skrevet

Babyer sier jo ifra ellers hvis de blir overstimulert, så hvorfor skal de ikke si ifra hvis de blir lei av tven? Hvis det var farlig, ville det vel stått et stort varselskilt noe sted?

Blir jo litt skremt da, Ingrid er helt oppslukt av tven, men kjenner sine grenser...

Skrevet

Jeg har aldri hørt om babyer som har blitt hjerneskadet av å se for mye tv, og jeg tror det er ganske mange babyer som sitter foran tven...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...