Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Pluggen på 17mnd er så utrolig klengete og mammadalt. Og takk og pris for at han går i bhg hvor han heldigvis trives. Men når vi er hjemme eller borte henger han konstant på meg..Vet ikke hva jeg skal gjøre? Prøver så sant det er mulig å sette meg ned på gulvet med han, men når jeg er alene å må lage middag hyler/griner han fordi jeg ikke orker å bære en 12kg gutt på armen. Er det feil å overse og prøve å ikke ta han opp, eller kan han bli utrygg da? han er en veldig forsiktig gutt og noe skepisk, og jeg er livredd for at han skal bli utrygg. I tillegg lurer jeg på om barn reagerer veldig på lyder i denne alderen? hver gang han hører noe utenfor eller i oppgangen skvetter han til og må sitte på fanget. Har ikke opplevd han sånn tidligere og vet ikke om noen hendelse som han blitt redd av? Eller kan det rett og slett være at han skjønner mer og blir mer bevisst på lyder? Håper noen kan svare meg enten dere har det på samme måte eller har noen gode tips!
ennaH Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg kjenner meg igjen! Poden min er sånn ennå, selv om han har blitt 21 måneder. Men hvorfor tar du han ikke med i middagslaginga? Vi kjøpte en stødig krakk fra Ikea, og poden får oppgaver som han kan mestre. Han hjelper til med å skjære grønnsaker (vi holder i kniven begge to), heller ting over i grytene, rører litt, tar oppi salt og pepper, dekker bordet etc etc. Han elsker å delta! Ja vel, så tar det litt lenger tid enn når jeg gjør det aleine. Men vi koser oss sammen. Og han får et innblikk i hvilke oppgaver som finnes i en familie.
imsdal med julesmak Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 En krakk var en god ide ja! Lillegutt her skal nemlig absolutt sitte på armen for å se nedi grytene under hele middagslaginga og det er litt stress! Har prøvd å ha han på kjøkkenbenken men det var litt vell farlig synes jeg. Han hjelper forresten til med å vaske klær, støvsuge, ta ut av oppvaskmaskinen etc. Kjempe kjekt å få være med! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå