mai mammaen til to Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 jepp! datteren min er 6.5 mnd..og hun har vært en gang hos mormoren og tanten sin...da var vi ute å spiste middag... men var borte bare tre timer...og det var midt på dagen..... ellers så har hun vært hos farfaren en gang mens vi var rett borti gaten å handlet..var borte en time kanskje..og hun sove heletiden.. har ikke følt det store behove for å ha barnevakt enda....
Loli Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Huff ja, min er bare 2 mnd enda men jeg liker ikke tanken på at andre skal passe henne...føler bare det er meg som liksom forstår hennes behov, hehe;) Men skal på en julekonsert på fredag med venninner og julebord helga etter...Jeg gruer meg allerede! Da blir det mormor som skal passe, det går sikkert bra da..huff..! Men det verste er jo venninner som ikke har fått barn selv som ikke forstår dette i det hele tatt. De sier bare skjerp deg å greier...bare vent sier jeg da;) Jeg liker forresten nesten ikke at andre holder henne en gang jeg da...hehe kanskje jeg faktisk må skjerpe meg... Hilsen megahønemor!
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Jeg har vært på kino da vampyren var 6-7 uker, pappaen passa han. Så var jeg ute da han var 8-9 uker ca, pappaen passa han da også. Vi var begge borte fra ham en time mens mormoren passa han da han var 10 uker gammel. Og i går (11 uker) var vi på teater mens farfaren passa ham i 3 timer. Det gikk veldig fint:) Vi har fått beskjed om å anstrenge oss for å gjøre dette av legen på helsestasjonen, så det gjør vi. og selv om det er rart, er det litt deilig å kunne gjøre litt uten den lille og det går helt bra! Ringer selvfølgelig hjem og sjekker hele tida, he he:)
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 26. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2006 er nok en aldri så liten hønemor her også.. Jeg har vært borte fra lillegutt egentlig en del ganger men da har pappan han og det er liksom trygt..va begynt å gå ut igjen med venniner på byn (etter masse mas og lite forståelse for morsinstinktet) igjen men har alltid måtte reise forholdsvis tidlig hjem pga totalt flaskenekt.....Ellers tar jeg meg ofte en tur til venniner om kvelden når jeg har lagt han kl.1900 men er tilbake før han våkner rundt 21.30 for mat:) Mammsen min har hatt han i 25 min også men det er vell det... Men tanken på at noen skal ha han over et lengre tidsrom når ikke meg eller pappaen er der..huff...tror vist mamma skal ha han utenom pappaen da, at jeg har mest roen da men tviler med noen andre....er kjipt og ha de sånn men de er vell oss mødre:) Har foresten lest i en ny test at det er sunt og være hønemor jenter:)
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Jepp skikkelig hønemor jeg å, skal på julebord med jobben til helga, og det blir første gang jeg bort lengre enn 1time, blir kanskje 3-4timer da. Hun er 4mnd og 3 uker nå, og blir hjemme med pappan sin da. Gleder meg og gruer meg! Men tanken på at noen andre enn mannen min skal ha henne alene er fjern enda. Og at noen skal ha henne over natten er enda fjernere. Godt det ikke er bare meg!
april 06;) + mai 09* Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 ja jeg passer vel definitivt i den kategorien! Pleide å bortforklare det og pese med å finne unnskyldinger, men nå bryr det meg døyten, folk får eventuelt synes hva de vil;-) Minsten er snart 8 mnd, og har vært med mormor 3 ulike ganger i 50 minutt, da på morgenen hvor han er superblid og er mest med seg selv. Jeg sov noen meter unna, med "ørene på". Jeg har vært borte en gang i 2 1/2 time for noen uker siden, mens pappaen passet. Ellers bare et kvarter på butikken her og der. Men pappaen har han en time hver morgen mens jeg sover. Det har blitt slik helt naturlig for meg. Men nå merker jeg at det hadde vært godt å begynne å røre litt mer på seg igjen, så skal begynne å trene noen timer i uka.
haater husarbeid Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Jeg har en fireåring med astma som har sovet borte så sjelden at det kan telles på en hånd og en på tre mnd som ingen andre enn pappa har fått passe ennå. Jeg er en klassisk hønemor og selv om tenåringsjentene i nabolaget har fallbydd meg for å trille han, er jeg nok litt for mye av en kontrollfrik hihi.
alvefrøken Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Mi jente ble passet av en venninne i ca 30 minutter, da hun var 4 mnd. Det angret jeg veldig på, fordi hun ble skikkelig engstelig i tiden etterpå, bare jeg dro ut av rommet. Nå er hun 9 mnd, og midt i seperasjonsangstperioden. Hun er alene sammen med pappaen sin rett som det er, og det går bra.
Barcode Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Vesla her er 8mnd,og den eneste som har passet henne er pappa`n.Hun er også midt i verste separasjonsangsten nå og vil helst være hos meg dagen lang...Svigermor har fått trille en tur med henne da hun var 2 mnd,men ikke siden det...Jeg er skikkelig hønemor....
alvefrøken Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 godt å høre at det er flere enn meg
Libel Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Det var godt å lese at jeg ikke er alene. Min datter er 3 mnd og jeg har hatt barnevakt en gang. Av familien til samboeren min. Det var 3 timer. Jeg syns det var helt forferdelig, det føltes helt feil. Ikke det at jeg ikke trodde det skulle gå bra, men hun skal liksom være hos meg. Det føles riktig for meg. Jeg har ikke noe problem med at samboeren(pappaen) passer henne, men det blir nok lenge til noen andre får lov. Jeg får helt vondt i hjertet når jeg savner henne så mye. Jeg er ikke kjempeglad for at folk skal holde henne, men prøver å skjerpe meg. Later som ingenting. Det er det at de skal holde henne så lenge. Skal jeg ta henne tilbake da? De holder henne og hun er jo så snill. Skulle nesten ønske at hun begynte å gråte og ville til meg, men nei. Hun elsker mennesker og liv.. Og det er selvsagt veldig bra. Jeg vil jo ikke oppdra en unge som bare vil være hos moren sin. Men jeg trøster meg med at hun er liten ennå og trenger meg mest av alle. ;o)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 ..kremt...) Ja,har bare hatt bittelittegranne barnepass av Lukas,første gangen han var borte fra meg en hel natt var han 1 år!
Chatzy Skrevet 27. november 2006 #14 Skrevet 27. november 2006 Er vel litt hønemor ja, men hakke hatt behov for barnepass egentlig heller.. Mora mi har passa på tassen 2ganger i ca 3timer... Han er 6mndr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå