Gå til innhold

Noen spm angående kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er det noen spesiell grunn til at noen (som jeg=førstegangs) merker kynnere så tidlig som 16. uke? Eller er det rett og slett som mye annet ---> individuelt?

2. Jeg har lagt merke til at kynnerne kan avta om jeg skifter stilling. Er det greit at jeg gjør det eller skal jeg la kynnerne "bli ferdige"?

3. Noen som vet om risikoen for prematur fødsel øker om man har mye kynnere gjennom hele svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare si hvordan jeg har det.

1. Jeg merket også kynnere fra uke 16-17. Trodde heller ikke at det var vanlig at oss førstegansfødende skulle kjenne det så tidlig.

2. Jeg kjenner kynnerne best dersom jeg ligger på ryggen. Er jo ikke behagelig, så jeg legger meg bare over på siden før den er ferdig, og da forsvinner den. Tror ikke du må la kynneren bli ferdig før du skifter stilling.

3. Dette lurer jeg også på!

Skrevet

1. Nei, jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at noen merker dem mer enn andre.

2. Bare skift stilling du! :-)

3. Det sies at mye kynnere, spesielt dersom de er vonde, er kroppen sin måte å gi beskjed om at en bør ta det mer med ro, så dersom man presser seg hele tiden og har mange kynnere så kan det niok øke risikoen for en prematur fødsel, men tar man det med ro så går det nok som oftest bra, det er som oftest andre ting som utløser en prematur fødsel har jeg inntrykk av. Derimot sies det at man får en lettere fødsel dersom man har mye kynnere, men jeg vet nå ikke jeg, jeg hadde mye kynnere i begge svangerskapene og fikk en veldig vond og en lett fødsel...

Skrevet

Takk for svar, dere :o)

Mine kynnere er ikke vonde, men selvom jeg ser sammenheng mellom stress og kynnerne mine, kommer de også når jeg er hvor avslappet som helst...

Idag har jeg hatt de siden jeg sto opp, og det eneste jeg har gjort idag er å støvsuge...

Jeg kjenner også kynnerne samme hvordan stilling jeg har, stående, sittende, liggende --- you name it...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...